فروش مادربرد در سال جاری میلادی ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت - تکفارس 
فروش مادربرد در سال جاری میلادی ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت - تکفارس 

فروش مادربرد در سال جاری میلادی ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت

مهدی حلوائی
۷ تیر ۱۴۰۱ - 22:56
مادربرد

بر اساس گزارش خبرگزاری DigiTimes، شرکت‌های گیگابایت و ایسوس پیش‌بینی کرده‌اند که فروش مادربرد در سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ با افتی ۲۵ درصدی مواجه خواهد شد. این در حالی است که فروش مادربرد در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ نیز کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

در حال حاضر کاهش میزان تقاضا در کشور چین و همچنین اتمام نسخه‌های عرضه‌شده به همراه کارت گرافیک را می‌توان از دلایل اصلی کاهش فروش مادربرد در سال جاری میلادی دانست. مشکلات کمبود تراشه در سال گذشته باعث شده بود تا قیمت کارت‌های گرافیک افزایش قابل توجهی داشته باشد و همین موضوع کاربران را به خرید باندل‌های مادربرد و کارت گرافیک ترغیب کرده بود.

سالمادربرد ایسوسمادربرد گیگابایت
۲۰۲۲ (پیش‌بینی)۱۴ میلیون۹.۵ میلیون
۲۰۲۱۱۸ میلیون۱۳ میلیون
۲۰۲۰۱۳ میلیون
۲۰۱۹۱۶.۴ میلیون

حالا با کاهش قیمت کارت‌های گرافیک و همچنین سقوط بازار رمزارزها، کاربران به‌راحتی می‌توانند به کارت‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. همین موضع موجب شده تا تولیدکنندگان مادربرد نتوانند محصولات خود را به همراه کارت‌های گرافیک به‌فروش برسانند.

وب‌سایت DigiTimes پیش‌بینی کرده است که عرضه‌ی مادربردهای سری ۷۰۰ اینتل و AM5 ای ام دی تاثیری بر فروش کلی این محصولات نخواهد گذاشت و در واقع مواردی مانند کاهش تورم، پایان جنگ روسیه و اوکراین و یا رشد مجدد بازار رمزارزها موجب خواهد شد تا فروش ان محصولات افزایش داشته باشد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید