تعداد صدور نماد الکترونیکی ۷ درصد کاهش یافته است - تکفارس 
تعداد صدور نماد الکترونیکی ۷ درصد کاهش یافته است - تکفارس 
تعداد صدور نماد الکترونیکی ۷ درصد کاهش یافته است - تکفارس 

تعداد صدور نماد الکترونیکی ۷ درصد کاهش یافته است

محمدرضا داوری
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 14:15
تعداد صدور نماد الکترونیکی ۷ درصد کاهش یافته است - تکفارس 

تعداد نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده برای کسب ‌وکارها طی ۹ ماهه‌ی اول امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش خود از وضعیت شاخص‌های این حوزه در بخش تجارت الکترونیکی فقط به دو فاکتور تعداد گواهی الکترونیکی صادر شده و نماد اعتماد الکترونیکی در ۹ ماهه گذشته اشاره کرده است که در این آمار نیز تعداد نماد اعتماد صادر شده نسبت به سال قبل تقریبا ۷۲۶ نماد کاهش داشته است. مقایسه این ارقام نشان می‌دهد که تعداد نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده در ۹ ماهه گذشته نسبت به سال گذشته حدودا ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش وزارت صمت در ۹ ماهه اول امسال ۱۱۵ هزار و ۶۳۲ گواهی امضای الکترونیکی صادر شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۷) فقط ۷۲ هزار و ۴۰۲ گواهی امضا صادر شده بود. باتوجه به این اعداد و اقارم ۵۹.۷ درصد رشد را تجربه کرده است. این رقم نشان‌دهنده توسعه بیشتر امضای الکترونیکی و اهمیت یافتن احراز هویت الکترونیکی در فضای مجازی است.

در طی ۹ ماهه اول سال ۹۷ تعداد نماد الکترونیکی صادر شده ۱۰ هزار و ۴۵۷ نماد بوده است، این در حالی است که طی سال ‌جاری تعداد نماد به ۹ هزار و ۷۳۱ عدد رسیده است. در این گزارش به دلایل کاهش تعداد نمادهای الکترونیکی صادر شده اشاره‌ای نشده است.

در این گزارش به‌جای نماد اعتماد الکترونیکی از نام الکترونیکی نام‌ برده شده است. به نظر می‌رسد که وزارت صنعت و معدن و تجارت در نظر دارد که نام نماد اعتماد الکترونیکی را به نام نماد الکترونیکی تغییر دهد. سال گذشته رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر از احتمال تغییر نام نماد اعتماد الکترونیکی داده بود.

یکی دیگر از آمارهایی که در گزارش در گزارش تعداد مجوزهای صادرشده‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش نرم‌افزار، به تعداد پروانه‌ی بهره‌برداری نرم‌افزار صادرشده در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نیز اشاره شده است. در ۹ ماه اول سال ۱۳۹۸، ۲۸ پروانه‌ی بهره‌برداری نرم‌افزار صادر شده است که این تعداد در بازه‌ی زمانی سال گذشته، ۱۸ عدد بوده و نشان‌دهنده‌ی رشد ۵۵٫۶ درصدی در سال جاری است.

در بخش دیگر این گزارش بر اساس مجوزهای صادر شده برای پروانه بهره‌برداری نرم افزار امسال ۴ هزار و ۹۷۹ اشتغال در این بخش به وجود آمده که تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته را به ۷۰۴ نفر می‌رساند. و نشان می‌دهد امسال در این حوزه ۶۰۷٫۲ درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید