شیائومی مشغول آماده‌سازی سه گوشی جدید بر اساس SD888 است - تکفارس 
شیائومی مشغول آماده‌سازی سه گوشی جدید بر اساس SD888 است - تکفارس 
شیائومی مشغول آماده‌سازی سه گوشی جدید بر اساس SD888 است - تکفارس 

شیائومی مشغول آماده‌سازی سه گوشی جدید بر اساس SD888 است

مجید مهرعلی
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - 16:00
شیائومی مشغول آماده‌سازی سه گوشی جدید بر اساس SD888 است - تکفارس 

شیائومی حساب ویژه‌ای روی تراشه جدید و پرچم‌دار کوالکوم یعنی اسنپ‌دراگون ۸۸۸ باز کرده است. در ابتدا درست در زمان معرفی این تراشه، لی جون (Lei Jun) رئیس شرکت شیائومی رسماً اعلام کرد که در گوشی می ۱۱ از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده خواهد شد. بعد از آن، لو ویبینگ (Lu Weibing) رئیس ردمی خبر از آماده شدن یک گوشی ردمی بر اساس تراشه جدید کوالکوم را داد که به نظر می‌رسد این دستگاه ردمی K40 پرو باشد. حال اطلاعاتی به‌دست آمده است که خبر از محصول سومی می‌دهد.

با استناد به شخصی با نام کاربری دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) که در زمینه سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند کاملاً شناخته شده است، شرکت بلک شارک (Black Shark) مشغول آماده‌سازی انتشار یک گوشی هوشمند با نام مستعار امپرر (Emperor) است که در آن از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ بهره گرفته شده است. ویژگی اصلی این محصول  طراحی و شارژر آن خواهد بود.

بنا بر گفته‌های شخص یادشده، پرچم‌دار مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۸۸ ردمی بسیار زودتر از دو گوشی ردمی K30 پرو و K30 پرو زوم که دارای اسنپ‌دراگون ۸۶۵ هستند، منتشر خواهد شد. این دو گوشی در تاریخ ۵ فروردین (March 24) رونمایی شدند. اگر قرار باشد رونمایی از مدل جدید زودتر صورت گیرد، انتظار می‌رود این اتفاق در ژانویه یا فوریه رخ دهد. به همین دلیل این شخص خرید پرچم‌دارهای حال حاضر را توصیه نمی‌کند و پیشنهاد می‌کند تا چند ماه صبر کرده و منتظر ظاهر شدن محصولات مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۸۸ در بازار شد.

مؤسسه تحلیلی گارتنر به‌تازگی گزارشی را در خصوص بازار گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. بنا بر این گزارش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ حدود ۳۶۶ میلیون گوشی هوشمند در جهان به فروش رفته که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته ۵٫۷% کاهش یافته است. اگرچه این افت میزان قابل‌ملاحظه‌ای است، اما بسیار کمتر از ۲۰ درصد کاهشی است که در نیمه اول سال میلادی روی داد.

در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، سامسونگ هنوز هم با فروش ۸۰٫۸۲ میلیون واحدی و در اختیار داشتن ۲۲% سهم، پیشروی بازار است. در بین ۵ سازنده بزرگ، تنها سامسونگ و شیائومی توانسته‌اند فروش خود را به ترتیب ۲٫۲ و ۳۴٫۹% افزایش دهند. هواوی با فروش ۵۱٫۸۳ میلیون گوشی که برابر با ۱۴٫۴% سهم از بازار است در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شیائومی نیز ۴۴٫۴۱ میلیون واحد فروش داشته و ۱۲٫۱% از سهم بازار را مال خود کرده است.

اپل سازنده‌ای است که در رتبه چهارم حضور داد. این شرکت در بازه جولای تا سپتامبر ۴۰٫۶ میلیون گوشی هوشمند فروخته که برابر با ۱۱٫۱% از سهم بازار است. اوپو نیز با اپل فاصله زیادی ندارد و در سه‌ماهه سوم سال میلادی ۲۹٫۸۹ میلیون واحد فروش را تجربه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید