کدام گوشی‌ها در فهرست بتای اندروید ۱۱ حضور دارند - تکفارس 
کدام گوشی‌ها در فهرست بتای اندروید ۱۱ حضور دارند - تکفارس 
کدام گوشی‌ها در فهرست بتای اندروید ۱۱ حضور دارند - تکفارس 

کدام گوشی‌ها در فهرست بتای اندروید ۱۱ حضور دارند

مجید مهرعلی
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 11:00
کدام گوشی‌ها در فهرست بتای اندروید ۱۱ حضور دارند - تکفارس 

اوایل هفته گذشته گوگل اولین بتای اندروید ۱۱ را برای سری پیکسل ۲ سال ۲۰۱۷ تا سری پیکسل ۴ اواخر سال گذشته منتشر کرد. برای نصب این بتا روی یکی از مدل‌های یادشده، کافی است به وب‌سایت بتای اندروید مراجعه کرده و روی گزینه مشاهده دستگاه‌های منتخب (View your eligible devices) کلیک کنید.

در آنجا کافی است عملیات دریافت بتا را انجام دهید. بعد از این اقدام، شما یک به‌روزرسانی دریافت خواهید کرد که از طریق مسیر زیر قابل دانلود و نصب است:

تنظیمات> سیستم> پیشرفته> به‌روزرسانی سیستم

Settings> System> Advanced> System Update

به خاطر داشته باشید زمانی که به برنامه بتای اندروید ۱۱ ملحق شوید، تا زمان انتشار نسخه نهایی اندروید ۱۱ بخشی از این برنامه خواهید بود. هرچقدر هم که این بتا باگ داشته باشد و یا مصرف باطری را سرعت ببخشد تاثیری در موضوع نداشته و امکان بازگشت به اندروید ۱۰ برای شما وجود نخواهد داشت. البته با بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌توانید از شر بتا خلاص شده و به اندروید ۱۰ بازگردید. پس اگر نمی‌خواهید برنامه‌های موردعلاقه خود از دست دهید تا انتشار سومین بتا صبر کنید. اگر هم در خانه گوشی پیکسل ۲ دارید که دارد خاک می‌خورد یک «هرچه بادا باد» به خود گفته و بتای اندروید ۱۱ را روی آن نصب کنید تا مایه رشک افراد اندرویدباز در گروه دوستان و خانواده خود شوید. البته اگر آنها وان‌پلاس ۸ و یا وان‌پلاس ۸ پرو داشته باشند، قضیه منتفی است.

به‌تازگی وان‌پلاس اعلام کرده است که دو مدل جدید این برند نیز در لیست منتخب برنامه بتای اندروید ۱۱ حضور خواهند داشت. در وب‌سایت رسمی وان‌پلاس این‌طور آمده است که:

ما مفتخریم که در یک همکاری با گوگل، به کاربران خود، نگاهی اجمالی به آینده اندروید را تقدیم کنیم. برای ترکیب تجربه یک نرم‌افزار روان با یک سخت‌افزار قدرتمند، وان‌پلاس ۸/۸ پرو انتخاب شده است تا به شما امکان تجربه اندروید ۱۱ را بدهد. حال بتای اندروید ۱۱ را دانلود کنید تا به آخرین ویژگی‌های اندروید دسترسی پیدا کنید و اپلیکیشن‌های خود را برای به‌روزرسانی آینده، آماده نگه‌دارید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد شاید بهتر باشد از دریافت اولین بتا اجتناب کنید تا از بروز مشکلاتی مانند از دست دادن تمام داده‌های دستگاه جلوگیری شود. البته باگ‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث از کار افتادن دستیار گوگل (Google Assistant)، قابلیت تشخیص چهره و تماس‌های تصویری می‌شوند. اگر فکر نصب بتای اندروید ۱۱ در سرتان افتاد و شما را وسوسه کرد که آن را روی وان پلاس ۸/۸ پرو خود نصب کنید، سعی کنید خود را جمع‌وجور کرده و فکر آن را از سر خود بیرون کنید. البته برای توسعه‌دهندگان اندروید نصب این بتا ضروری است، اگر توسعه‌دهنده نیستید دست نگه‌دارید.

تا اواسط تیرماه، ۸ دستگاه دیگر نیز به برنامه بتای اندروید ۱۱ ملحق خواهند شد. این دستگاه‌ها بدین شرح هستند:

اوپو فایند ایکس۲/ایکس۲ پرو (OPPO Find X2)، شیائومی می ۱۰/۱۰ پرو، پوکو اف۲ پرو (POCO F2 PRO)، ریلمی ایکس۵۰ پرو، ویوو نکس ۳اس (Vivo NEX 3S)، آی‌کیواو ۳  (iQOO 3).

طی هفته‌های پیش رو دستگاه‌های بیشتری به لیست بالا اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود دومین بتای اندورید ۱۱ در تیرماه و سومین آن در مرداد منتشر شود. به نظر می‌رسد نسخه نهایی اندورید ۱۱ نیز در شهریورماه در دسترس عموم قرار گیرد.

یکی از چندین ویژگی جدید اندروید ۱۱، انتقال آسان‌تر و سریع‌تر خروجی صدا به یک بلندگوی بلوتوثی و یا یک ایربادز بی‌سیم است. پیام اعلان‌ها از این به بعد در سه دسته مکالمات، هشدارها و اعلان‌های بی‌صدا دسته‌بندی می‌شوند. قابلیت بابلز یا حباب‌ها (Bubbles) به کاربران اندرویدی امکان انجام چند کار همزمان در طی یک گپ (Chat) را می‌دهد. برای مثال زمانی که در حال چت کردن با نامزد خود هستید می‌توانید نیم نگاهی هم به بازار بورس داشته باشید. بابلز این امکان را به شما می‌دهد که به‌جای جابجای بین اپلیکیشن چت و اپلیکیشن بورس، یک حباب (Bubble) در اپلیکیشن بورس باز کرده و مکالمه خود را در آنجا ادامه دهید. با این ویژگی بدون پایان دادن به گقتگوی خود می‌توانید صعود و یا نزول سهام خود را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید