آمریکا در مرزهای خود از سگ های رباتی استفاده می کند - تکفارس
آمریکا در مرزهای خود از سگ های رباتی استفاده می کند - تکفارس
آمریکا در مرزهای خود از سگ های رباتی استفاده می کند - تکفارس

آمریکا در مرزهای خود از سگ های رباتی استفاده می کند

مهدی حلوائی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - 07:41
سگ های رباتی

وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا در حال آزمایش سگ‌های رباتی در مرزهای جنوبی کشور، جایی که شرایط محیطی و آب و هوایی آن برای انسان‌ها آزاردهنده است، می‌باشد. در حالی که این ربات‌ها شباهت زیادی به ربات مشهور اسپات (Spot) شرکت باستن داینمیکس دارند اما در واقع محصول شرکت فیلادلفیا گوست می‌باشند. این شرکت سال گذشته از ربات چهارپایی رونمایی کرد که به یک سلاح جنگی مجهز شده بود.

سگ های رباتی

با این وجود، سگ‌های رباتی استفاده‌شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا از هیچ‌گونه اسلحه جنگی بهره نمی‌برند و در عوض به حسگرهایی مانند دید در شب، حسگر حرارتی و چندین حسگر دیگر مجهز شده‌اند. این ربات‌ها قابلیت حرکت به‌صورت خودکار بدون نیاز به کنترل از راه دور و با استفاده از مسیرهای تعیین‌شده توسط GPS و همچنین ارسال ویدیو به افراد کنترل‌کننده‌ی آن‌ها را دارند. آمریکا در آزمایش‌های خود از سگ‌های رباتی برای جستجوی قسمت خارج، داخل و زیر واگن‌های قطار و همچنین مکان‌های غیرقابل عبور نیز استفاده کرده است.

سگ های رباتی

استفاده‌ی سازمان‌ها و نهادهای مختلف از ربات‌ها علی‌رغم مزیت‌های متعدد، بدون شک انتقادهایی را نیز برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. نمونه‌ی بارز این موضوع، اداره‌ی پلیس نیویورک بود که مدتی پیش مجبور شد تا قرارداد ۹۴ هزار دلاری خود برای استفاده از ربات چهارپای Digidog را فسخ کند چرا که این نهاد با انتقاد شدیدی از سوی مقامات شهری، فعالان اجتماعی و همچنین برخی از شهروندان روبه‌رو شد.

نظر شما در مورد سگ‌های رباتی چیست؟ به‌نظر شما در آینده شاهد استفاده از این ربات‌های چهارپا در مرزهای کشورهای مختلف خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید