لپ تاپ شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد - تکفارس 
لپ تاپ شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد - تکفارس 
لپ تاپ شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد - تکفارس 

لپ تاپ شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد

افشین نوری
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - 20:00
شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲

شیائومی امروز در کنار گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S از لپ‌ تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ نیز رونمایی کرد. مشخصات این لپ تاپ ها به صورت زیر است.

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ مدل ۱۴ اینچی

این لپ تاپ از یک نمایشگر E4 OLED با الگوریتم رنگ ۳D LUT و رزولوشن‌ ۲۸۸۰x۱۸۰۰ پیکسل بهره می‌برد و دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است. این نمایشگر از حداکثر روشنایی ۶۰ نیت پشتیبانی می‌کند‌ و ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3  و sRGB را پوشس می‌دهد. 

بدنه این لپ تاپ از جنس آلیاژ آلومینیوم است و وزن و ضخامت آن به‌ترتیب ۱.۵ کیلوگرم و‌۱۴.۹ میلیمتر است. این لپ تاپ از پردازنده نسل ۱۲ آلدر لیک اینتل مدل Core i5-1240P (لا ۲۲ هسته و ۱۶ رشته پردازشی) در داخل خود استفاده می‌کند و سرعت کلاک آن تا ۴.۴ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین در کنار آن از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5-5200 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه PCIe 4.0 استفاده شده است. 

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲

باتری این لپ تاپ ظرفیتی برابر ۵۶Wh دارد و از فناوری شارژ PD charging + DP 1.4 پشتیبانی می‌کند. دو پورت USB3.2 Gen2 و‌ یک پورت تاندربولت ۴ و یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز روی آن وجود دارند.

سایر قابلیت‌های شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ مدل ۱۴ اینچی شامل پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن، استاندارد VESA Display HDR 500، استاندارد TÜV Rheinland و استاندارد Eye Care Display  می‌شوند. 

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲

این مدل، اولین لپ تاپ لمسی شیائومی است و دارای استاداردهای مهمی در این بخش است. وجود یک موتور خطی محور X باعث شده تا حساسیت لمسی آن به‌مراتب بالا باشد و دیگر نیازی با ماوس نباشد. 

این لپ تاپ بسیار نازک و سبک‌وزن است و دارای دو فن خنک‌کننده، دو خروجی هوا و لوله‌های حرارتی دوگانه است و‌ کیبورد C-side و گریل D-side آن کمک شایانی به بهبود سیستم خنک‌کننده این دستگاه کرده است. 

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ ۱۴ اینچی در بخش نرم‌افزار سیستم عامل ویندوز ۱۱ را در کنار مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اختصاصی شیائومی اجرا می‌کند که شامل MIUI+ و XiaoAI می‌شوند.   

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲ مدل ۱۶ اینچی

این لپ تاپ در بخش نمایشگر از همان پنل مدل ۱۴ اینچی با همان مشخصات استفاده می‌کند اما سایز آن به جای ۱۴ اینچ، ۱۶ اینچی است. ضخامت این لپ تاپ هم ۱۴.۹ میلیمتر است. 

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲

این مدل از پردازند نسل ۱۲ آلدر لیک اینتل Core i5 در کنار ۱۶ گیگابایت رم  و ۵۲۲ گیگابایت حافظه PCIe 4.0  استفاده می‌کند و باتری آن ۷۰Wh ظرفیت دارد. 

سایر مشخصات این لپ تاپ مشابه مدل ۱۴ اینچی است که شامل نمایشگر لمسی، تاچ‌پد حساس به فشار، درگاه تاندربولت ۴ و آداپتور ۱۰۰ واتی GaN می‌شوند. 

شیائومی بوک پرو ‌۲۰۲۲

شیایومی مدل ۱۴ اینچی شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ ‌را به قیمت ۸۸۱ دلار و مدل ۱۶ اینچی را به  قیکت ۱۱۰۵ دلار عرضه کرده است و فروش آن‌ها از هفته آینده در خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین آغاز خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید