ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی دارای ۵G بازار با مشخصات شگفت‌انگیز - تکفارس 
ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی دارای ۵G بازار با مشخصات شگفت‌انگیز - تکفارس 
ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی دارای ۵G بازار با مشخصات شگفت‌انگیز - تکفارس 

ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی دارای ۵G بازار با مشخصات شگفت‌انگیز

محمد دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 09:00
ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی دارای ۵G بازار با مشخصات شگفت‌انگیز - تکفارس 

نام تجاری ردمی که زیر برند شیائومی است، ممکن است یک تلفن ۵G بسیار مقرون به صرفه با نام Redmi K30i را عرضه کند.

پس از عرضه ردمی  K30 Pro که دارای یک پردازنده پرچمدار، دوربین‌های تحسین برانگیز و شبکه ارتباطات ۵G داشت اما با قیمت یک گوشی میان رده، حدود ۴۲۵ دلار بود، ممکن است به زودی زیر برند نام تجاری شیائومی یک نسخه (Lite)  حتی مقرون به صرفه تر هم با نام ردمی K30i نیزعرضه کند.

با توجه به افشاگری سایت چینی ITHome ، براساس اسناد داخلی شیائومی،  Redmi K30iدر اردیبهشت ماه (پایان ماه آوریل) رونمایی خواهد شد و اصلی‌ترین مدل آن ردمی  ۵Gاست که از اواخر ماه اردیبهشت (مه) تا خرداد (ژوئن) معرفی خواهد شد.

آنچه که این مدل را از ردمی K30 5G متفاوت می‌نماید و به عنوان مدل «لایت (lite)» معرفی می‌کند، افت کیفیت دوربین خواهد بود که انتظار می‌رود از ۶۴ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل تنزل نماید. به نظر می‌رسد که دیگر مشخصات این گوشی از قبیل مشخصات داخلی و پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵G بدون تغییر باقی بماند. این بدان معنی است که این دستگاه با پردازنده میان رده اسنپدراگون ۷۶۵G، ماژول دوربین چهارگانه، صفخه نمایش ۱۲۰ هرتزی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، با همان قیمت شگفت‌انگیز ۱۷۹۹ یوآن یعنی معادل ۲۵۴ دلار عرضه خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود تا گوشی K30i به عنوان مقرون به صرفه‌ترین دستگاه مجهز به شبکه ارتباطی ۵G بازار در حال حاضر باقی بماند.

متاسفانه ردمی K30 در ایالات متحده یا هیچ منطقه دیگری در خارج از چین عرضه نمی‌شود، هرچند که براساس شایعات یک نسخه دیگر مشابه این دستگاه تحت عنوان POCO F2 قرار است در هند ارائه شود. درباره K30i هم هنوز مشخص نیست که در بازار جهانی هم عرضه می‌شود یا نه اما در صورت عرضه شدن با این قیمت، در مقابل دیگر برندهای شناخته شده‌تر‌ بازار که دارای ۵G باشند، تاثیر بسیار چشمگیری روی قیمت‌ها خواهد گذاشت.

گوشی پرچمدار مدل ردمی K30 Pro که اواخر ماه گذشته در بازار عرضه شد خود یک شاهکار تمام عیار است، آن هم پرچمداری که با قیمت یک گوشی میان‌رده و با قیمت متوسط ۴۲۵ دلار به فروش می‌رسد. این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، ۶ گیگابایت حافظه رم، گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبارو مایعات و صفحه نمایش آمولد ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس ساخت سامسونگ دیسپلی است. همچنین از اندروید ۱۰ و رابط کاربری شیائومی MIUI 11 نیز بهره می‌برد.

با وجود مشخصاتی مانند این دستگاه و با چنین قیمت مقرون به صرفه‌ای می‌توان امیدوار بود تا ردمی آن را در بازار جهانی عرضه نماید که در این صورت باعث ایجاد توازن در قیمت نجومی دستگاه‌هایی خواهد شد که از برند‌های تثبیت شده‌تری شاهد هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید