گزارش: پیمانکاران شخص ثالث مخفیانه صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی گوگل شنود می‌کند - تکفارس 
گزارش: پیمانکاران شخص ثالث مخفیانه صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی گوگل شنود می‌کند - تکفارس 
گزارش: پیمانکاران شخص ثالث مخفیانه صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی گوگل شنود می‌کند - تکفارس 

گزارش: پیمانکاران شخص ثالث مخفیانه صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی گوگل شنود می‌کند

ربین قهرمانی
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - 23:58
نتایج جستجوی گوگل

بر اساس گزارشی که از سان فرانسیسکو دریافت شده است، پیمانکاران شخص ثالث صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی گوگل را شنود می‌کنند. آنها این عمل را اینگونه انجام می‌دهند که ابتدا از طریق دستیار صوتی گوگل، صدا را ضبط می‌کنند و سپس به صورت مخفیانه به شنود آن می‌پردازند. در ادامه خبر با سایت تکفارس همراه باشید.

بر اساس خبری که از مرکز پخش اخبار وی آر تی نیوز (VRT News) بلژِیک پخش شده است، تمامی صداهای ضبط شده توسط شما در دستیار صوتی گوگل برای پیمانکاران شرکت گوگل فرستاده می‌شود. دلیل این کار، استفاده از این صداها برای بهبود تشخیص گفتار دستیار صوتی گوگل گزارش شده است. شیوه کار به این صورت است که شما در خانه خود آهنگ یا صدایی را با استفاده از اسپیکرهای گوگل هوم (Google Home) اجرا می‌کنید و این صوت کاملاً مخفیانه برای پیمانکاران گوگل فرستاده می‌شود.

وی آر تی نیوز به همراه کمک چندین افشاگر موفق شدند که به چندین کلیپ و صدا چندین بار گوش دهند و پس از آنکه به اندازه کافی صداها را شنیدند، توانستند که آدرس چند فرد هلندی و بلژیکی را پیدا کنند که از اسپیکر یا بلندگوهای گوگل هوم استفاده می‌کردند. مترجمینی که به این صداها گوش می‌دهند می‌توانند اطلاعات بسیاری از شما، اعم از اطلاعات شخصی، حرف‌های زده شده در اتاق خواب، خشونت‌هایی که در داخل خانه به کار گرفته می‌شوند و چیزهای دیگر را از شما به دست آورند.

بر اساس حرف‌هایی که شرکت گوگل به میان آورده است، این کار‌ها فقط برای بهبود کیفیت تشخیص گفتار دستیار صوتی گوگل هوم بوده و فقط ۰٫۲ درصد این صداها برای انجام این کار ذخیره و به کار گرفته می‌شود. تحقیقاتی که وی آر تی نیوز در مورد این عمل گوگل به انجام رسانده است، نشان از آن دارد که این فایل‌های صوتی از سر تا سر جهان گردآوری شده‌اند و شامل بسیاری از صداهای مردان و زنان جهان می‌شود که از این سرویس استفاده می‌کنند. سخنگوی شرکت گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی این کارها برای انجام یک‌سری تحقیقات بوده است.

تمامی اخبار از آنجا می‌آید که سیستم الکسا آمازون اعلام کرد که در حال بررسی دقیق تمامی مکالمات ضبط شده به واسطه گوگل هوم است. سازمان سیاتل نیز این اقدام گوگل را در لیست جرایم ثبت کرده است و از آن با ضبط صدای کودکان، بدون اجازه خودشان نام برده است. قبل از این نیز سناتور آمریکا و یک گروه ۱۹ نفره از حامیان سلامت و بهداشت عمومی از کمیسیون تجارت فدرال درخواست کردند که به بررسی این مورد بپردازد و در مورد فروش این اسپیکرهای ثبت و ضبط کننده صدا که آمازون آنها را فروخته است، تحقیق کند.

بعد از این شکایات، آمازون، الکسا پرایوسی هاب (Alexa Privacy Hub) را معرفی کرد که به بهتر شدن وضعیت تبادلات کالاهای صوتی کمک می‌کرد و آنها را کنترل و نظاره می‌کرد.

بعد از آنکه این مشکلات حل شد، کمپانی آمازون به همه افراد وعده داد که تمامی صداهای ضبط شده حذف خواهند شد و به تمامی جوانب حریم خصوصی کاربران احترام خواهیم گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید