اولین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شد - تکفارس 
اولین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شد - تکفارس 
اولین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شد - تکفارس 

اولین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شد

فرزاد اسرافیلی
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 20:00
اولین مرگ بر اثر کرونا در آمریکا ثبت شد - تکفارس 

نخستین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در آمریکا تأیید شد. وزارت امور خارجه ایالات متحده در توئیتی با اشاره به بیماری کرونا این خبر را تایید کرد. مقامات بهداشتی دولت گفتند که این بیمار در بیمارستانی در کیرکلند واشنگتن، در نزدیکی سیاتل درگذشت. او مردی پنجاه ساله بود که سابقه بیماری داشت. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رئیس جمهور دونالد ترامپ پیشتر قربانی را یک زن معرفی کرده بود، اما تایمز افزود که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرده است که در کنفرانس خبری رئیس جمهور، جنسیت بیمار را نادرست اعلام کرده‌اند.

جی اینسلی، فرماندار واشنگتن، صبح شنبه گفت که این ایالت در تلاش است تا از شهروندان محافظت کند. او بعداً وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اینسلی در بیانیه‌ای گفت:

با همکاری وزارت بهداشت ایالت واشنگتن، وزارت مدیریت اضطراری ایالت واشنگتن و شرکای بهداشت محلی و جامعه، ما خود را آماده رویارویی با این بیماری می‌کنیم. من متعهد هستم که مردم واشنگتن را سالم، ایمن و آگاه نگه دارم.

مقامات روز شنبه گفتند که مراکز کنترل بیماری، گروهی را به ایالت واشنگتن می‌فرستند تا در تحقیق در مورد ویروس کرونا کمک کنند. ویروس کرونا اولین بار در ماه دسامبر در چین کشف شد و سپس در سطح جهان گسترش یافت. این ویروس تاکنون بیش از ۲۹۰۰ نفر را کشته و حدود ۸۶۰۰۰ نفر را آلوده کرده است. حدود ۷۰ مورد ابتلا به کرونا در روز شنبه در آمریکا ثبت شده است. همچنین اولین فرد مبتلا به کرونا در آمریکا فردی از اهالی ایالت واشنگتن بود که از چین بازگشته بود. تایمز خاطر نشان کرد این فرد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده است.

مقامات بهداشتی ایالت شنبه گفتند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بیماری که بر اثر کرونا در واشنگتن فوت کرده است اخیراً مسافرت کرده یا با افراد آلوده در تماس بوده است وجود ندارد.

کرکلند واشنگتن، محل اولین فوتی در آمریکا در مجاورت ردموند، جایی که مایکروسافت در آن مستقر است قرار دارد. هنوز مشخص نیست که این خبر چگونه بر این شرکت تأثیر می‌گذارد. یک سخنگو گفت که مایکروسافت مواظب اوضاع است.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

امنیت و ایمنی کارمندان ما اولویت اصلی ما در مایکروسافت است. ما در همه مناطق آسیب دیده رهنمودهایی را برای کارمندان ارائه می‌دهیم. ما به نظارت بر اوضاع ادامه خواهیم داد و اقدامات لازم را برای کمک به محافظت از کارکنان انجام خواهیم داد.

تاکنون ویروس کرونا به روش‌های مختلفی بر شرکت‌های فناوری تأثیر گذاشته است. مراسمات مهم شرکت‌های فناوری مانند کنگره جهانی موبایل، نمایشگاه اتومبیل ژنو و F8 فیس بوک لغو شده است، برنامه‌های سفر مختل شده‌اند و مایکروسافت و اپل هشدارهای مالی مربوط به شیوع این بیماری را صادر کرده‌اند.

روز جمعه گوگل اعلام کرد که یک کارمند در دفتر خود مشکوک به کرونا تشخیص داده شده است. البته خود این دفتر باز است. اپل دفاتر شرکت‌ها و مراکز تماس خود را به طور موقت در چین بسته است.

در خلال نشست مطبوعاتی روز شنبه، مقامات بهداشت ایالت واشنگتن تأکید کردند که ۸۰٪ از موارد ویروس کرونا خفیف است و افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه بیماری بیشتر در خطر هستند. اما از آنجا که برخی از موارد ابتلا ممکن است شدید باشد، مقامات مردم را ترغیب می‌کنند که مرتباً دستان خود را بشویند؛ از تماس با چشم، گوش، بینی و صورت خودداری کنند؛ اگر بیمار هستند به محل کار یا مدرسه نروند و در خانه بمانند و ارتباطات اجتماعی خود را قطع کنند.

آنها همچنین به صفحه پیشگیری از ویروس کرونا مراکز کنترل بیماری اشاره کردند(سازمان بهداشت جهانی نیز یک صفحه پیشگیری از کرونا جدید دارد). این مقامات افزودند که کسب و کارها باید تا حد امکان طوری ادامه یابند که در آن افراد از تماس با یکدیگر خودداری کنند مگر اینکه چاره‌ای نداشته باشند. آنها به گزینه‌هایی از جمله ارتباط از راه دور و کنفرانس ویدیویی اشاره کردند که می‌توانند برای ادامه کسب و کار خود از آنها استفاده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید