بازگشت کارمندان اپل به دفاتر این شرکت - تکفارس 
بازگشت کارمندان اپل به دفاتر این شرکت - تکفارس 
بازگشت کارمندان اپل به دفاتر این شرکت - تکفارس 

بازگشت کارمندان اپل به دفاتر این شرکت

فرزاد اسرافیلی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 10:00
بازگشت کارمندان اپل به دفاتر این شرکت - تکفارس 

به گفته بلومبرگ، به زودی برخی از کارمندان اپل به دفاتر جهانی این شرکت باز می‌گردند. تصمیم اپل مبنی بر بازگرداندن کارمندان به دفاتر خود از جمله دفتر مرکزی اپل پارک در کوپرتینو کالیفرنیا – در تضاد با تصمیمات برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری  است زیرا بسیاری از آنها به دلیل همه‌گیر شدن COVID-19، شیوه دورکاری را تمدید کرده‌اند.

اپل قصد دارد تا چند ماه دیگر به صورت مرحله‌ای کارمندان را به دفاتر بازگرداند. به گزارش بلومبرگ، مرحله اول مربوط به کارمندانی است که قادر به انجام دادن کارها به صورت دورکاری نیستند و یا با مشکلاتی روبرو هستند. این به احتمال زیاد شامل کارمندانی خواهد شد که در بخش محصولات سخت افزاری شرکت کار می‌کنند. به نظر می‌رسد برخی از کارمندانی که بخشی از این مرحله هستند در دفاتر شرکت شروع به کار کرده‌اند. در مرحله دوم کارمندان بیشتری در ماه ژوئیه به دفاتر اپل باز می‌گردند.

هنوز مشخص نیست اپل جهت جلوگیری از انتشار COVID-19 در دفاتر خود چه تغییراتی را اعمال خواهد کرد. طبق گفته‌های بلومبرگ، برخی از کارمندان فقط باید در مقطع زمانی خاص در دفتر حضور داشته باشند، و طبق گزارشات مدیر عامل تیم کوک در ماه آوریل به کارمندان گفته است که هنگام بازگشت به دفاتر، دمای بدن بررسی خواهد شد و فاصله گذاری اجتماعی احتمالاً رعایت شود.

برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری برخلاف اپل سریع از کارمندانشان درخواست نمی‌کنند که به دفاتر بازگردند. یه عنوان مثال، گوگل و فیس بوک به اکثر کارمندان اجازه داد تا بقیه سال را از خانه کار کنند، آمازون به کارمندان اجازه می‌دهد حداقل تا دوم اکتبر از خانه کار کنند، و توییتر اجازه می‌دهد کارمندان از سه شنبه به طور نامحدود به صورت دورکاری وظایف شغلی شان را انجام دهند.

اپل همچنین قصد دارد بعد از تعطیل کردن همه فروشگاه‌های خرده فروشی در خارج از چین، برخی از آن‌ها را در تاریخ ۱۴ مارس بازگشایی کند. برخی از فروشگاه‌ها در آیداهو، کارولینای جنوبی، آلاباما و آلاسکا ظاهراً این هفته باز می‌شوند و کارمندان مجبور به تست دمای بدن و پوشیدن ماسک می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید