تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ شاید در اولین گوشی‌های هوشمند ۵G میان‌رده جای گیرد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ شاید در اولین گوشی‌های هوشمند ۵G میان‌رده جای گیرد - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ شاید در اولین گوشی‌های هوشمند ۵G میان‌رده جای گیرد - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ شاید در اولین گوشی‌های هوشمند ۵G میان‌رده جای گیرد

مسلم رفیعی
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 13:30
تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ شاید در اولین گوشی‌های هوشمند ۵G میان‌رده جای گیرد - تکفارس 

رونمایی از اسنپدراگون ۸۶۵، ممکن است خبر مهم اجلاس سالانه Snapdragon Tech Summit باشد، اما این شرکت همچنین جزئیاتی را درباره دیگر تراشه جدید خود، یعنی اسنپدراگون ۷۶۵ نیز اعلام نموده است. این تراشه احتمالاً جذاب‌ترین محصول جدید این شرکت باشد، که این امر به دلیل مودم ۵G و آینده محتمل آن در رابطه با قرارگیری در دستگاه‌های ارزان‌تر و میان‌رده خواهد بود.

در حال حاضر، دستگاه‌های ۵G زیادی وجود نداشته و آن‌هایی نیز که موجود بوده، بسیار گران‌قیمت هستند. تراشه آتی ۸۶۵ این شرکت نیز ممکن است که به این مسئله کمک نماید. به‌طور پیش‌فرض، این تراشه تنها با مودم X55 5G کار خواهد کرد و این موضوع به این معنی استکه همه گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار مبتنی بر اسنپدراگون ۸۶۵ در سال آینده (یعنی تقریباً همه آن‌ها)، به شبکه ۵G مجهز خواهند بود. اما حتی گوشی‌های اندرویدی ارزان‌تر با پردازشگر رده‌بالای کوالکام نیز بیش از ۷۵۰ دلار هزینه خواهند داشت. از سوی دیگر، تراشه‌های سری ۷۰۰، در گوشی‌های بسیار ارزان‌تر یافت می‌شوند، مانند گوشی‌های نوکیا که قیمت کمتری نیز دارند.

این موضوع نسبت به چیزی که در حال حاضر موجود است، یک مانع بسیار کوچک‌تر برای ورود به عرضه ۵G به حساب می‌آید، و این مسئله می‌تواند بخش بزرگی از موضوع قرارگیری شبکه ۵G در اختیار مشتریان بیشتر باشد، نه فقط آن‌هایی که می‌خواهند تلفن‌های رده‌بالا را به فروش برسانند.

در حقیقت، این امکان وجود دارد که اسنپدراگون ۷۶۵ تجربه ۵G بهتری را نسبت به تلفن‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ ارائه دهد. این موضوع به این دلیل است که برخلاف اسنپدراگون ۸۶۵، مدل ۷۶۵ یک مودم ضعیف‌تر X52 را در خود جای داده است. این مودم از لحاظ تئوری قابلیت ارائه سرعت کم‌تری (حداکثر ۳٫۷ گیگابایت بر ثانیه را نسبت به ۷ گیگابایت بر ثانیه) دارد. این تراشه میان‌رده یک مزیت بزرگ دارد: مودم ۵G به‌کار رفته در اسنپدراگون ۷۶۵، در مقایسه با مودم X55 که خود یک تراشه مستقل است، کارایی انرژی بهتری را ارائه می‌دهد (و به طبع عمر باتری بیشتر). با پشتیبانی نویدبخش کوالکام از امواج mmWave ،sub-6GHz ،TDD،DSS و ۵G مستقل و غیرمستقل، این مودم میان‌رده از طیف گسترده‌تری از استانداردهای ۵G نسبت به مودم X50 فعلی پشتیبانی می‌کند.

در مورد عملکرد اسنپدراگون ۷۶۵ نیز باید بگوییم که کوالکام وعده بهبود در پردازش هوش مصنوعی و پشتیبانی بهتر از سیستم‌های چند دوربینی را داده است. همچنین تراشه دیگری نیز به نام اسنپدراگون ۷۶۵G وجود دارد که تراشه گرافیکی ۶۲۰ Adreno را در خود جای داده و این شرکت می‌گوید که تا ۲۰ درصد عملکردی بهتر را نسبت به مدل استاندارد اسنپدراگون ۷۶۵ ارائه می‌دهد (همانند قضیه اسنپدراگون +۸۵۵).

کوالکام می‌گوید که باید انتظار عرضه گوشی‌های مجهز به این تراشه‌ها را در ربع اول سال ۲۰۲۰ داشته باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید