بررسی شیائومی می ۱۱ ایکس؛ میان رده‌ ارزان - تکفارس 
بررسی شیائومی می ۱۱ ایکس؛ میان رده‌ ارزان - تکفارس 

بررسی شیائومی می ۱۱ ایکس؛ میان رده‌ ارزان

مهدی حلوائی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:00
بررسی شیائومی می ۱۱ ایکس

می ۱۱ ایکس جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی شرکت شیائومی است که در کشور هند عرضه شده است. گوشی می ۱۱ ایکس پرو که عضو دیگر این سری از گوشی‌های شرکت شیائومی است، هفته‌ی پیش عرضه شده بود. می ۱۱ ایکس در اصل همان گوشی ردمی K40 پرو و پوکو F3 است که با نامی دیگر در کشور هند عرضه شده است. این گوشی‌ها هیچ تفاوتی با هم نداشته و تنها نام آن‌ها متفاوت است.

دلیل تغییر نام این گوشی به می ۱۱ ایکس این است که در کشور هند برند ردمی با گوشی‌های اقتصادی و برند پوکو نیز با گوشی‌های پایین‌رده شناخته می‌شوند. از آن‌جایی که قیمت این محصول از دیگر گوشی‌های شیائومی در کشور هند گران‌تر بوده، با برند ممتاز می عرضه شده است.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

این گوشی ۲۹/۹۹۹ روپیه (۴۰۰ دلار) قیمت داشته و از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ شرکت کوالکام، صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتز، سه دوربین در قسمت پشتی و باتری ۴/۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده است. می ۱۱ ایکس در مقایسه با گوشی وان‌پلاس ۹R که مشخصات مشابهی دارد، ۱۳۵ دلار ارزان‌تر است. شیائومی این محصول را به همراه آداپتور شارژ ۳۳ واتی، کابل USB 2.0 و محافظ سیلیکونی عرضه کرده است.

شیائومی می 11 ایکس

طراحی

گوشی شیائومی می ۱۱ ایکس طراحی جذابی داشته و با قاب باریک، ناچ کوچک و بدنه‌ی براق خود ظاهری مشابه گوشی‌های پیشرفته‌تر دارد. این گوشی در سه رنگ سیاه، سفید و نقره‌ای عرضه شده و ۱۹۶ گرم وزن دارد. با این وجود، به لطف قطر ۷٫۸ میلی‌متری گوشی کارکردن با آن لذت‌بخش است.

شیائومی در قسمت بالایی صفحه نمایش از یک دوربین سلفی ناچ کوچک استفاده کرده است. این دوربین توسط یک حلقه‌ی نقره‌ای محاصره شده است (همانند گوشی‌های سامسونگ) که باعث شده تا ناخواسته توجه کاربر به سمت این دوربین جلب شده و کوچک‌بودن دوربین سلفی زیاد به چشم نیاید.

دکمه‌ی پاور در قسمت کناری (سمت راست) گوشی قرار گرفته و حسگر اثر انگشت گوشی نیز درون این دکمه جای گرفته است. همچنین در قسمت بالایی این گوشی یک بلستر مادون قرمز و همچنین شیارهای بلندگو قرار گرفته است. شیار سیم‌کارت گوشی در قسمت پایین آن جای گرفته و در کنار آن یک درگاه USB 2.0 و یک شیار بلندگو قرار دارد.

مطالب مرتبط:

در هر دو قسمت جلویی و پشتی گوشی می ۱۱ ایکس از محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده است. با این وجود، بدنه‌ی این گوشی در برابر اثر انگشت همانند آهن‌ربا عمل کرده و به‌سادگی رد آن بر روی گوشی می‌ماند. همچنین سه دوربین و یک فلش در قسمت پشتی این گوشی قرار دارد.

شیائومی می ۱۱ ایکس تنها موفق به دریافت گواهی IP53 شده است و از این رو در برابر آب و گرد و غبار از مقاومت پایینی برخوردار است. با این حال، می ۱۱ ایکس نسبت به قیمت خود از طراحی خوبی بهره برده و ظاهر جذابی دارد.

شیائومی می 11 ایکس

صفحه نمایش

شیائومی می ۱۱ ایکس از صفحه نمایش امولد ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰×۲۴۰۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره برده است. این صفحه نمایش از فناوری HDR نیز پشتیبانی کرده است. در حالت عادی، این صفحه نمایش رنگ‌های زنده و اشباع‌شده‌ای را به نمایش می‌گذارد اما کاربران می‌توانند در قسمت تنظیمات صفحه نمایش، نمای رنگ آن را تغییر دهند.

شما می‌توانید دما و فضای رنگ، میزان RGB، کنتراست، گاما و اشباع رنگ را به‌صورت دستی تغییر دهید. به‌طور کلی این صفحه نمایش رنگ‌های طبیعی و زنده‌ای را به نمایش گذاشته و نمای رنگ را بسته به محتوای پخش‌شده تغییر می‌دهد. تنها مشکلی که در این صفحه نمایش به‌چشم می‌خورد، میزان روشنایی آن است. شما می‌توانید میزان روشنایی صفحه نمایش را در بالاترین حد آن قرار دهید اما این میزان روشنایی پس از چند دقیقه به‌طور خودکار کاهش می‌یابد.

این مشکل در محیط‌های خارج از ساختمان و در زیر نور خورشید و همچنین در زمان اجرای بازی‌ها بیشتر به‌چشم می‌خورد. زمانی که گوشی پس از اجرای بازی و یا چندین برنامه بیش از حد گرم شود، میزان روشنایی صفحه نمایش به‌صورت خودکار کم شده و محتوای آن به‌سختی قابل مشاهده خواهد بود. این سخت‌گیرانه‌ترین رویکردی بوده است که تا به‌حال در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است و باعث شده تا میزان روشنایی صفحه نمایش عملاً کاربردی نداشته باشد.

صفحه نمایش گوشی می ۱۱ ایکس از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند اما بسته به محتوای پخش‌شده در گوشی این نرخ به ۹۰ و یا ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های شرکت شیائومی، این گوشی از نرخ تازه‌سازی دیگری مانند ۳۰ هرتز، ۴۸ هرتز و یا ۵۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند و تمام ویدیوها به‌صورت ۶۰ هرتز اجرا می‌شوند.

شیائومی می 11 ایکس

همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر در هنگام اجرای سرویس‌های ویدیویی مانند نتفلیکس و یوتیوب نیز به ۶۰ فریم کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های شرکت شیائومی مانند می ۱۰T پرو از نرخ تازه‌سازی متغیر تا ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کنند. با این وجود، شیائومی بر خلاف وان‌پلاس نرخ تازه‌سازی را برای بازی‌ها محدود نکرده و گیمرها می‌توانند بازی‌های پشتیبانی‌شده را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا کنند.

صفحه نمایش لمسی می ۱۱ ایکس از نرخ بهره‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز بهره برده و پاسخ‌گویی آن نیز بسیار بالا می‌باشد. با این حال، صفحه نمایش این گوشی مشکلات کوچکی داشته که به احتمال زیاد در به‌روزرسانی بعدی آن حل خواهند شد. این گوشی ویژگی‌های متعددی را برای مدیریت ویدیوها در اختیار کاربر قرار داده است. این ویژگی‌ها شامل قابلیت ارتقای وضوح صدا، کاهش موشن بلور و همچنین اضافه‌کردن فیلتر رنگ به ویدیوها می‌شود. خوشبختانه این ویژگی‌ها هیچ تاثیری بر روی نرخ فریم نداشته و ویدیوها همانند گذشته اجرا خواهند شد.

شیائومی می ۱۱ ایکس از فناوری HDR10 و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. پنل ۸ بیتی این گوشی نمی‌تواند طیف رنگ کامل این فناوری را به نمایش بگذارد اما با این وجود، رنگ‌های نمایش‌ داده‌شده در حالت HDR از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. همان‌طور که قبلاً نیز گفته شده بود، مشکل اصلی این صفحه نمایش در میزان روشنایی آن است. متاسفانه گوشی می ۱۱ ایکس محتوا را برای چند دقیقه و حتی گاهی اوقات برای چند ثانیه در بالاترین حد روشنایی نمایش می‌دهد و پس از آن، میزان روشنایی به حالت قبلی باز می‌گردد.

به‌طور کلی صفحه نمایش گوشی می ۱۱ ایکس از کیفیت تصویر بالایی برخوردار بوده و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، کارکردن با آن را لذت‌بخش کرده است. با این حال، عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر در ویدیوها و همچنین عدم ثبات میزان روشنایی در بالاترین حالت باعث شده تا نتوانیم نمره‌ی کاملی به آن بدهیم.

شیائومی می 11 ایکس

عمر باتری

شیائومی در این گوشی از باتری ۴/۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی با فست شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده است. شارژ کامل این گوشی با فعال‌بودن حالت صفحه نمایش همیشه روشن چیزی حدود ۱ ساعت به ‌طول می‌انجامد. متاسفانه این گوشی از فست شارژ بدون سیم پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید با یک‌بار شارژ حدود ۲۰ ساعت از این گوشی استفاده کنید.

نرم‌افزار

گوشی می ۱۱ ایکس در زمان عرضه از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12 استفاده کرده است اما قرار است که در آینده، رابط کاربری آن به نسخه‌ی ۱۲٫۵ ارتقا پیدا کند. ظاهر این رابط کاربری شباهت زیادی به سیستم‌عامل آی او اس دارد. برای مثال در صفحه‌ی اصلی این گوشی، آیکون‌های پیش‌فرض به‌شکل مربع قرار گرفته‌ و تمام اپلیکیشن‌ها درون صفحه جای گرفته‌اند. این در حالی است که امروزه آیکون اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل آی او اس نیز در قسمت اپ دراور (App Drawer) قرار دارند.

شیائومی در طراحی اعلان‌ها و به‌طور کلی بیشتر قسمت‌ها از طراحی آی او اس الهام گرفته است. شاید این موضوع کمی آزاردهنده باشد چرا که شیائومی در بازار جهانی به اندازه‌ی کافی معروف بوده و نیازی نیست که آن را به عنوان یک کپی بی‌کیفیت چینی از شرکت اپل به‌حساب بیاوریم.

متاسفانه در قسمت نرم‌افزار، این گوشی شباهتی با گوشی‌های آیفون ندارد. نرم‌افزارهای پیش‌فرض این گوشی شامل نرم‌افزارهای انحصاری، شخص ثالث و نرم‌افزارهای گوگل (که اخیراً تبدیل به تولیدکننده‌ی اول بیخودافزارها در اندروید تبدیل شده است) می‌باشد. برخی از این نرم‌افزارها قابل حذف بوده و بسیاری از آن‌ها از روی گوشی پاک نمی‌شوند.

قسمت تنظیمات این گوشی برای افرادی که برای اولین بار از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنند، بسیار پیچیده خواهد بود. این قسمت شامل ویژگی‌های متعددی بوده اما نحوه‌ی رسیدن به ویژگی مورد نظر کار چندان آسانی نیست. همچنین برخی از ویژگی‌های این گوشی طراحی عجیبی دارند. برای مثال، با فعال‌کردن قابلیت حالت شب از طریق تنظیمات گوشی، تمام اپلیکیشن‌ها از آن استفاده کرده و لایه‌ای تاریک بر روی منوی آن‌ها کشیده می‌شود. این در حالی است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها این ویژگی را به‌صورت اختصاصی درون خود دارند.

نکته‌ی مثبت در مورد این سیستم‌عامل، امکان شخصی‌سازی فوق‌العاده بالای آن است. کاربران می‌توانند تقریباً تمام قسمت‌های رابط کاربری را شخصی‌سازی کنند. همچنین قابلیت شخصی‌سازی دکمه نیز در این گوشی وجود دارد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با شخصی‌سازی گوشی و دوبار لمس‌کردن قسمت پشتی آن، عملکرد خاصی را برای آن تعریف کنند.

یکی از قسمت‌های قابل شخصی‌سازی مهم این گوشی، اپلیکیشن گالری آن است. شما می‌توانید از گزینه‌های متعددی برای ویرایش تصاویر گوشی استفاده کنید. استفاده از فیلترهای رنگ مختلف، جایگزین‌کردن بخش‌های مختلف تصویر با انیمیشن‌های پیش‌فرض و یا شخصی، حذف فریم تصاویر و اضافه‌کردن متن و استیکر از ویژگی‌‌های این اپلیکیشن است.

شیائومی می 11 ایکس

شیائومی همانند بسیاری دیگر از گوشی‌های اندرویدی دیگر در گوشی می ۱۱ ایکس از اپلیکیشن پیام‌های گوگل استفاده کرده است. به‌نظر می‌رسد که گوگل شرکت‌ها را به استفاده از این اپلیکیشن وادار کرده است چرا که اپلیکیشن پیام‌های شیائومی قابلیت‌های بیشتری نسبت به اپلیکیشن شرکت گوگل دارد.

در آخر باید به حسگر اثر انگشت این گوشی نیز اشاره‌ای کنیم. متاسفانه این حسگر قربانی مشکلات نرم‌افزاری گوشی شده است. پاسخ‌گویی این حسگر در بیشتر مواقع بسیار پایین بوده و استفاده از آن تنها صفحه نمایش را روشن کرده و قفل صفحه را باز نمی‌کند.

عملکرد

شیائومی می ۱۱ ایکس از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده و در دو نسخه با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت LPDDR5 عرضه شده است. هر دو نسخه از حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 3.1 بهره برده‌اند. عملکرد گوشی در کارهای روزمره فوق‌العاده بوده و پاسخ‌گویی آن بالا می‌باشد. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز گوشی کمک زیادی به این موضوع کرده است و اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی بهره می‌برند، بسیار روان و سریع اجرا می‌شوند.

اجرای بازی‌ها در حالت ۱۲۰ هرتز نیز بسیار لذت‌بخش است. بسیاری از بازی‌ها تنها از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند اما بازی‌هایی که به‌صورت ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شوند، کیفیت بالایی داشته و پاسخ‌گویی مناسبی دارند. متاسفانه می ۱۱ ایکس بازی‌هایی که از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی می‌کنند را به عنوان اپلیکیشن شناسایی کرده و در صورت تعامل نداشتن با بازی، این نرخ را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد.

خوشبختانه گوشی شیائومی می ۱۱ ایکس قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته و در اجرای بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact با مشکلی روبه‌رو نمی‌شود. با این حال، مشکل اصلی گوشی در این قسمت دوباره نمایان می‌شود. در صورت اجرای بازی‌های سنگین برای مدتی طولانی، گوشی شروع به گرم‌شدن کرده و پس از دقایقی میزان روشنایی صفحه نمایش آن کاهش پیدا می‌کند.

به‌طور کلی عملکرد گوشی می ۱۱ ایکس قابل قبول بوده و تنها از برخی مشکلات نرم‌افزاری رنج می‌برد. به احتمال زیاد شرکت شیائومی در به‌روزرسانی‌های بعدی این مشکلات را رفع خواهد کرد.

شیائومی می 11 ایکس

گوشی می ۱۱ ایکس برخلاف بسیاری از گوشی‌های رقیب، از دو بلندگوی استریو در قسمت‌های کناری استفاده کرده است. کیفیت صدای این بلندگوها به‌شدت بالا بوده اما صدای ایجاد‌شده از این بلندگوها یکسان نیست. شیائومی اعلام کرده است که پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس را در آینده به این گوشی اضافه خواهد کرد.

دوربین

شیائومی در قسمت پشتی می ۱۱ ایکس از ترکیب سه دوربین اصلی، فوق‌عریض و ماکرو بهره برده است. همچنین در قسمت جلوی گوشی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین می ۱۱ ایکس نسبت به گوشی‌های قبلی این شرکت تغییری پیدا نکرده است اما ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. دسترسی به این ویژگی‌ها بسیار آسان بوده و شیائومی از رویکرد شرکت وان‌پلاس در این زمینه استفاده کرده است. با این وجود، تعداد گزینه‌های کم‌کاربرد در این اپلیکیشن کمی بیش از حد بوده و ابتدا باید این گزینه‌ها را از اپلیکیشن حذف کنید.

حالت پرو در اپلیکیشن دوربین می ۱۱ ایکس قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربر قرار داده است. برای مثال شما می‌توانید به کمک این قابلیت، از بین گزینه‌های مختلف نوردهی استفاده کرده و یا تصاویر RAW را نه تنها با دوربین اصلی بلکه با دوربین فوق عریض نیز به ثبت برسانید.

دوربین اصلی این گوشی از لنز ۴۸ مگاپیکسلی IMX582 سونی بهره برده است. این لنز شباهت زیادی به لنز IMX586 داشته و تنها تفاوت آن، عدم ضبط فیلم به‌صورت ۶۰ فریم است. با این وجود، لنز IMX582 توانایی فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم را دارد.

شیائومی می 11 ایکس

کیفیت تصویر دوربین اصلی این گوشی قابل قبول بوده اما مشکلاتی نیز دارد. مشکل اصلی در رنگ تصاویر است. این رنگ‌ها در بیشتر مواقع با اشباع کم نمایش داده می‌شوند. این مشکل به‌خصوص در زمان غیرفعال‌کردن حالت هوش مصنوعی، که باعث افزایش اشباع و کنتراست تصویر می‌شود، به‌چشم می‌خورد.

مشکل دیگر در ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور است. عکس‌های ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور از نوردهی ضعیف رنج برده و تاریک به‌نظر می‌رسند. همچنین دامنه‌ی پویای تصاویر از کیفیت پایینی برخوردار بوده و حالت HDR نیز کمک زیادی به طبیعی‌کردن رنگ‌ها نکرده است. میزان جزئیات تصاویر تا حدودی قابل قبول بوده اما عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی در گوشی‌های دیگر معمولاً از جزئیات بیشتری برخوردارند.

زوم‌کردن در گوشی می ۱۱ ایکس تنها از طریق دوربین اصلی آن قابل انجام است. زوم ۲x این دوربین عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی را با نسبت ابعاد ۱:۱ نمایش داده و کیفیت معمولی و ساده‌ای دارند. لنز دوربین می ۱۱ ایکس در مقایسه با لنز IMX586 دوربین وان‌پلاس ۹R عملکرد ضعیف‌تری داشته است. دوربین وان‌پلاس ۹R جزئیات بیشتری را ارائه داده و اشباع رنگ بهتری دارد.

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی می ۱۱ ایکس رنگ‌های زنده‌تری را نسبت به دوربین اصلی تولید می‌کند اما رزولوشن پایین آن باعث شده تا شاهد جزئیات پایینی در تصاویر این دوربین باشیم. دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی وان‌پلاس ۹R در این قسمت نیز عملکرد بهتری داشته و جزئیات تصاویر در آن بیشتر است. همچنین میدان دید این دوربین نسبت به دوربین فوق عریض می ۱۱ ایکس بسیار بیشتر است.

عملکرد دوربین می ۱۱ ایکس در محیط‌های کم‌نور نیز چندان رضایت‌بخش نیست. ویژگی حالت شب گوشی تنها در صورتی فعال می‌شود که نور محیط بیش از حد کم باشد و از این رو بیشتر عکس‌های ثبت‌شده در تاریکی از این ویژگی بهره نبرده و کیفیت پایینی دارند. با این حال، قابلیت فعال‌کردن این ویژگی به‌طور دستی نیز وجود دارد و استفاده از آن باعث بهبود دامنه‌ی پویای تصاویر می‌شود. به‌طور کلی، قابلیت حالت شب گوشی می ۱۱ ایکس نسبت به رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشته و جای پیشرفت زیادی دارد.

دوربین‌ ماکروی ۵ مگاپیکسلی این گوشی، با وجود کیفیت پایین تصاویر، عملکرد قابل قبولی داشته و همچنین از ویژگی فوکوس خودکار بهره می‌برد. این دوربین قابلیت ضبط ویدیو را نیز دارد که در کمتر گوشی هوشمندی مشاهده شده است. دوربین اصلی گوشی توانایی فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم را داشته و دوربین فوق عریض ویدیوها را به‌صورت ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰ فریم ضبط می‌کند. کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی می ۱۱ ایکس بسیار بالا بوده و از فضای رنگ، دامنه‌ی پویا و رزولوشن مناسبی بهره می‌برد.

شیائومی می ۱۱ ایکس و وان‌پلاس 9R

رقابت

وان‌پلاس ۹R اصلی‌ترین رقیب گوشی شیائومی می ۱۱ ایکس محسوب می‌شود. هر دو گوشی از مشخصات مشابهی بهره می‌برند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. وان‌پلاس ۹R از قاب آلومینیومی استفاده کرده و جنس قاب می ۱۱ ایکس از پلاستیک است. دوربین‌های گوشی وان‌پلاس ۹R در مقایسه با می ۱۱ ایکس از عملکرد بهتری برخوردارند، حتی اگر بر روی کاغذ این برتری به چشم نیاید. وان‌پلاس ۹R همچنین از فست شارژ سریع‌تری برخوردار است.

شاید مهم‌ترین برتری گوشی وان‌پلاس ۹R در رقابت با می ۱۱ ایکس، سیستم‌عامل اکسیژن او اس آن باشد. اکسیژن او اس یکی از بهترین سیستم‌عامل‌هایی است که براساس اندروید طراحی شده و ساختار بهتری نسبت به MIUI دارد. همچنین تعداد بیخودافزارها در این سیستم‌‌عامل بسیار کمتر بوده و وان‌پلاس به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای آن عرضه کرده است.

نقطه ضعف اصلی این گوشی در برابر می ۱۱ ایکس، قیمت بالاتر آن است. این گوشی، قیمتی مشابه می ۱۱ ایکس پرو داشته و پردازنده و دوربین‌های آن نسبت به این گوشی ضعیف‌تر هستند. از این رو با وجود این‌که گوشی وان‌پلاس ۹R عملکرد کلی بهتری نسبت به می ۱۱ ایکس دارد اما قیمت‌گذاری مناسب شیائومی باعث شده تا کاربران برای خرید این گوشی ترغیب شوند. البته همان‌طور که گفته شد، سیستم‌عامل اکسیژن او اس وان‌پلاس بسیار محبوب‌تر از MIUI بوده و طرفداران زیادی را به‌دست آورده است.

شیائومی می 11 ایکس

جمع‌بندی

گوشی شیائومی می ۱۱ ایکس قیمت بسیار مناسبی داشته و این مهم‌ترین نقطه قوت آن است. این گوشی بر روی کاغذ از سخت‌افزار مناسبی بهره برده است اما نحوه‌ی استفاده از برخی ویژگی‌ها باعث شده تا عملکرد گوشی آن‌چنان که باید نباشد. با این وجود، بیشتر مشکلات این گوشی نرم‌افزاری بوده و شیائومی می‌تواند با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌‌های جدید آن‌ها را رفع کند. خوشبختانه این گوشی از مشکلات سخت‌افزاری رنج نمی‌برد و می‌توان خرید آن را به افراد توصیه کرد.

در واقع اگر به دوربین بهتر گوشی می ۱۱ ایکس پرو اهمیتی نمی‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که نسخه‌ی پایه‌ی آن را خریداری کنید. عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی مشابه بوده و تفاوت چندانی در پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۰ و ۸۸۰ آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به‌طور کلی، شیائومی می ۱۱ ایکس با قیمت فوق‌العاده مناسب خود تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار شده و خرید آن به تمام طرفداران گوشی‌های شرکت شیائومی پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش امولد ۱۲۰ هرتز
  • عملکرد عالی
  • بلندگوهای قدرتمند
  • کیفیت بالای ویدیوهای دوربین اصلی
  • دوربین ماکروی عالی
  • فست شارژ سریع
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • مشکلات نرم‌افزاری
  • عدم ثبات میزان روشنایی نمایشگر
  • دوربین فوق عریض معمولی
  • بیخودافزارهای MIUI

منبع: GSM Arena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.