سقوط شیائومی به رتبه سوم برترین برندهای سازنده گوشی -
سقوط شیائومی به رتبه سوم برترین برندهای سازنده گوشی -
سقوط شیائومی به رتبه سوم برترین برندهای سازنده گوشی -

سقوط شیائومی به رتبه سوم برترین برندهای سازنده گوشی

مهدی حلوائی
۸ آبان ۱۴۰۰ - 10:08
شیائومی

خبرگزاری‌های مختلف در پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ اعلام کردند که شرکت شیائومی موفق شده تا با عبور از اپل، رتبه‌ی دوم برترین شرکت‌های گوشی‌‌سازی را از آن خود کند. اما به‌نظر می‌رسد که این برتری شیائومی دوام زیادی نداشته و اپل جایگاه دوم خود در این جدول را از شیائومی پس گرفته است.

بر اساس گزارش IDC، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ تعداد ۵۰.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رسانده است. این در حالی است که فروش گوشی‌های شیائومی در همین بازه‌ی زمانی ۶.۱ میلیون دستگاه کمتر بوده است. با این وجود، رتبه‌بندی برترین شرکت‌های گوشی‌سازی ملزم به بررسی عوامل متعددی بوده که یکی از آن‌ها میزان فروش سالانه است. همچنین سود خالص حاصل از فروش نیز باید مورد بررسی قرار گفته تا عملکرد هر شرکت در قیمت‌گذاری محصولات خود بهتر مشخص شود.

شرکت سامسونگ با فروش ۶۹ میلیون واحدی به عنوان برترین شرکت گوشی‌سازی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود. این شرکت موفق شده تا نسبت به اپل و شیائومی، به ترتیب ۱۸.۶ و ۲۴.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بیشتری را به فروش برساند. شرکت‌های ویوو و اوپو نیز در رتبه‌‌های چهارم و پنجم این لیست قرار دارند.

نظر شما در مورد برترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا اپل می‌تواند به صدر لیست شرکت‌های برتر گوشی‌سازی برسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید