شیائومی در کمین جایگاه سومی اپل - تکفارس 
شیائومی در کمین جایگاه سومی اپل - تکفارس 
شیائومی در کمین جایگاه سومی اپل - تکفارس 

شیائومی در کمین جایگاه سومی اپل

سید محمد معلمی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 21:30
شیائومی در کمین جایگاه سومی اپل - تکفارس 

اگرچه آمار فروش محصولات اپل ۱ درصد رشد کرده ولی این پیشرفت به خاطر گوشی‌های هوشمند نبوده است. از طرفی، فروش آیفون‌ها در آمار سالانه و در سه‌ماهه قبلی سال ۲۰۱۹ با کاهش ۲٫۳ درصدی روبه‌رو بوده است.

بر اساس اعداد و ارقام ارائه شده توسط مؤسسه IDC، اپل در سه‌ماهه قبلی ۲۰۱۹ حدود ۸ میلیون گوشی کمتر فروخته است تا با این حساب یاد اتفاقات ناخوشایند برای این شرکت در بازه زمانی نیمه سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ بیفتیم.

میزان فروش در سال ۲۰۱۹ (میلیون)سهم بازار در سال ۲۰۱۹ (درصد)میزان فروش در سال ۲۰۱۸ (میلیون)سهم بازار در سال ۲۰۱۸ (درصد)تغییر سالانه در بازار (درصد)
سامسونگ۷۵٫۵۲۲٫۷۷۱٫۵۲۱٫۰۵٫۵
هوآوی۵۸٫۷۱۷٫۶۵۴٫۲۱۵٫۹۸٫۳
اپل۳۳٫۸۱۰٫۱۴۱٫۳۱۲٫۱۱۸٫۲-
شیائومی۳۲٫۳۹٫۷۳۲٫۴۹٫۵۰٫۲-
اوپو۲۹٫۵۸٫۹۲۹٫۴۸٫۶۰٫۳
سایر۱۰۳٫۴۳۱٫۰۱۱۲٫۴۳۲٫۹۸٫۰-

با توجه به آماری که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، اپل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۳٫۸ میلیون آیفون فروخته که نسبت به مدت مشابه پارسال افت بسیار شدیدی محسوب می‌شود. البته صرف نظر از سهم پایین بازار و قیمت محصولات، به نظر می‌رسد رشد کمپانی مالک iOS همچنان ادامه‌دار باشد.

بر اساس این آمار، هر لحظه ممکن است اپل جایگاه سومی خود را از دست بدهد زیرا شیائومی تنها ۱٫۵ میلیون دستگاه دیگر باید بفروشد تا جای او را بگیرد.

شرکت چینی شیائومی که در صنعت تولید کفش هم فعالیت دارد، در آمار سالانه افت ناچیزی را تجربه کرده و به طور کلی ۳۲٫۳ میلیون گوشی فروخته است. شاید یکی از دلایل کاهش فروش ۰٫۲- درصدی شیائومی، رقابت با هوآوی باشد. البته این کمپانی در هند هم عملکرد موفقی داشته چرا که هم از نظر فروش آنلاین خوب کار کرده و هم فروشگاه می استور (Mi store) زیادی افتتاح کرده است. شیائومی تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰۰۰ نمایندگی راه‌اندازی کند و شبکه‌های فروش آفلاین محصولاتش را نیز گسترش دهد.

سامسونگ اما، همچنان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد و در سه‌ماهه دوم امسال رشد ۵٫۵ درصدی را تجربه کرده و ۷۵٫۵ میلیون گوشی را فروخته است. اگرچه این کمپانی کره‌ای نتوانسته آن‌طور که انتظار داشت دستگاه‌های پرچمدارش را بفروشد ولی گوشی‌های سری گلکسی A با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

در سمت دیگر، به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین، آمار فروش هوآوی در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۰٫۶ درصد افت داشته است. البته این کمپانی در کشور چین اوضاع خوبی را تجربه کرده و با فروش ۳۶٫۴ میلیون محصول، ۶۲ درصد این بازار را در اختیار گرفته است. ضمن اینکه دو پرچمدارش یعنی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو هم تا کنون بسیار موفق ظاهر شده‌اند. به نظر می‌رسد تنش‌های اقتصادی ایالات متحده و چین دلیل اصلی عملکرد عالی هوآوی در کشور خودش باشد.

در رده چهارم هم اوپو قرار دارد که در چین و هند پرطرفدار نشان داد و توانست یک دهم از سهم بازار گوشی‌های هوشمند دنیا را در اختیار بگیرد. در چین، این شرکت موبایل‌های سری Reno را معرفی کرد که فروش آنها تحت تأثیر دستگاه‌های خط تولید P هوآوی قرار گرفت ولی با این وجود، دو مدل A9 و K3 توانستند مشتریان خود را پیدا کنند و اوپو را به این جایگاهی که قرار دارد، برسانند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید