گزارش: ویندوز ۱۱ ظاهراً هنگام اجرای بازی ها از همه ظرفیت پردازنده استفاده نمی کند - تکفارس 
گزارش: ویندوز ۱۱ ظاهراً هنگام اجرای بازی ها از همه ظرفیت پردازنده استفاده نمی کند - تکفارس 

گزارش: ویندوز ۱۱ ظاهراً هنگام اجرای بازی ها از همه ظرفیت پردازنده استفاده نمی کند

افشین نوری
۲ خرداد ۱۴۰۱ - 11:08
ویندوز ۱۱

خیلی از گیمرها معمولا میزان استفاده از سخت‌افزار خود را در حین اجرای بازی‌ها کنترل نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا عده‌ای به دنبال این باشند که هر کدام از بازی‌ها چه میزان از پردازش‌ CPU را به خود اختصاص می‌هند.

طبق بررسی‌های CapFrameX که با استفاده از یک ابزار ویژه انجام شده است، میزان استفاده از هسته‌های پردازنده‌ها روی ویندوز ۱۱ هنگام اجرای بازی‌های سنگین به‌طور غیرعادی پایین است. این تست‌ها روی یک دستگاه با پردازنده Ryzen 7 5800X3D انجام شده است.

ویندوز ۱۱

برلساس این تحقیق، فقط یکی از ۱۶ رشته پردازشی تراشه مذکور به‌طور صحیح مورد استفاده قرار گرفته است و بقیه رشته‌ها زیر ۱۰ درصد عملکرد واقعی‌شان استفاده شدند.

هنوز مشخص نیست که دلیل این رفتار ویندوز ۱۱ در هنگام اجرای بازی‌ها چیست و چرا از همه ظرفیت پرازنده استفاده نمی‌کند. یک احتمال می‌تواند این باشد که ابزارهای تست دارای باگ هستند، اما CapFrameX گفته است که در همه بازی‌هایی که تست کرده است ویندوز ۱۱ رفتار مشابهی را از خود نشان داده است.

اما علت این مشکل را می‌توان در گزارش یکی از کاربران فروم مایکروسافت پیدا کرد که گفته است قابلیت تسک منیجر ویندوز ۱۱ ظاهرا بخش بسیار بزرگی از ظرفیت پردازشی پردارنده را به خودش اختصاص می‌دهد و مانع از اجرای مناسب بازی‌ها می‌شود.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش مایکروسافت به این مشکل ویندوز ۱۱ چه خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید