سامسونگ احتمالا رقیب AirDrop اپل را در کنار گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد کرد - تکفارس 
سامسونگ احتمالا رقیب AirDrop اپل را در کنار گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد کرد - تکفارس 
سامسونگ احتمالا رقیب AirDrop اپل را در کنار گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد کرد - تکفارس 

سامسونگ احتمالا رقیب AirDrop اپل را در کنار گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد کرد

افشین نوری
۵ بهمن ۱۳۹۸ - 18:00
سامسونگ احتمالا رقیب AirDrop اپل را در کنار گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد کرد - تکفارس 

توسعه‌دهندگان XDA گزارش دادند که سامسونگ در حال توسعه جایگزین خود برای سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل ایردراپ (AirDrop) اپل است که با گلکسی اس۲۰ معرفی خواهد شد. اسکرین‌شات‌های این قابلیت که Quick Share نام دارد نشان می‌دهند که روش کار آن شبیه به ایردراپ خواهد بود و به شما اجازه خواهد داد تا فایل‌های خود را به‌طور لحظه‌ای با افراد نزدیک‌تان به اشتراک بگذارید، البته به شرط آنکه دستگاه‌ آن‌ها هم این قابلیت را داشته باشند. شما همچنین قادر خواهید بود تعیین کنید که چه کسانی به شما فایل ارسال کنند.

صرفنظر از اینکه ایردراپ از زمان معرفی خود در سال ۲۰۱۱ چقدر بر روی iOS و macOS مفید بوده، اندروید همیشه در حال تلاش برای ارائه یک رقیب قدرتمند برای آن بوده است. اندروید برای مدتی یک نسخه مبتنی بر NFC به نام Android Beam را راه‌اندازی کرد ولی این قابلیت با عرضه اندروید ۱۰ ادامه نیافت. اپلیکیشن Files گوگل هم چنین کارکردی دارد اما قابلیتی نیست که مستقیما برای اندروید ساخته شده باشد.

اما شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند این شرایط ممکن است تغییر بکند. توسعه‌دهندگان XDA چندین بار درباره یک قابلیت اندرویدی به نام Nearby Sharing گزارش داده‌اند که ظاهرا به‌طور مستقیم از پنل تنظیمات سریع سیستم‌عامل قابل دسترس خواهد بود. این قابلیت ابتدا در ژوئن ۲۰۱۹ تحت نام Fast Share مشاهده شد ولی به نظر می‌رسد که همچنان در حال توسعه است.

قابلیت Quick Share علاوه بر اینکه به شما اجازه خواهد داد تا فایل‌های خود را با سایر گوشی‌های سامسونگ به اشتراک بگذارید، بلکه اجازه چنین کاری را با دستگاه‌های SmartThings هم خواهد داد. برای این منظور، Quick Share فایل‌های شما قبل از دانلود بر روی دستگاه، بر روی سرویس ابری سامسونگ کلود آپلود خواهد کرد. البته این حالت، محدودیت‌های خواهد داشت و ظاهرا سقف ۱ گیگابایت داده در هر بار انتقال و سقف ۲ گیگابایت داده در هر روز برای آن تعیین شده است.

سامسونگ تنها سازنده اندرویدی نیست که بر روی یک رقیب ایردراپ کار می‌کند. سال گذشته سه تا از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند چین (شیائومی، اوپو و ویوو) اعلام کردند که بر روی پروتکل انتقال نظیربه‌نظیر (peer-to-peer) کار می‌کنند که در بین دستگاه‌های آن‌ها عمل خواهد کرد. انتظار می‌رود که این سرویس ماه آینده راه‌اندازی شود. وان پلاس هم سیستم انتقال فایل اختصاصی خودش به نام FileDash را دارد که محدود به دستگاه‌های این شرکت است.

سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ قرار است در روز یازدهم فوریه معرفی گردد و در آنجا احتمالا به‌طور رسمی جزئیات Quick Share را خواهیم دید. توسعه‌دهندگان XDA می‌گویند که این قابلیت احتمالا برای همه دستگاه‌های معرفی‌شده با رابط کاربری One UI 2.1 یا بالاتر ارائه خواهد شد ولی حدس زده‌اند که ممکن است برای دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ هم عرضه گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید