سامسونگ ویژگی پرچم‌دارها را به سری گلکسی A می‌افزاید - تکفارس 
سامسونگ ویژگی پرچم‌دارها را به سری گلکسی A می‌افزاید - تکفارس 
سامسونگ ویژگی پرچم‌دارها را به سری گلکسی A می‌افزاید - تکفارس 

سامسونگ ویژگی پرچم‌دارها را به سری گلکسی A می‌افزاید

مجید مهرعلی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
سامسونگ ویژگی پرچم‌دارها را به سری گلکسی A می‌افزاید - تکفارس 

سال گذشته سامسونگ توانست در کنار حفظ قیمت، تحول بزرگی را هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ طراحی در گوشی‌های سری گلکسی A ایجاد کند. دوربین‌ها، باطری‌ها و صفحه نمایش‌ها همگی بهبود یافتند و سامسونگ با استفاده از این تغییرات و همچنین برند خود توانست بازار گوشی‌های میان رده را در دست بگیرد. اما رقبا از پای ننشسته‌اند و به نظر می‌رسد رقابت در سال ۲۰۲۰ سخت‌تر خواهد بود.

گلکسی A51 و A57 را به‌سختی می‌توان از عموزاده‌های سری S خود تمیز داد و لبه‌های منحنی صفحه نمایش در پرچم‌دارها تنها تفاوت بزرگ در طراحی را رقم می‌زند. گلکسی S20 هنوز هم برتری خود را از نظر تراشه و دیگر قطعات حفظ خواهد کرد اما شایعات حاکی از آن است که برخی از این خصوصیات به سری A خانواده ارث خواهد رسید.

به گزارش سایت سم‌موبایل (SamMobile) سامسونگ قرار است ویژگی تثبیت نوری تصاویر (Optical Image Stabilization) را به سری A بیاورد. ویژگی مذکور تاکنون برای پرچم‌دارها رزرو شده است و این ویژگی است که باعث می‌شود بخش دوربین گوشی هزینه‌بر گردد.

IOS ویژگی کاملا مفیدی است و با از بین بردن اثرات لرزش دست هنگام عکس گرفتن، عکسی با شفافیت بهتر و جزئیات بیشتر را به ارمغان می‌آورد. فایده این ویژگی وقتی بیشتر مشخص می‌شود که نور کافی نیست و زمان رسیدن نور به شاتر زیاد می‌گردد و غالبا به تار شدن تصاویر می‌انجامد. علاوه بر این، فیلم‌برداری با دوربین‌هایی که دارای قابلیت IOS هستند روان‌تر صورت می‌گیرد. افزودن ویژگی IOS به سری A، این مدل گوشی را در رقابت با دیگر رقبا برتری می‌بخشد و این سری را جایگزین مناسبی برای پرچم‌دارها می‌گرداند.

اگر تنها یک شرکت باشد که برای بدست آوردن بازار به سود کمتر راضی گردد آن شرکت سامسونگ خواهد بود. در نظر گرفتن این نکته ضروری است که سری A طیف وسیعی از گوشی‌ها را در بر می‌گیرد. از گلکسی A11 گرفته که یک گوشی هوشمند سطح پایین است تا گلکسی A90 که دارای تراشه snapdragon 855 است.

با توجه شایعات موجود، امسال دو مدل گلکسی A81 و گلکسی A91 بیشترین شانس به‌دست آوردن قابلیت IOS را دارا هستند ولی هیچ بعید نیست که سال آینده، سامسونگ مدل‌های بیشتری از سری A را به این ویژگی مزین کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید