سری نوا ۸ هواوی در ماه نوامبر از راه می‌رسد - تکفارس 
سری نوا ۸ هواوی در ماه نوامبر از راه می‌رسد - تکفارس 
سری نوا ۸ هواوی در ماه نوامبر از راه می‌رسد - تکفارس 

سری نوا ۸ هواوی در ماه نوامبر از راه می‌رسد

مجید مهرعلی
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 14:30
سری نوا ۸ هواوی در ماه نوامبر از راه می‌رسد - تکفارس 

با استناد به اعلام رسمی هواوی، این شرکت پرچم‌دار خود یعنی سری میت ۴۰ را در تاریخ یکم آبان‌ ماه (October 22) رونمایی خواهد کرد. در کنار این، اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آنها سری جدید نوا ۸ (Nova) نیز در همان زمان به روی صحنه خواهد رفت، اما برخی این اتفاق را محتمل نمی‌داند. به‌تازگی، کاربری در ویبو (Weibo) فاش کرده است که رونمایی این دستگاه جدید برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

منبع یادشده در بالا ادعا می‌کند که سری نوا ۸ دارای تعدادی مدل است که نوا ۸ و نوا ۸ پرو را شامل می‌شود. این دو دستگاه با اسم رمزهای جسیکا (Jessica) و جسیکا‌اچ (JessicaH) شناخته می‌شوند و قرار است با نرخ فریم ۱۲۰Hz صفحه‌نمایش، اولین دستگاه‌ها با نرخ فریم بالا در دسته نوا باشند. صفحه‌نمایش هذلولی و دو حفره‌ای نسل قبل هواوی نوا ۷ در این سری جدید نیز حضور خواهند داشت. حفره دوتایی دوربین جلو در قسمت بالا و سمت چپ صفحه‌نمایش جای خواهد داشت، درست در جایی که دوربین سلفی میت ۴۰ حضور دارد.

در زمینه دیگر خصوصیات، بر اساس اطلاعات پیش‌تر منتشرشده، صفحه‌نمایش نوا ۸ از نوع اولد (OLED) است. در مقایسه با دو مدل قبلی، نرخ فریم از ۶۰Hz به ۱۲۰Hz افزایش یافته است.

جدای از صفحه‌نمایش، بیشتر توجه کاربران نسبت به پیکره‌بندی نوا ۸ و خصوصاً تراشه آن است. در شرایط عادی، این محصول  ممکن بود دارای تراشه کایرین ۹۰۰۰ باشد، اما به خاطر دلایلی (تحریم‌های آمریکا) که همه می‌داند این تراشه‌ها احتمالاً برای سری میت ۴۰ نیز کافی نخواهند بود. پس مجهز کردن دیگر مدل‌ها به تراشه یادشده سخت است. از این رو، برخی بر این باورند که سری نوا ۸ مجبور است تا از تراشه‌های نسل قبل یعنی کایرین ۹۹۰ استفاده کند.

سری نوا ۸ هواوی اخیراً به تأیید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین رسیده است، اگر اتفاق خاصی پیش نیاید این محصول در ماه نوامبر با کاربران دیدار خواهد کرد.

برای آنهایی که اطلاع ندارند باید گفت که جامعه هدف مدل‌های نوا کاربران جوان بوده‌ است. به همین دلیل هم، سازنده این دستگاه همیشه سعی کرده است تا در این محصول از دوربین‌های خوب، تراشه‌های قدرتمند و طراحی مدرن استفاده کند. پس گوشی‌های نوا ۸ امسال نیز از این قاعده جدا نخواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید