لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد - تکفارس 
لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد - تکفارس 
لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد - تکفارس 

لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 10:00
لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد - تکفارس 

هدست‌های واقعیت مجازی موبایلی، اخیرا یک بی‌توجهی را شاهد بوده‌اند. گوگل نیز خیلی بی‌سر و صدا پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی خود، دی‌دریم (Daydream) را متوقف کرد، اما به نظر می‌رسد در این برهه زمانی که افراد در خانه حضور دارند و فاصله اجتماعی مسئله مهمی است، وقت آن باشد که این هدست‌ها به زندگی برگردند.

احتمالا موارد فوق یکی از دلایل لنوو برای معرفی هدست واقعیت مجازی خود، میراژ S3 است. این هدست با همکاری شرکت پیکو اینتراکتیو (Pico Interactive) توسعه پیدا کرده است. شرکت پیکو اینتراکتیو به‌صورت تخصصی در زمینه واقعیت مجازی کار می‌کند. شرکت مذکور به‌تازگی هدست واقعیت مجازی خود را منتشر کرده است.

میراژ S3 از پردازشگر تراز اول کوالکوم، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ سال ۲۰۱۷ بهره می‌برد. این هدست برای هر چشم از یک نمایشگر ۲۱۶۰ × ۱۹۲۰ و ۵.۵ اینچی استفاده خواهد کرد. وزن این دستگاه ۴۷۵ گرم است. در کنفرانس آنلاین واقعیت افزوده و مجازی گلوبال سامیت (Global Summit)، لنوو اعلام کرد که هدست این شرکت، حدود ۳ ساعت شارژ و ۱۰۱ درجه دامنه دید دارد. به‌علاوه این دستگاه از عینک نیز پشتیبانی می‌کند.لنوو هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد - تکفارس 

یک باطری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، بلوتوث ۵.۰، ۶۴ گیگابایت حافظه، اندروید ۸٫۱، یک میکروفون و بلندگوهای دوتایی از دیگر ویژگی‌های ساختاری میراژ S3 است. دسته‌های کنترل نیز از دیگر خصوصیات این دستگاه است که دارای تاچ‌پد و دکمه‌های توکار است و نیاز به دو باطری AAA دارد.

لنوو در تبلیغات خود اعلام کرده است که هدف این هدست، کمک به آموزش کارکنان، فعالیت‌های مهندسی و سازندگی، تجارت‌های نفت و گاز و تجارت معدن است. به ادعای لنوو این هدست کارکنان را آماده می‌کند که بجای حضور در محل عملیات، از فعالیت‌های ماشینی استفاده کنند.

در صفحه پشتیبانی هدست، شرکت چینی این نکته را خاطر‌نشان می‌کند که میراژ S3 در پلتفرم سینک‌ریالتی (ThinkReality) ثبت خواهد شد. این اقدام به مجریان بخش فناوری اطلاعات شرکت، این امکان را می‌دهد که برای دستگاه انواع به‌روزرسانی‌ها را منتشر کنند، برای هدست به‌آسانی محتوا تولید کنند و اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی آن را مدیریت نمایند.

میراژ S3 از پلتفرم واقعیت مجازی لنوو کلسروم ۲ (Classroom 2) نیز پشتیبانی خواهد کرد. کلسروم ۲ در واقع پلتفرم آموزشی شرکت است. لنوو قول داده است که در پلتفرم مذکور اطلاعات کاربران در سطح بالایی محافظت شود و کلسروم ۲ شامل انواع مختلفی از محتواهای تعاملی باشد.

انتظار می‌رود میراژ S3 در مقطع زمانی سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰ عرضه گردد. البته این انتشار در سه ناحیه منتخب آمریکای شمالی، بریتانیا و ژاپن صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید