۳ مشکل اساسی که ایلان‌‌ ماسک برای خرید توییتر با آن‌ها روبه‌روست - تکفارس 
۳ مشکل اساسی که ایلان‌‌ ماسک برای خرید توییتر با آن‌ها روبه‌روست - تکفارس 

۳ مشکل اساسی که ایلان‌‌ ماسک برای خرید توییتر با آن‌ها روبه‌روست

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 19:53
ایلان ماسک توییتر

ایلان‌‌ ماسک چند ماه پیش با اعلام خبر خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار همه را شگفت‌زده کرد و حالا به نظر می‌رسد که پروسه خرید این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است. ‌

خبرگزاری CNBC گزارش داده است که ماسک سه مشکل اساسی با قرارداد خرید توییتر دارد و تا زمانی که آن‌ها برطرف نشوند پروسه خرید ادامه نخواهد یافت. 

ماسک چند هفته بعد از اعلام‌ خبر خرید توییتر گفت که تعداد کاربران فیک این شبکه اجتماعی برخلاف ادعاهای مدیران توییتر بیش از ۵ درصد است و اگر این موضوع صحت داشته باشد قیمت خرید کمتر از ۴۴ میلیارد دلار خواهد بود. بناربراین توییتر باید ثابت کند که تعداد کاربران جعلی و بات کمتر از ۵ درصد است و اگر ماسک قرارداد را نپذیرد باید حدود ۱ میلیارد دلار جریمه بپردازد. 

سه مشکل ماسک به شرح زیر هستند:

مشخص شدن تعداد اکانت‌های فیک ‌که توسط بات‌ها ایجاد شده‌اند

همانطور که گفته شد اولین دلیلی که ماسک معامله خرید توییتر را بر هم زد در واقع همین موضوع بود و بنابراین او خواستار شفافیت از سوی مدیران توییتر برای مشخص کردن تعداد اکانت‌های جعلی این شبکه اجتماعی است. 

توییتر اعلام کرده که تعداد این اکانت‌ها کمتر از ۵ درصد است اما ماسک تعداد آ‌ها را بسیار بیشتر از این‌ها می‌داند و بنابراین برای حل این مشکل نیاز به ارائه اسناد و‌ مدارک است که باید ببینیم توییتر برای رفع این ابهامات‌ چه اقداماتی انجام می‌دهد. 

تامین بخشی از پول لازم برای خرید توییتر

دومین مشکلی که ماسک با آن روبه‌روست که بخش بزرگی از پول خرید توییتر از طریق وام بانکی تامین خواهد شد و بخشی نیز به صورت نقدی پرداخت خواهد گردید. اما مساله اینجاست که ماسک علیرغم اینکه فرد ثروتمندی است ولی بخش عمده ثروت او در قالب سهام‌ تسلا است و او مجبور است که برای تامین پول خرید توییتر بخشی از سهام خود را بفروشد، اما به نظر می‌رسد که او مایل به این کار نیست. لذا هنوز مشخص نیست او می‌خواهد این مشکل را چگونه حل کند.

موافقت سهامداران توییتر

مشکل آخر این است که ‌ماسک‌ مجبور است موافقت سهامداران توییتر را نیز برای انجام خرید این شرکت کسب کند. سهامداران توییتر ظاهرا در ماه جولای به این موضوع رای خواهند داد و‌ فعلا معلوم ‌نیست که نظر آن‌ها به کدام جهت خواهد بود. 

بد نیست بدانید که ماسک اخیرا با شکایت‌هایی از سوی سهامداران توییتر مواجه شده است که این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی رای‌گیری ماه آینده بگذارد. ‌

بنابراین با توجه به سه مشکل فوق به نظر می‌رسد که ماسک هنوز راه زیادی تا نهایی کردن قرارداد خرید توییتر دارد و ما  از الان با قطعیت نمی‌توان درباره سرنوشت توییتر اظهارنظر کنیم.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا فکر می‌کنید ماسک درنهایت موفق به خرید تویبتر می‌شود؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید