بازداشت دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی - تکفارس 
بازداشت دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی - تکفارس 
بازداشت دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی - تکفارس 

بازداشت دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی

سید محمد معلمی
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 17:32
بازداشت دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی برای عربستان سعودی - تکفارس 

به گزارش تکفارس و به نقل از واشینگتن‌پست، دو کارمند سابق توییتر به جرم جاسوسی از حساب‌های کاربری افراد به نیابت از حکومت عربستان سعودی جریمه شدند.

دپارتمان عدالت ایالات متحده امروز این خبر را در حالی منتشر کرد که چند وقت پیش یکی از این دو کارمند بازداشت شده بود. یکی از مظنونین که احمد ابوعمو نام دارد، سه اکانت توییتری را به دستور دولت عربستان سعودی زیر نظر گرفته بود.

شخص دیگر هم توانسته بود به داده‌های بیش از ۶۰۰۰ حساب کاربری دست یابد که گفته می‌شود یکی از آن اکانت‌ها با خبرنگار منتقد دولت عربستان یعنی جمال خاشقچی در ارتباط بوده است. شخص سوم این پرونده که به گفته مقامات دپارتمان عدالت، رابط میان دو کارمند توییتر و حکومت عربستان بوده نیز به تازگی دستگیر شده است.

بر اساس گزارش به دست آمده از واشینگتن‌پست، بازرسان متوجه شدند که این سه نفر از طریق یک خیریه با ولیعهد سعودی یعنی محمد بن سلمان در ارتباط بوده‌اند که گفته می‌شود خودِ او نیز در ماجرای قتل خاشقچی نقش داشته و در زمینه سرکوب مخالفان داخلی هم فعالیت کرده است. در نهایت، مسئولین دپارتمان عدالت به این نتیجه رسیدند که یکی از این دو کارمند سابق توییتر برخی از داده‌ها را به منتقدین حکومت عربستان می‌داده است.

این موضوعات نشان‌دهنده یک خلأ امنیتی بزرگ در توییتر به شمار می‌روند. به همین دلیل، یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما از این پس دسترسی به اطلاعات حساس افراد را محدود خواهیم کرد و تنها بعضی از کارمندان مورد اعتماد و آموزش‌دیده خواهند توانست به آنها دست یابند

او ادامه می‌دهد:

ما نگرانی‌های کاربرانی که از توییتر استفاده می‌کنند تا دیدگاه‌هایشان را در مورد جهان با صاحبان قدرت به اشتراک بگذارند، درک می‌کنیم. ما ابزارهای محافظت از حریم شخصی افراد را در اختیار داریم و می‌توانیم شرایطی را فراهم نماییم تا کاربران کارهایی که می‌خواهند را انجام دهند. ما متعهد به این هستیم که از کاربران شبکه اجتماعی خود محافظت کنیم تا برابری و آزادی‌های فردی به وجود آید و حقوق بشر رعایت شود

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید