ال‌جی اعضای جدید دسته لپ‌تاپ‌های گرام را معرفی کرد - تکفارس 
ال‌جی اعضای جدید دسته لپ‌تاپ‌های گرام را معرفی کرد - تکفارس 
ال‌جی اعضای جدید دسته لپ‌تاپ‌های گرام را معرفی کرد - تکفارس 

ال‌جی اعضای جدید دسته لپ‌تاپ‌های گرام را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۱۹ دی ۱۳۹۹ - 14:15
ال‌جی اعضای جدید دسته لپ‌تاپ‌های گرام را معرفی کرد - تکفارس 

ال‌جی به روند گسترش اعضای خانواده لپ‌تاپ‌های گرام (Gram) خود ادامه می‌دهد و در تازه‌ترین اقدام، چند مدل جدید را معرفی کرده است که دو عدد از آنها قابل جداسازی هستند. تمام این مدل‌ها دارای طراحی‌ای صیقلی هستند و نیروی خود را از پردازشگرهای نسل یازدهم تایگر لیک (Tiger Lake) اینتل می‌گیرند. پردازشگر گرافیکی آیریس X (Iris) و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ صفحه‌نمایش، دیگر خصوصیات مشترک این لپ‌تاپ‌ها هستند.

بزرگ‌ترین عضو این دسته تازه معرفی‌شده، یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی است که دارای نمایشگری IPS با رزولوشن ۲۵۳۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. با وجود این اندازه بزرگ، این دستگاه تنها ۱٫۳۵ کیلوگرم وزن دارد که برای این اندازه کاملاً جمع‌وجور به نظر می‌رسد. نسخه استاندارد ۱۴ اینچی وزنی برابر با ۹۹۹ گرم دارد.

تمام لپ‌تاپ‌های جدید دسته گرام دارای حافظه موقت ۶/۱۸ گیگابایتی LPDDR4x و حافظه SSD NVMe هستند. دو نسخه ۱۶ و ۱۷ اینچی از باتری بزرگی با ظرفیت ۸۰Wh بهره می‌برند که به ادعای ال‌جی ۱۹٫۵ ساعت استفاده را ممکن می‌کند. نسخه‌های ۱۴ اینچی نیز از باتری‌هایی با ظرفیت ۷۲ وات‌ساعت بهره می‌برند که جزء بزرگ‌ترین‌ها در این کلاس به‌حساب می‌آید.

دو عدد USB 4 Gen3x2، دو عدد USB 3.2 Gen 2×1، یک ورودی HDMI، محفظه کارت‌ حافظه microSD و هدفون جک ورودی‌های در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ‌های مورد بحث هستند.

مدل‌های جداشدنی در دو اندازه ۱۴ و ۱۶ اینچی ساخته‌ شده‌اند و خصوصیات آنها با دیگر مدل‌ها یکی است. این دو مدل از قلم نوری AES 2.0 شرکت ویکام (Wacom) پشتیبانی می‌کنند که می‌توان آن را روی صفحه‌نمایش‌هایی که توسط گوریلا گلس ۶ (Gorilla Glass) محافظت شده‌اند، استفاده کرد.

تمام مدل‌های لپ‌تاپ‌های گرام با MIL-STD-810G سازگاری دارند، دارای حسگر اثرانگشت هستند، از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کنند و نور پشت صفحه‌کلید دارند.

ال‌جی هنوز قیمت و زمان در دسترس قرار گرفتن این محصولات را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود هفته آینده این اطلاعات به‌صورت رسمی منتشر شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید