توشیبا از یک هارد دیسک ۱۸ ترابایتی رونمایی کرد؛ هارد ۳۰ ترابایتی در چشم‌انداز - تکفارس 
توشیبا از یک هارد دیسک ۱۸ ترابایتی رونمایی کرد؛ هارد ۳۰ ترابایتی در چشم‌انداز - تکفارس 

توشیبا از یک هارد دیسک ۱۸ ترابایتی رونمایی کرد؛ هارد ۳۰ ترابایتی در چشم‌انداز

افشین نوری
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 10:16
هارد دیسک

شرکت‌های توشیبا و Showa Denko اخیرا از برنامه‌های خود برای معرفی هارد دیسک ‌های پیشرفته خبر داده بودند و گفته بودند که قصد دارند در چند سال آینده به ظرفیت ۳۰ ترابایت برای این دیسک ها برسند.

توشیبا هفته گذسته از هارد دیسک سری MN09 با ظرفیت ۱۸ ترابایت رونمایی کرد که از فناوری جدید Microwave-Assisted Magnetic Recording یا به‌اختصار MAMR بهره می‌برد. این فناوری کمک می‌کند تا بتوان از تراکم بالاتری در داخل هر هارد دیسک استفاده کرد. این هارد دیسک دارای سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه، ۵۱۲ مگابایت بافر و سرعت انتقال داده ۲۶۸ MiB/s است.

مطالب مرتبط:

بعد از معرفی سری MN09 شرکت Showa Denko اعلام کرد که با همکاری توشیبا در حال ساخت هارد دیسک هایی با فناوری Microwave-Assisted Switching (MAS) MAMR برای افزایش ظرفیت آن‌هاست تا بتواند به ظرفیت ۳۰ ترابایت دست یابد.

هارد دیسک

بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۷ شرکت Western Digital ادعا کرد که با استفاده از فناوری MAMR خواهد توانست تا سال ۲۰۲۵ یک هارد دیسک ۴۰ ترابایتی معرفی کند. اوایل این ماه، این شرکت اعلام کرد که با بهره‌گیری از فناوری‌های ePMR ،SRM و HAMR توانسته به ظرفیت ۳۰ ترابایت دست یابد. این شرکت هیچ اشاره‌ای به فناوری MAMR نکرد. Western Digital قبلا با استفاده از فناوری OptiNAND توانسته بود هارد دیسک ۲۰ ترابایتی بسازد.

لازم به گفتن است که سال گذشته شرکت Seagate توانسته بود با استفاده از تکنولوژی HAMR به ظرفیت ۲۰ ترابایت دست یابد و خالا قصد دارد تا اواسط دهه جاری میلادی به ظرفیت ۳۰ ترابایت برسد. این شرکت گفته است که ظرفیت هارد دیسک های خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ ترابایت خواهد رساند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.