انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید - تکفارس 
انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید - تکفارس 
انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید - تکفارس 

انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید

علی صفرپور
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 13:59
انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید - تکفارس 

با وجود اینکه به‌روزرسانی اندروید ۱۰ شامل یک حالت تاریک برای سرتاسر سیستم‌عامل دستگاه‌های اندرویدی می‌شود، گوگل این ویژگی را به بسیاری از نرم‌افزارهایش افزوده است.در این میان نرم‌افزار Gmail از جمله نرم‌افزارهایی است که کاربرانش مایل بودند تا برای آن هم حالت تاریک ارائه شود. بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا قرار است که گوگل یک به‌روزرسانی برای نرم‌افزار Gmail منتشر کند که شامل حالت تاریک برای این نرم‌افزار می‌شود.

هنگامی که این به‌روزرسانی را نصب کنید خواهید دید که سه گزینه برای انتخاب دارید: حالت روشن (light)، حالت تاریک (dark) و پیش‌فرض سیستم. ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی Gmail برروی دستگاه شما نصب شده است (نسخه‌ی ۲۰۱۹٫۰۸٫۱۸٫۲۶۷۰۴۴۷۷۴).

با این وجود آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار مذکور برای برخی کاربران شامل حالت تاریک نشده است، این کابران گزارش داده‌اند که ویجت Gmail آن‌ها به‌صورت خودکار دارای حالت تاریک است. برای اینکه بفهمید که آیا حالت تاریک برای Gmail شما عرضه شده است یا خیر، تنها کافی است تا نرم‌افزار مذکور را باز کنید و برروی آیکون سه-خط در سمت چپ منوی جستجو (برای نسخه‌ی انگلیسی‌زبان) بزنید، کمی پایین بیایید و از منوی تنطیمات (Settings) به تنظیمات اصلی (general Settings) بروید.

انتشار حالت تاریک برای نرم‌افزار Gmail در اندروید - تکفارس 

گوگل حالت تاریک را به‌منظور محافظت از چشم کاربران (دربرابر اذیت‌های رنگ سفید موجود در پس‌زمینه‌ی بیشتر نرم‌افزارهای اندرویدی به‌ویژه آنهایی که از طراحی متریال گوگل استفاده می‌کنند) به نرم‌افزارهایش افزوده است. بیشتر نرم‌افزارهای اندروید (که از طراحی متریال بهره می‌برند) بخاطر به‌کاربردن مقدار قابل توجهی رنگ سفید در پس‌زمینه‌شان، می‌توانند باعث دردچشم و آسیب رسیدن به آن شوند؛ به‌ویژه اگر در محیطی تاریک از آن‌ها استفاده شود. حالت تاریک به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از مسائلی این‌چنینی جلوگیری کنند. کاربران می‌توانند متنی سفید را در پس‌زمینه‌ای سیاه یا خاکستری تیره یا متنی سیاه را در پس‌زمینه‌ای سفید مشاهده کنند.

اگر آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار Gmail را ندارید، می‌توانید همین حالا و با استفاده از فروشگاه اندرویدی Google Play Store اقدام به نصب آن کنید. دوباره خاطرنشان می‌کنیم که تضمینی برای فعال‌شدن حالت تاریک برای شما وجود ندارد! این نوع انتشار از سوی گوگل این موضوع را روشن‌تر می‌کند که گوگل درحال پیاده‌سازی حرف‌های فیلسوف مشهور غربی، Mivk Jagger، است که می‌گوید :« همیشه نمی‌توانید هرآنچه را که می‌خواهید داشته باشید ولی اگر تلاش کنید، می‌توانید آنچه را که نیاز دارید به‌دست آورید.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید