مرگ اسرارآمیز صدها فیل در آفریقا - تکفارس 
مرگ اسرارآمیز صدها فیل در آفریقا - تکفارس 
مرگ اسرارآمیز صدها فیل در آفریقا - تکفارس 

مرگ اسرارآمیز صدها فیل در آفریقا

مجید مهرعلی
۱۳ تیر ۱۳۹۹ - 09:00
مرگ اسرارآمیز صدها فیل در آفریقا - تکفارس 

اخیرا یک داستان غم‌انگیز در کشور بوتسوانا (Botswana) قاره آفریقا در حال روی دادن است. در طی چند ماه گذشته، حداقل ۲۷۵ فیل مرده پیدا شده است که هیچ سرنخی از مرگ آنها وجود ندارد.

وزارت محیط‌زیست و منابع طبیعی بوتسوانا به‌تازگی یک بیانیه رسمی در مورد این مرگ‌ها منتشر کرده است. در این بیانیه اعلام شده است که ۲۷۵ لاشه فیل کشف شده که این تعداد از ۳۵۶ مورد گزارش به‌دست آمده است.

به گزارش این وزارت :

بررسی‌های در حال انجام در مورد مرگ فیل‌ها تاکنون هیچ‌گونه مدرکی را دال بر شکار آنها آشکار نکرده است.

خبرگزاری رویترز تعدادی تصاویر ناراحت‌کننده از این فیل‌های مرده را منتشر کرده است.

محدوده وقوع این مرگ‌ها در ناحیه‌ای از کشور بوتسوانا به نام اوکاوانگو (Okavango) است.‌  نمونه‌هایی از لاشه‌های یادشده برای انجام برخی آزمایش‌ها به آزمایشگاه‌های کشورهای زیمبابوه (Zimbabwe)، آفریقای جنوبی و کانادا برده شده است. نتایجی که از این آزمایش‌ها به‌دست می‌آید با ارزیابی‌هایی که توسط دامپزشکان محلی در مکان اتفاق به‌دست آمده، مقایسه خواهد شد.

شکار فیل در بوتسوانا یک مشکل بزرگ تلقی می‌شود. اما لاشه‌های مورد بحث، با عاج‌های دست‌نخورده یافت شده‌اند.

وزارت محیط‌‌زیست و منابع طبیعی می گوید:

تعدادی از افراد محلی با اطمینان خبر از برداشتن عاج‌ها از لاشه فیل‌ها می‌دهند و اجسادی که در نزدیکی محل سکونت انسان‌ها در حال نابودی هستند.

تاریخ مرگ این فیل‌ها به ماه مارس برمی‌گردد. با استناد به اخبار شبکه CBS، مؤسسه خیریه حیات‌وحش فیل‌های بدون مرز (Elephants Without Boarders) گزارشی تهیه کرده است که نشان می‌دهد در این اجساد فیل‌های مرده از هر جنس و سنی فیل وجود دارد. این در حالی است که تعدادی از فیل‌های زنده، بی‌حال، تحلیل رفته و از نظر شکل ظاهری غیرمعمول به نظر می‌رسند.

تخمین زده می‌شود در کشور بوتسوانا ۱۳۰ هزار فیل وجود داشته باشد. بنیاد حیات‌وحش آفریقا می‌گوید که این عدد، بزرگ‌ترین جامعه فیل‌ها روی زمین است.

بررسی‌های بیشتر در مورد این اتفاق اسرارآمیز همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید