گوشی های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت اعلام شد - تکفارس 
گوشی های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت اعلام شد - تکفارس 
گوشی های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت اعلام شد - تکفارس 

گوشی های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت اعلام شد

حامد شهرزاد
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 13:57
Oneplus N10

کانسومر ریپورت یک وب سایت بررسی و تحلیل گوشی‌های هوشمند است که به دلیل بررسی محصولات به صورت بی‌طرفانه شناخته شده است. این وب سایت علاقه زیادی به بررسی محصولات جدید دارد و نظراتی که در مورد برخی گوشی‌های هوشمند داده است، تعجب برانگیز ولی منصفانه است چراکه این وب سایت در سال ۲۰۱۰ گفته بود که آیفون ۴ نسبت به تمام گوشی‌هایی که آزمایش کرده است واضح‌ترین نمایشگر و بهترین دوربین فیلمبرداری را دارد، اما به دلیل مشکلی که در این گوشی وجود دارد، از توصیه برای خرید این دستگاه خودداری کرد. البته گوشی هوشمند آیفون ۴ در چندین سال قبل و در زمان مدیریت استیو جابز به بازار راه یافت.

تمام گوشی‌های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت از فناوری شبکه ۵ جی پشتیبانی می‌کنند

آنتن مخابراتی گوشی هوشمند آیفون ۴ که آنتن گیت نامیده می‌شود، در دریافت سیگنال‌های تلفن همراه با مشکل روبه‌رو بود که با استفاده از یک جعبه ابزار و به صورت رایگان در دستگاهی که توسط اپل تهیه شده بود، بهبود یافت. اما این موضوع مانع از آن نشد که کانسومر ریپورت از توصیه آیفون ۴ امتناع ورزد. این مجله گفت که تا زمان ارائه راه حل دائمی توسط اپل، تلفن را توصیه نمی‌کند.

اکنون سال‌ها بعد از این اتفاقات است و آخرین گزارش کانسومر ریپورت بیان کرده است که آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین آیفون سال است و یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ است. البته مشخص است که سری آیفون همیشه در مجلات و وب‌سایت‌های مختلف توانسته است تا موفق ظاهر شود و جوایز متعددی را از آن خود کند. علت اصلی این موضوع این است که اپل همواره به کیفیت محصولات خود اهمیت می‌دهد و از بهترین قطعات در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. کانسومر ریپورت نیز به همین دلایل این تلفن همراه را تحسین کرده است.

این مجله در مورد انتخاب آیفون ۱۲ پرو مکس به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند نوشته است:

در حالی که ۱۲ پرو مکس ۱۰۰ دلار بیشتر برای شما هزینه دارد، بیشتر از گوشی هوشمند کوچکتر از سری خود یعنی آیفون ۱۲ پرو ارزشمند است چراکه چندین ساعت عمر باتری بیشتر دارد، یک نمایشگر کمی بزرگتر و یک دوربین با بزرگنمایی ۲٫۵ برابر دارد که شما را نسبت به دوربین ۲ برابری آیفون ۱۲ پرو، به اجسام نزدیک‌تر می‌کند. از طرف دیگر، نسخه پرو مکس آیفون ۱۲ به طور قابل توجهی سنگین‌تر است و استفاده از آن با یک دست حتی برای افرادی که انگشتان بلند دارند بسیار دشوار است. اگر تلفن‌های بزرگ را دوست ندارید، ممکن است با استفاده از آیفون ۱۲ پرو نظرتان نسبت به این نوع گوشی‌های هوشمند تغییر یابد.

از دیدگاه کانسومر ریپورت، آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین گوشی با سیستم‌عامل آی او اس است

گوشی آیفون کانسومر ریپورت

آیفون ۱۲ پرو مکس از دیدگاه وب سایت کانسومر ریپورت، بهترین گوشی ساخته‌شده توسط اپل در سال ۲۰۲۰ است.

از دیگر تلفن های‌گران قیمت این لیست می‌توان به سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ الترا ۵ جی اشاره کرد که به عنوان بهترین گوشی اندرویدی معرفی شد. جایزه بهترین تلفن ارزان قیمت نیز به وان پلاس نورد ان ۱۰ ۵ جی تعلق گرفت در حالی که وان پلاس نورد ان ۱۰۰ به عنوان بهترین تلفن از نظر عمر باتری – که در تمام روز دوام می‌آورد – انتخاب شد. کانسومر ریپورت این موضوع را نیز بیان کرد که سری گوشی‌های سامسونگ شروع به تلفیق و ترکیب شدن با یکدیگر می‌کنند. این موضوع نیز اضافه شده است که در حالی که تلفن‌های سری گلکسی اس ۲۱ امسال در تست این وب سایت بسیار خوب عمل کردند، اما جالب‌ترین نکته در مورد آن‌ها این است که قیمت این سری ۲۰۰ دلار کمتر از مدل‌های مشابه سال گذشته است و گلکسی نوت ۲۰ الترا همچنان رتبه برتر تلفن اندروید در رتبه‌های کانسومر ریپورت را به دست آورد.

کانسومر ریپورت گفته است که گلکسی نوت ۲۰ الترا ۵ جی گوشی هوشمند مناسبی برای خرید استچراکه با وجود بزرگ بودن این تلفن همراه، وجود اس پن باعث می‌شود صفحه نمایش بزرگ به صورت راحت‌تری کنترل شود. این مدل همچنین از عمر باتری برجسته‌ای برخوردار است و همانطور که کانسومر ریپورت گفته است، این نمایشگر برای تماشای فیلم‌های نت فلیکس بسیار مناسب است. وان پلاس نورد ان ۱۰ ۵ جی علی رغم اینکه به عنوان بهترین تلفن ارزان قیمت معرفی شد، به دلیل عدم پشتیبانی از‌ام ام گیو ۵ جی با پهنای باند زیاد، اما به علت پشتیبانی از ۵ جی در این لیست آورده شد. فناوی جدید سیگنال‌های ۵ جی سریعترین سرویس ۵ جی را ارائه می‌دهند.

وان پلاس نورد ۱۰۰ بیشترین عمر باتری را در بین گوشی‌های برتر از دیدگاه کانسومر ریپورت دارد

البته ذکر این نکته ضروری است که از دیدگاه خریداران، پشتیبانی از شبکه ۵ جی از اهمیت نسبتاً کمی برخوردار است. البته خود فناوری تازه معرفی شده شبکه ۵ جی از پیشروترین راه های ارائه شده برای تقویت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی برای سیستم های دوربین در صنایع موبایل، خودرو و دوربین های امنیتی است. این گزارش بر اساس بازخورد بیش از هزار کاربر تلفن هوشمند آمریکایی تهیه شده است. اگرچه این نمونه ممکن است نماینده کل بازار جهانی تلفن های هوشمند نباشد، اما وقتی تنها ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند سرعت شبکه ۵ جی دلیل اضطراری برای خرید دستگاه های جدید است، نشان می دهد که این فناوری برای گسترش یافتن هنوز راه زیادی را در پیش دارد.

بدیهی است که عدم مسئولیت اپراتورهای شبکه تلفن همراه در ایالات متحده در ایجاد و گسترش شبکه ۵ جی منجر به این موضوع در نزد کاربران شده است. اپراتورهای مختلف ایالات متحده آمریکا مدت هاست که این فناوری را یک پیشرفت مهم در زمینه تغییر تجربه کاربران می نامند، اما تاکنون این فناوری شاهد یک گسترش واقعی در ایالات متحده آمریکا در حد متوسط داشته است. از طرف دیگر، ورایزون، ای تی اند تی و تی موبایل همه در تلاشند تا به سرعت زیرساخت های شبکه ۵ جی خود را توسعه دهند و گسترش دهند، که به نوبه خود باید اشتیاق کاربر را به وجود آورد و در نهایت بتواند فناوری قدیمی تر ۴ جی ال تی ای را پشت سر بگذارد.

در مقایسه با اتصالات شبکه ۵ جی، به نظر می رسد امروزه کاربران تلفن های هوشمند آمریکایی توجه بیشتری به سایر موارد مهم از جمله ذخیره سازی، قدرت پردازش پیشرفته و عکس ها و فیلم های با کیفیت بالاتر دارند.

بهترین گوشی هوشمند از نظر عمر باتری از دیدگاه کانسومر ریپورت، وان پلاس ان ۱۰۰ است که با یک بار شارژ کمی بیش از دو روز شارژدهی دارد. با این حال، این گوشی از کمترین دوربین‌هایی برخوردار است که مجله تاکنون آزمایش کرده است. سایر گوشی‌هایی که از نظر عمر باتری امتیاز خوبی کسب کرده اند شامل سامسونگ گلکسی‌ای ۷۱ (۴۳ ساعت) و آیفون ۱۲ پرو مکس (۴۱ ساعت) بودند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید