پیشنهاد خرید توشیبا به قیمت ۱۵.۳ میلیارد دلار تائید شد - تکفارس 
پیشنهاد خرید توشیبا به قیمت ۱۵.۳ میلیارد دلار تائید شد - تکفارس 

پیشنهاد خرید توشیبا به قیمت ۱۵.۳ میلیارد دلار تائید شد

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۲ - 12:17
پیشنهاد خرید توشیبا به قیمت ۱۵.۳ میلیارد دلار تائید شد - تکفارس 

توشیبا یک پیشنهاد خرید از طرف یک کنسرسیوم ژاپنی به نام Japan Industrial Partners دریافت کرده است. ارزش این قرارداد حدود ۱۵.۳ میلیارد دلار یا ۳۵.۴۳ دلار به ازای هر سهم است.

همانطور که می‌دانید توشیبا یک شرکت بسیار قدیمی است که تاریخچه آن به سال ۱۸۰۰ میلادی برمی‌گردد و حالا این شرکت تبدیل به یک غول جهانی در زمینه وسایل الکترونیکی شده است. این شرکت سال گذشته در خبری اعلام کرد که به علت فشار سهام‌داران به سه بخش مجزا تجزیه خواهد شد.

این سه بخش به‌طور جداگانه روی تولید نیمه‌رساناها، تجهیزات زیرساختی و دستگاه‌های دیجیتالی تمرکز خواهند کرد. این اقدام توشیبا در جهت رشد ارزش شرکت و ترغیب سهام‌داران به ادامه سرمایه‌گذاری در این شرکت صورت گرفته است. توشیبا اعلام کرده بود که هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های این شرکت به دو شرکت خدمات زیرساختی و انرژی هسته‌ای و همچنین دستگاه‌های دیجیتالی تبدیل خواهد شد.

حالا این شرکت ژاپنی در چند ماه گذشته حدود ۸۰۰۰ نفر را از کارکنان خود را تعدیل کرده و برخی واحدهای را فروخته است. برای مثال، این شرکت واحد سنسور تصویر خود را به سونی فروخت و کسب‌وکار تلویزیون خود را به Hisense واگذار کرد.

حالا رویترز گزارش داده است که کنسرسیومی متشکل از ۲۰ شرکت ژاپنی قصد خرید توشیبا را دارند. اگر این اتفاق بیفتد شاهد سومین خرید بزرگ جهانی در سال جاری خواهیم بود. ارزش سهام توشیبا در طول یک سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

توشیبا ظاهرا هشت پیشنهاد اولیه داشته است که فقط چهار تای آن‌ها به دور دوم راه یافته‌اند و پیشنهاد JIP تنها پیشنهاد کاملی بود که تاکنون دریافت شده است. هنوز این قرارداد قطعی نشده است و پیش‌بینی می‌شود در تابستان نهایی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.