هشدار ترامپ به گوگل درمورد همکاری با چین - تکفارس 
هشدار ترامپ به گوگل درمورد همکاری با چین - تکفارس 
هشدار ترامپ به گوگل درمورد همکاری با چین - تکفارس 

هشدار ترامپ به گوگل درمورد همکاری با چین

امیر عسگری
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 18:00
هشدار ترامپ به گوگل درمورد همکاری با چین - تکفارس 

به گزارش رویترز دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه از ادامه فشارها بر غول فناوری جهان یعنی گوگل سخن گفت. این سخنان پس از حرفهای دبیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر عدم وجود هرگونه نگرانی امنیت ملی در ارتباط با شرکت‌هایی که در چین فعالیت می‌کنند بیان شده است.

ترامپ بدون ارائه مدرکی مبنی بر وجود مشکل در تجارت گوگل با چین در توییتی اعلام کرد اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد دولت او در مورد آن تحقیق خواهد کرد.

روز چهارشنبه استیون موکن (Steven Mnichin) دبیر خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد او و ترامپ مذاکرات مستقیمی با مدیر اجرایی گوگل داشته‌اند و مطمئن شدند که همکاری گوگل با چین بسیار بسیار محدود بوده است.

استیون موکن در مصاحبه با CNBC اعلام کرد:

من و رئیس جمهور تلاش‌های زیادی در رابطه با این مسئله انجام داده‌ایم و حوزه‌ نگران کننده‌ای که گوگل در آن با دولت چین همکاری کند وجود ندارد. گوگل یک شرکت آمریکایی است که می‌خواهد به ایالات متحده کمک کند.

ترامپ بارها شرکت‌های فناوری آمریکایی از جمله گوگل را مورد انتقاد قرار داده است و بدون ارائه هیچ مدرکی از تبعیض قائل شدن آنها بین او و محافظه‌کاران سخن گفته است.

ترامپ روز دوشنبه در نشستی که در کاخ سفید برگزار شد با سوندار پیچای (Sundar Pichai) مدیرعامل گوگل و تعدادی از مدیران ارشد فناوری دیدار کرد.

ترامپ در توییتی اعلام کرد:

ممکن است نگرانی‌های امنیت ملی در ارتباط با گوگل و رابطه‌ی آنها با چین وجود نداشته باشد. اگر مشکلی باشد ما خواهیم فهمید. صادقانه امیدوارم چنین چیزی وجود نداشته باشد.

گوگل بعنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است. در اوایل این ماه یک مقام ارشد اداره امور دولتی در مجلس سنای آمریکا از شنیده‌هایی مبنی بر همکاری گوگل با چین به صورت محدود خبر داد.

کاران باتیا (Karan Bhatia) از مدیران ارشد گوگل:

به طور اساسی ما در مقایسه با کمپانی‌های بزرگ فناوری فعالیت بسیار کمی در چین انجام می‌دهیم.

سهام آلفابت در معاملات ظهر روز پجشنبه ۱۱ درصد افزایش یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید