تلگرام پروژه ارز دیجیتال را لغو می‌کند - تکفارس 
تلگرام پروژه ارز دیجیتال را لغو می‌کند - تکفارس 

تلگرام پروژه ارز دیجیتال را لغو می‌کند

فاطمه آهنگریان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 13:30
تلگرام پروژه ارز دیجیتال را لغو می‌کند - تکفارس 

پیام‌رسان تلگرام به طور رسمی اعلام کرده است که پلتفرم TON یا شبکه باز تلگرام را پس از سال‌ها مجادله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، لغو کرده است.

مدیرعامل و موسس تلگرام، پاول دورف (Pavel Durov) در کانال خود نوشته است:

فعالیت تلگرام در پلتفرم TON اکنون به پایان رسیده است، شما ممکن است اخیرا دیده باشید که بعضی از سایت‌ها از نام من، برند تلگرام و یا مخفف کلمه شبکه باز تلگرام (TON) برای فروش و تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کرده‌اند. به این افراد اعتماد نکنید و پول و اطلاعاتتان را نیز در اختیارشان نگذارید.

TON یک پلتفرم بلاکچین بود که برای ارائه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به هر شخصی که دارای گوشی هوشمندی است، طراحی شده بود. این طرح از روشی مشابه پروژه Libra فیسبوک (که با دقت قابل توجهی روبرو شده است)، ایده گرفته بود.

در ماه اکتبر گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا به پیام‌رسان تلگرام دستور داده بود که فروش ارز دیجیتال خود را که به گرام (Gram) معروف بود، را متوقف کند. چون قبل از راه‌اندازی شبکه، این طرح نتوانسته بود فروش اولیه ۱٫۷ میلیارد دلاری توکن را ثبت کند.

این سرمایه در مجموعه‌ای از پیشنهادهای ارز دیجیتال (ICO) که قبل از سال ۲۰۱۸ واریز شده بود، جمع‌آوری شد؛ هرچند که این شرکت با افزایش زیاد این ارزهای دیجیتال (بخشی از آن)، به دلیل نظارت بالای دقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، آن را لغو کرد.

پاول دورف در بیانیه خود علیه این حکم مخالفت کرد و اظهار داشت که دادگاه‌های آمریکا نباید قدرت متوقف کردن فروش ارزهای دیجیتال در خارج از مرزهای آمریکا را داشته باشند و از دیگران خواست که درگیری‌های غیرمتمرکز را در تلگرام ادامه دهند.

او همچنین اظهار داشت:

این درگیری ممکن است یکی از مهم‌ترین درگیری‌های نسل ما باشد و امیدوارم در جایی که ما شکست خوردیم، شما موفق شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید