ویروس کرونا تابستان امسال کنفرانس IFA در برلین را به نوعی کنسل می‌کند - تکفارس 
ویروس کرونا تابستان امسال کنفرانس IFA در برلین را به نوعی کنسل می‌کند - تکفارس 
ویروس کرونا تابستان امسال کنفرانس IFA در برلین را به نوعی کنسل می‌کند - تکفارس 

ویروس کرونا تابستان امسال کنفرانس IFA در برلین را به نوعی کنسل می‌کند

محمد دهقان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 21:30
ویروس کرونا تابستان امسال کنفرانس IFA در برلین را به نوعی کنسل می‌کند - تکفارس 

برگزارکنندگان رویداد آیفا (IFA) در یک سری توییت‌های مبهم گفتند، نمایشگاه تجارت الکترونیک ادامه خواهد یافت، اما به همان روشی که در گذشته انجام شده نیست.

آیفا نمایشگاه الکترونیک که هر تابستان در برلین برگزار می‌شود، آخرین واقعه‌ای است که تحت تأثیر ویروس کرونا جدید قرار گرفته است. برگزارکنندگان گفتند که نمایشگاه تجاری لغو نخواهد شد، اما مطابق آنچه معمولاً انجام می شود، ادامه نخواهد یافت.

برگزار کنندگان روز سه شنبه توئیت کردند «آیفا برلین قرار است در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند، اما با یک مفهوم جدید خلاقانه.» آنها درباره  برنامه‌ها به تفصیل شرح ندادند اما گفتند که این نمایشگاه «با یک ایده خلاقانه طراحی شده و برای زمان‌های بی سابقه تنظیم گردیده است.»

آیفا توئیت کرد: «سازمان دهندگان آیفا چند هفته است که در مورد طیف وسیعی از مفاهیم جایگزین بحث می‌کنند. برنامه‌ریزی به خوبی، برای مفهومی پیشرفته است که به آیفا اجازه می‌دهد تا وظایف اصلی خود را برای صنعت ما به عنوان یک ویترین جهانی برای نوآوری فناوری و یک مکان مهم برای مارک‌ها، تولید کنندگان، خرده فروشان و رسانه ها ارائه دهد … »

# IFA20: مجموعه ای از ایده‌های خلاقانه است که برای زمان‌های بی سابقه طراحی شده است.

 نمایشگاه آیفا برلین در پی تصمیم مسئولین برلین برای ممنوعیت همه رویدادها با بیش از ۵ هزار شرکت کننده تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۰ با یک ابتکار جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

این گروه گفت که برنامه‌های به روز شده خود را بعدا به اشتراک می‌گذارد. آیفا به درخواست برای اطلاعات بیش‌تر در این باره، پاسخ مستقیمی نداد.

این اقدام به دنبال ممنوعیت دولت آلمان برای همه رویدادهای با بیش از ۵ هزار شرکت کننده تا ۲۴ اکتبر است. در اوایل هفته و در روز سه شنبه، کشور آلمان ایالت باواریا را امسال از برگزاری مراسم اکتبرفست، که میلیون ها نفر از مردم را برای تماشای این مراسم از اواسط سپتامبر تا اوایل اکتبر به مونیخ می‌کشاند، لغو کرد. (در این مراسم زنان نوعی پوشش شامل دامن بلند با سینه بندی محکم، یقه باز با آستین‌های کوتاه و مردان نیز نوعی لباس چرمی و یک شورت می‌پوشند.) همچنین ماراتن برلین، که قرار بود در تاریخ ۲۷ سپتامبر برگزار شود، نیز به دلیل نگرانی در مورد ویروسکرونا نیز کنار گذاشته شد.

ویروس کرونا جدید، که باعث یک بیماری تنفسی موسوم به کووید ۱۹ می‌شود، برای اولین بار در اواخر سال گذشته در شهر ووهان چین کشف شد. در ماه مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع  کوید ۱۹ را همه گیری اعلام کرد. این بحران باعث شده است که شهرها و کل کشورها در سراسر جهان اقدام به قرنطینه کنند و منجر به بسته شدن فروشگاه‌ها و لغو وقایع شود و همچنین باعث گردید تا مردم برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر آن در منازل خود اقدام به خود قرنظینگی نمایند. تاکنون بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و بیش از ۱۷۵ هزار نفر نیز جان باخته‌اند.

آیفا تنها رویداد مهم فناوری نیست که لغو شده است. کنگره جهانی موبایل، بزرگترین نمایشگاه فناوری تلفن همراه در جهان، در بهمن ماه (فوریه)، کمتر از دو هفته قبل از آغاز به کارتعطیل شد. در آن زمان، ویروس کرونا به طور گسترده در آسیا گسترش یافته بود و به تازگی در اروپا ظاهر شده بود و لغو این رویداد گزینه اصلی برای برگزار کنندگان نمایشگاه تجاری بارسلونا نبود. با این حال، از آن زمان به بعد، ویروس کرونا به شدت در سرتاسر جهان گسترش یافت. امروز مشخص نیست که مردم چه زمانی می‌توانند به سر کار برگردند یا خانه‌های خود را ترک کنند، چه رسد به این که بخواهند در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنند.

در طی شش هفته گذشته، به جای معرفی گوش‌های هوشمند در نمایشگاه‌ها، شرکت‌هایی همچون اپل، هواوی و OnePlus همه رویدادهای دیجیتال برگزار کرده‌اند یا دستگاه‌هایی را از طریق آنلاین معرفی کرده‌اند. سازمان دهندگان آیفا نگفتند نمایشگاه تجاری امسال چگونه به نظر می‌رسد، آیا با حضور بازدید کنندگان کمتری برگزار می‌شود یا به یک شکل دیجیتال تغییر می‌یابد. رویداد MWC کاملاً لغو شد و غرفه دارانی که قصد داشتند دستگاه‌هایی را در بارسلونا معرفی کنند، اکنون به جای معرفی در نمایشگاه، به شکل دیگری این کار را انجام دادند.

اگرچه آیفا معمولاً اخبار بزرگی مانند CES (که هر ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود) یا MWC ندارد، اما برای تولید کنندگان لوازم الکترونیکی، به ویژه افرادی که لوازم خانگی و رایانه می‌فروشند، یک نمایشگاه بزرگ است. همچنین خبرهای تلفن همراه در آیفا وجود دارد و سامسونگ برای برپایی محصولات اصلی خود از این نمایشگاه استفاده می‌کرد. سال گذشته اولین خبرهای جدید گلکسی فولد سامسونگ و اولین تلویزیون OLED با دستیار آمازون، آلکسا در میان سایر اخبار دیگر، در این نمایشگاه معرفی شد.

آیفا، مانند همه کنفرانس‌های فناوری، یک مکان کلیدی برای مدیران شرکت‌ها است تا با یکدیگر دیدار و داد و ستد داشته باشند. این شامل مشارکت‌هایی برای خرده‌فروشان یا شرکت‌های مخابراتی نیز برای ارائه دستگاه‌ها و همچنین شرکت‌های دیگر برای همکاری مشترک در زمینه فناوری است. در این رویداد،جلسات حضوری برای شرکت‌های کوچک‌تر که تیم فروش یا پول سفر در سراسر جهان را ندارند هم بسیار مهم است.

آیفا همچنین سالن‌های همایش خود را برای عموم باز می‌کند. در این نمایشگاه که سال گذشته نزدیک به ۲ هزار غرفه‌دار داشت، معمولاً حدود ۲۰۰ هزار شرکت کننده حضور دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید