شرکت توشیبا به سه بخش تفکیک میشود - تکفارس 
شرکت توشیبا به سه بخش تفکیک میشود - تکفارس 

شرکت توشیبا به سه بخش تفکیک میشود

امیرحسین ندایی
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 23:42
توشیبا

توشیبا برنامه ای در نظر دارد که طی آن شاهد این خواهیم بود که این کمپانی به سه بخش تقسیم می‌شود و تمرکز هر بخش به یک حوزه تخصیص می‌یابد. این سه بخش عبارتند از: دستگاه‌های الکترونیکی، انواع چیپ‌های مموری و زیربنای شرکت.

تفکیک‌ کردن این شرکت ۱۵۰ ساله ژاپنی که در چندین صنعت فعال است، میتواند فعالیت‌های این شرکت را ساده‌تر، و برای سهام داران آن سودمندتر باشد. به گفته یکی از سخنگویان توشیبا، این شرکت تفکیک شدن را به عنوان یکی از چند گزینه برای افزودن به ارزش آن تلقی میکند. با این که ممکن است این هدف جزو یکی از برنامه‌های میان مدت این شرکت باشد که در آینده از آن رونمایی میشود و کمی بعدتر اجرا میشود، اما هنوز هیچ تصمیم قطعی‌ای گرفته نشده.

بعد از این که در سال ۲۰۱۷ تاسیسات اتمی وستینگ هاوس که یکی از شاخه های فرعی توشیبا در آمریکا بود، ورشکسته شد، توشیبا شروع به دریافت بودجه از سرمایه‌گذاران خارجی کرد. هر چند طی این سال‌ها، این شرکت شاهد فشار‌های فزاینده‌ای از سوی این سرمایه گذاران خارجی برای بهبود و سودمندتر کردن توشیبا بوده است.

مطالب مرتبط:

با تقسیم این شرکت به سه بخش و فهرست شدن هر یک از این بخش‌ها به صورت مجزا و عمومی، ممکن است توشیبا بتواند این سرمایه‌گذاران را اندکی آرام کند. هرچند برای افراد آشنا با این حوزه، این عمل تنها گزینه برای هدف توشیبا نیست، بلکه این شرکت برای فرار از این مهلکه میتواند به طور کامل خصوصی سازی نیز شود.

تابستان گذشته، یک هیئت بازجویی مستقل متوجه شد که این شرکت ژاپنی برای قطع کردن دست سرمایه‌گذاران خارجی از دخالت در کادر هیئت مدیره‌اش، با دولت ژاپن تبانی کرده است. این باعث شد که رییس هیئت مدیره با راُی سایر اعضا، اخراج شود. از آن زمان تاکنون این شرکت به دنبال افزایش ارزش کلی کمپانی و سود سهام داران بوده است.

ما نیز منتظر می‌ مانیم تا ببینیم توشیبا چه تصمیمی می‌گیرد اما در هرصورت، از آنجایی که توشیبا از تاسیسات هسته‌ای تا تولید و عرضه نیمه رسانا‌ها را پوشش میدهد، هر اقدام توشیبا، بازار تکنولوژی ژاپن را تکانی اساسی خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید