حساب توییتر باشگاه بارسلونا توسط OurMine هک شد - تکفارس 
حساب توییتر باشگاه بارسلونا توسط OurMine هک شد - تکفارس 
حساب توییتر باشگاه بارسلونا توسط OurMine هک شد - تکفارس 

حساب توییتر باشگاه بارسلونا توسط OurMine هک شد

امیر عسگری
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 16:00
حساب توییتر باشگاه بارسلونا توسط OurMine هک شد - تکفارس 

هفته گذشته خبر هک شدن اکانت‌های توییتر و اینستاگرام فیسبوک منتشر شد. این هک توسط OurMine انجام شد و مدعی شدند که توییتر در بخش برنامه‌های ثالث دارای نقاط ضعف بسیاری است. پس از این موضوع توییتر قول داد مشکلات را شناسایی و آنها را برطرف کند تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم. با این حال به نظر می‌رسد که توییتر نتوانسته تا این مشکلات را سریعا برطرف کند و OurMine دوباره دست به کار شده و این بار صفحات ورزشی را هدف قرار داده است. این گروه توانسته به صفحات توییتر باشگاه بارسلونا و المپیک دسترسی پیدا کند. هر دو حساب کاربری بازیابی شده‌اند، اما این حملات نشان‌دهنده ضعف امنیت در توییتر است.

پس از این حمله واکنشی از سوی حساب کاربری المپیک نشان داده نشد، اما بارسلونا در بیانیه رسمی آغاز تحقیقات در مورد این حمله را تایید کرد. در بیانیه این باشگاه آمده:

بارسلونا کلیه پروتکل‌ها و لینک‌های مرتبط با ابزارهای ثالث را مورد بازنگری قرار می‌دهد تا از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند و بهترین خدمات را به اعضاء و هواداران ارائه نماید. ما بابت هرگونه ناراحتی و دلخوری که ممکن است بخاطر این موضوع پیش آمده باشد از شما عذرخواهی می‌کنیم.

در حالی که آخرین حمله به دلیل نقص امنیتی از طرف توییتر بوده است، مشخص کردن مقصر این ماجرا دشوار است. باید منتظر گزارش‌های رسمی توییتر و باشگاه بارسلونا در رابطه با این موضوع باشیم. مانند حمله گذشته، هک کردن این دو حساب کاربری توسط OurMine به منظور ارتقاء سطح امنیتی حساب‌ها بوده و هیچگونه هدف مخربی را دنبال نمی‌کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید