نگاهی به دو لپ‌تاپ تاشوی Dell در CES 2020 - تکفارس 
نگاهی به دو لپ‌تاپ تاشوی Dell در CES 2020 - تکفارس 
نگاهی به دو لپ‌تاپ تاشوی Dell در CES 2020 - تکفارس 

نگاهی به دو لپ‌تاپ تاشوی Dell در CES 2020

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۸ - 15:41
نگاهی به دو لپ‌تاپ تاشوی Dell در CES 2020 - تکفارس 

رویداد CES 2020 قرار بود محل مناسبی برای معرفی و رونمایی از لپ‌تاپ‌های تاشو باشد اما با تاخیر ویندوز ۱۰‌ایکس مایکروسافت، این برنامه‌ دست‌خوش تغییرات متعددی شد.

با این حال، دیگر شرکت‌های فعال در حوزه سخت‌افزار به سختی در حال کار برروی چنین دستگاه‌هایی هستند. اخیراً در جریان رویداد CES 2020 شرکت دل (Dell) دو طرح مفهومی از دو لپ‌تاپ تاشوی ویندوز ۱۰ را به وب‌سایت Engadget نشان داده است؛ این دو لپ‌تاپ دل کانسپت اوری (Dell Concept Ori) و کانسپت دوئت (Dell Concept Duet) نام دارند.

مدل کانسپت دوئت تقریباً نسخه کلونی از سرفیس نئوست که متشکل از دو نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی است.

مانند سرفیس نئو، این لپ‌تاپ نیز صفحه کلیدی جانبی دارد که می‌تواند برروی صفحه نمایش قرار گیرد. Engadget خاطرنشان کرده است که اگرچه این لپ‌تاپ هنوز یک طرح مفهومی‌ست اما با وجود اینکه طرح اولیه آن بسیار محکم است، ممکن است نتیجه نهایی با طرح اولیه آن متفاوت باشد.

دل کانپست اوری از یک صفحه نمایش تاشو مشابه با Thinkpad X1 Fold لنوو بهره می‌برد.

نکته جالب این است که تاخیر عرضه ویندوز ۱۰ایکس بر فعالیت دل نیز تاثیر گذاشته است. این شرکت بیان داشته که از آنجایی که عملکرد نهایی ویندوز ۱۰ایکس برای آن‌ها مشخص نبوده است، آن‌ها مجبور بودند تا تجربه‌های متفاوتی برای این دستگاه طراحی کنند.

درو تاش (Drew Tosh)، مدیر طراحی پیشرفته صنعتی دل گفته است که سخت‌افزار دل کانسپت دوئت تقریباً آماده است درحالی که سخت‌افزار اوری کاملاً آزمایشی‌ست.

تاش گفت:

اگر در هر صورت سیستم عامل این کار را انجام دهد، ما مجبور نیستیم این کار را بکنیم. اما چیزهایی هست که فکر می‌کنیم [احتمالاً] قرار نیست از آن‌ها پشتیبانی شود [و] ما می‌خواهیم آن‌ها را [به این دستگاه‌ها] اضافه کنیم.

امید است که مایکروسافت سرانجام عملکرد ویندوز ۱۰ایکس را کامل تشریح کند تا دیگر شاهد این سردرگمی‌ها نباشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید