گوگل Fast Share را جایگزین اندروید بیم کرد - تکفارس 
گوگل Fast Share را جایگزین اندروید بیم کرد - تکفارس 
گوگل Fast Share را جایگزین اندروید بیم کرد - تکفارس 

گوگل Fast Share را جایگزین اندروید بیم کرد

محمدرضا موسوی
۱۱ تیر ۱۳۹۸ - 18:30
گوگل Fast Share را جایگزین اندروید بیم کرد - تکفارس 

گوگل قابلیت جدید Fast Share را ارائه کرده است که رقیبی برای فناوری AirDrop اندروید و جایگزین فناوری اندروید بیم محسوب می‎شود. در ادامه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

گوگل قابلیت اندروید بیم(Android Beam)  که برای اولین بار در اندروید ۴ (موسوم به Ice Cream Sandwich) ارائه کرده بود را از رده خارج کرده است و قصد دارد قابلیت دیگری با نام Fast Share یا اشتراک سریع را جایگزین آن کند. به نظر می‎رسد این فناوری، همان فناوری به کار رفته در برنامه Google Files است.

برای استفاده از Fast Share نیازی به اینترنت نیست. پس از روشن کردن بلوتوث و لوکیشن خود فهرستی از دستگاه‎های اطراف خود را می‎بینید. با انتخاب یکی از آن‎ها می‎توانید فایل دلخواه خود را از طریق وایفا برایشان ارسال کنید.

تصاویر، URL ها و متن‌های کوچک از جمله فایلی‎هایی هستند که می‎توان آن‎ها را به اشتراک گذاشت. شایان‌ذکر است که قابلیت جدید Fast Share، نه تنها برای گوشی‎های هوشمند اندرویدی بلکه برای اشتراک فایل‎ها به آیفون‎ها، ساعت‎های هوشمند و دستگاه‎های مجهز به Chrome OS نیز قابل استفاده است.

تنها در صورتی دستگاهتان برای دیگر دستگاه‎ها قابل روئیت می‎شود که Fast Share را فعال کرده باشید، با این وجود با شخصی‌سازی تنظیمات این قابلیت می‎توانید آن را برای دوستانتان همیشه قابل‌رؤیت نگه دارید.

ویژگی Fast Share هم‎اکنون برای گوشی‎های هوشمند پیکسلی که از سیستم‌عامل اندروید Q برخوردارند، در دسترس است و انتظار می‎رود دستگاه‎های قدیمی‎تر نیز آن را در قالب به‎روزرسانی دریافت کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید