مایکروسافت قصد کپی‌برداری از گوگل را دارد - تکفارس 
مایکروسافت قصد کپی‌برداری از گوگل را دارد - تکفارس 
مایکروسافت قصد کپی‌برداری از گوگل را دارد - تکفارس 

مایکروسافت قصد کپی‌برداری از گوگل را دارد

مسلم رفیعی
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - 19:30
مایکروسافت قصد کپی‌برداری از گوگل را دارد - تکفارس 

یکی از بهترین جنبه‌های تصمیم مایکروسافت در استفاده از موتور کرومیوم (Chromium) این بود که: صرف‌نظر از مرورگر مورد استفاده، همکاری دو شرکت مایکروسافت و گوگل باعث بهبود تجربه‌ی کاربران می‌شود.

موضوع از این قرار است که: چند هفته پس از آزمایش کردن قابلیت (Global Media Controls) بر روی مرورگر کروم، مایکروسافت نیز تصمیم به امتحان کردن قابلیتی مشابه بر روی مرورگر خود گرفت. شاید بپرسید که: GMC چه کاری را انجام می‌دهد؟ در پاسخ باید گفت که: اساساً، این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به اطلاعات رسانه‌های در حال پخش در سایر سربرگ‌ها دسترسی داشته باشید، بدون اینکه مجبور شوید به آن سربرگ‌ها رجوع کنید. همچنین با استفاده از این ویژگی قادر خواهید بود به توقف یا پخش رسانه‌ها و یا عوض کردن آن‌ها بپردازید. قابلیت GMC فقط بهره‌وری و سرعت شما را افزایش نمی‌دهد بلکه در زمینه‌ی تبلیغات و ویدیوهایی که به صورت خودکار پخش می‌شوند نیز می‌تواند به شما یاری رساند.

 شرکت گوگل در این قابلیت فقط از گزینه‌ی «the most recently active one» استفاده کرده اما مایکروسافت با قرار دادن گزینه «showing all media sessions» پا را از رقیب خود فراتر گذاشته است. GMC در مرورگر کروم وضعیت چندان جالبی ندارد، با این اوصاف مایکروسافت فعلاً قصد ارائه‌ی آسان این ویژگی را به عموم کاربران ندارد، حتی در شبکه ی Canary که مختص آزمایش و امتحان کردن است.

شما می‌توانید با کلیک راست بر روی مرورگر Edge و انتخاب گزینه‌ی properties و اضافه‌کردن کد «–enable-features=GlobalMediaControls» به کادر target  در سربرگ shortcut ، به صورت دستی این قابلیت را فعال کنید. خوشبختانه قرار است که به زودی، این ویژگی به بیلد Canary مرورگر Edge اضافه شود. در ویدیوی زیر می‌توانید یک نمونه از کاربرد این ویژگی را مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید