مدیرعامل سابق ردیت این شرکت را به دلیل دامن زدن به نژادپرستی محکوم کرد - تکفارس 
مدیرعامل سابق ردیت این شرکت را به دلیل دامن زدن به نژادپرستی محکوم کرد - تکفارس 

مدیرعامل سابق ردیت این شرکت را به دلیل دامن زدن به نژادپرستی محکوم کرد

محمد علی مشهدی جعفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 19:30
مدیرعامل سابق ردیت این شرکت را به دلیل دامن زدن به نژادپرستی محکوم کرد - تکفارس 

مدیرعامل سابق ردیت، الن پائو (Ellen Pao) در روز سه‌شنبه، بعد از اینکه این شرکت نامه‌ی سرگشاده‌ای در محکومیت نژادپرستی منتشر کرد، به شدت از این شرکت فناوری انتقاد کرد و بیان کرد که شرکت‌های فناوری آگاهانه از نفرت پول در می‌آورند. او در توییتی در جواب این نامه می‌گوید:

شما نیاز به گفتن شعار «زندگی سیاه‌پوست‌ها مهم است» ندارید وقتی ردیت تمام مدت نفرت و تفکر برتری سفیدپوستان را پرورش می‌دهد و از آن درآمدزایی می‌کند.

استیو هافمن (Steve Huffman) مدیرعامل فعلی ردیت که در این پلتفرم با نام u/spez شناخته می‌شود به کارمندان خود یک نامه‌ی سرگشاده فرستاده است. او در قسمتی از این نامه که در حساب توییتر این شرکت هم منتشر شده است، می‌گوید:

ما نفرت، نژادپرستی و خشونت را تحمل نمی‌کنیم و در حالی که ما در مبارزه با این مشکلات روی پلتفرم خود، هنوز کار برای انجام دادن داریم اما ارزش‌های ما مشخص است.

پائو که از اواخر سال ۲۰۱۴ تا اواسط سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل موقت شرکت مشغول به کار بود، به همراه پاسخ خود به نامه لینکی را ریتوییت کرد و گفت که احساس مسئولیت کرده است تا کاری کند که ردیت دست به عمل بزند. پائو در این توییت می‌گوید:

من موظف هستم که شما را خطاب کنم: شما به جای اینکه صفحه‌ی the_donald را تقویت کنید و به نفرت‌پراکنی،‌ نژادپرستی و خشونتش وسعت بدهید، باید آن را از دسترس خارج کنید. بخش زیادی از چیزی که در حال اتفاق افتادن است زیر سر شماست. شما نیاز به گفتن شعار «زندگی سیاه‌پوست‌ها مهم است» ندارید وقتی ردیت تمام مدت نفرت و تفکر برتری سفیدپوستان را پرورش می‌دهد و از آن درآمدزایی می‌کند.

ردیت هنوز جوابی به این توییت نداده است.

تعدادی از شرکت‌های فناوری به دنبال کشته شدن جورج فلوید به دست یک افسر پلیس مینیاپولیس در هفته‌ی گذشته، در جوشش حمایت عمومی از جنبش «زندگی سیاه‌پوست‌ها مهم است» مشارکت می‌کنند. اما برخی انتقاد می‌کنند و می‌گویند بعضی از این شرکت‌ها در گذشته نقش موثری در از بین بردن نژادپرستی نداشته‌اند، یا حتی اجازه شکوفایی به آن را داده‌اند.

صفحات NFL و NBA در ردیت که هردو انجمن‌های پرطرفدار و بزرگی هستند احساسات پائو در این مورد را انعکاس دادند. همچنین این صفحات برای اعتراض به سیاست‌های ردیت، برای مدتی خصوصی شدند. وقتی به جستجو در این صفحات می‌پردازید با پیام‌هایی مواجه می‌شوید که از مدیریت ردیت درخواست می‌کنند تا سیاست‌های قوی‌تری علیه تعصب و نفرت روی این پلتفرم اتخاذ کند. هر دوی این صفحات برای ۲۴ ساعت بسته شدند.

ردیت مدت‌هاست برای نبستن انجمن‌های نژادپرستانه، به‌ویژه صفحه‌ی the_donald که پائو در توییتش به آن اشاره کرد، مورد انتقاد بوده است. این صفحه که در سال ۲۰۱۵ زمانی که نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد به وجود آمد، سابقه‌ای طولانی در میزبانی از تئوری‌های توطئه و همچنین طیف گسترده‌ای از مطالب نژادپرستانه و مغرضانه را دارد.

علیرغم تماس های مداوم برای بستن the_donald، این صفحه همچنان برقرار است. البته صفحه‌ی the_donald در ژوئن سال ۲۰۱۹ تحت قرنطینه قرار گرفت. قرنطینه مانع از نمایش این صفحه در نتایج جستجو می‌شود و همچنین برای دیده شدن نیاز دارد که کاربرانی با آدرس ایمیل تایید شده، مشاهده‌ی محتوایش را انتخاب کنند.

در طول زمان حضور پائو در ردیت، او پنج صفحه را به دلیل ایجاد آزار و اذیت در خارج از سایت، بست. در جولای سال ۲۰۱۵ به دنبال شکایت منتقدان که وی را به سانسور متهم کردند استعفا داد و استیو هافمن با او جایگزین شد. هافمن نیز تعدادی صفحه که محتوای آزاردهنده داشتند را بسته است اما او نیز مانند سایر مدیران ارشد فناوری در تلاش است تا تعادل را بین ملایم کردن محتواهای مضر بر روی این پلتفرم و حفظ آن به عنوان بستری برای آزادی بیان، برقرار کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید