همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید

سید محمد معلمی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - 19:00
همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

سال گذشته جذاب‌ترین سری گوشی‌های گوگل به نام پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال تولید و معرفی شد که از نرم‌افزار روان، دوربین باکیفیت و طراحی زیبایی بهره می‌برد. حالا این امکانات سبب شد تا انتظارات ما از گوگل بالا رود و با شوق و اشتیاق خاصی منتظر رونمایی از خانواده پیکسل ۴ باشیم. حالا برای اینکه همه آنچه باید را از گوگل پیکسل ۴ بدانید، با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]آخرین شایعات[/button]

رندرها و جدیدترین تصاویر فاش شده از گوگل پیکسل ۴ و گوگل پیکسل ۴ ایکس ال نشان می‌دهند که این دو دستگاه ناچ نخواهند داشت تا دوربین سلفی در یک حفره کوچک بالای نمایشگر جای گیرد و اسکنر اثر انگشت نیز به درون صفحه نمایش منتقل شود.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]تاریخ معرفی[/button]

دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۱۸ معرفی و از تاریخ ۱۸ اکتبر نیز وارد بازار شدند. حالا اگر گوگل بخواهد همین رویه را در قبال پرچمداران جدیدش نیز دنبال کند، باید روز پنج‌شنبه ۸ اکتبر از خانواده گوگل پیکسل ۴ رونمایی کند و پنج‌شنبه هفته بعد یعنی ۱۷ اکتبر هم آنها را در اختیار مشتریان قرار دهد.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]طراحی[/button]

رندرها و تصاویر منتشر شده، گوشی گوگل پیکسل ۴ را دستگاهی نشان می‌دهند که به گلکسی اس ۱۰ شباهت زیادی دارد به طوری که یک حفره در گوشه بالا سمت راست نمایشگر آن به چشم می‌خورد. ضمن اینکه خبر خوب این است که حاشیه‌های اطراف دستگاه نسبت به مدل قبلی بسیار کمتر شده‌اند.

همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

یک نکته کلیدی دیگر که در رندرها مشاهده می‌شود، اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می‌باشد. این در حالی است که گوگل در سال گذشته سنسور مربوطه را در قاب پشتی دستگاه جای داده بود.

جالب است که اطلاعات دریافت شده جدید با اولین رندرهایی که پیش از این گوگل پیکسل ۴ را دستگاهی بدون حاشیه نشان می‌دادند، کاملاً هماهنگ است.

همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

ضمن اینکه چند شایعه نیز دال بر این موضوع هستند که باید انتظار این را داشته باشیم که پرچمدار آتی گوگل تمام صفحه نمایش باشد یعنی نه ناچ، نه حاشیه و نه محلی برای قرار دوربین جلو. مطمئناً خودِ گوگل نیز دوست دارد چنین محصولی را روانه بازار نماید ولی باید واقع‌بین باشیم و این احتمال را بدهیم که ساخت گوشی با این نوع شیوه طراحی برای سال ۲۰۱۹ کمی آینده‌نگرانه است. یکی از دلایل این اتفاق نیز آماده نبودن تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری است و برای همین هم هست که سامسونگ از یک حفره برای قرار دادن دوربین ثانویه در گلکسی اس ۱۰ بهره برد.

همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

نکته جذاب دیگر به حاشیه‌های بسیار باریک پیکسل ۴ مربوط می‌شود به طوری که گوگل می‌خواهد از نوعی طراحی بهره ببرد که شباهت زیادی به آیفون ایکس اس دارد ولی با این تفاوت که دوربین سلفی در ناچ قرار نگرفته است. به علاوه، اسپیکرهای استریو نیز در بالا یا پایین صفحه نمایش جای‌گیری خواهند کرد. چنین نوآوری مطمئناً گوگل را از دنیای سنتی تولید گوشی با ناچ جدا و از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند.

باز هم باید در مورد پتنت‌ها این موضوع را تکرار کنیم که هیچ تضمینی ندارد که محصولات نهایی یک شرکت همین شکلی باشند بنابراین نباید آنها را زیاد جدی بگیریم و نسبت به آنها حساس باشیم.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]اندروید Q در گوگل پیکسل ۴[/button]

نسخه بتا سیستم عامل جدید گوگل به نام اندروید Q ویژگی‌های جدیدی دارد و مطمئناً تا زمان همایش I/O 2019 نیز اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد. تا به حال، بهترین قابلیت‌های اندروید Q عبارتند از: شیوه کنترل بهتر و گزینه‌های کامل‌تر برای اعطای دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف، تخمین زدن دوام باتری، منوی پیشرفته‌تر و اشتراک‌گذاری راحت‌تر فایل‌ها. دیگر ویژگی‌هایی که در اندروید Q خواهیم دید می‌توانند اشتراک‌گذاری پسورد وای‌فای و بهبود دوربین باشند.

با این وجود و با توجه به اینکه معمولاً پرچمداران گوگل از جدیدترین نسخه اندروید بهره می‌برند و اولین‌ها برای دریافت ورژن‌های تازه هستند، باید شاهد یک گوشی جذاب و کارآمد برای کسانی باشیم که همواره می‌خواهند از هر نظر نسبت به دیگران جلوتر باشند.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]انتظاراتی که داریم[/button]

قطعاً می‌خواهیم در گوگل پیکسل ۴ جدیدترین تراشه یعنی کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ و دوربین‌های بهتری را ببینیم. البته چنین بهبودهایی احتمالاً در پرچمدار آتی گوگل مشاهده خواهند شد و باید ببینیم این کمپانی چگونه می‌تواند آنها را به کار گیرد تا خود را از دیگر رقبا متمایز کند.

یکی از راه‌هایی که این اتفاق را عملی خواهد کرد، بهره‌گیری از روش‌های بیومتریکی است که یا اسکنر اثر انگشت اولتراسونیکی می‌باشد و یا تشخیص چهره ۳D مانند Face ID اپل. حسگر اسکنر اثر انگشت پیکسل ۳ که در پشت آن قرار دارد بسیار عالی کار می‌کند ولی واقعیت آن است که این فناوری تقریباً قدیمی شده و وقتی دستگاه روی زمین است، باز کردن قفل آن را کمی سخت می‌کند.

ضمن اینکه با توجه به افزایش مقدار رم توسط دیگر تولیدکنندگان، دیگر رم ۴ گیگابایتی در پیکسل ۳ ممکن است زیاد قدرتمند به نظر نیاید بنابراین امیدواریم این مقدار در دستگاه جدیدتر حداقل دو برابر شود تا بتواند اپلیکیشن‌ها را راحت‌تر اجرا کند. به علاوه، دیگر زمان آن نیز فرا رسیده تا گوگل هم جا پای دیگر رقبا بگذارد و با حافظه داخلی حداقل ۱۲۸ گیگابایتی محصولش را روانه بازار نماید.

همه آنچه باید از گوگل پیکسل ۴ بدانید - تکفارس 

به طور کلی، شیوه طراحی یک موضوع کاملاً شخصی است. به همین دلیل بسیاری از افراد ظاهر ساده و تمیز گوگل پیکسل ۳ را دوست دارند هرچند حاشیه‌ها کمی در ذوق می‌زنند. به هر ترتیب باید برای اینکه طرفداران گوشی‌های گوگل بیشتر شوند، کمپانی سازنده طبق خواسته‌های افراد حرکت کند و حاشیه‌ها را از گوشی‌هایش کنار بگذارد. در چنین حالتی و با توجه به اینکه معمولاً اولین ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید برای محصولات گوگل منتشر می‌شوند، حتماً افراد زیادی به خرید این گوشی‌ها ترغیب خواهند شد. این را نیز اضافه کنیم که بدنه شیشه‌ای، درخشان و پوشش آلومینیومی بدون شک در پرطرفدار شدن دستگاه‌ها در سالیان اخیر تأثیرگذار بوده‌اند به همین دلیل بد نیست گوگل به این نکات نیز توجه کند.

در این بین برخی شرکت‌ها از استیل، پلی کربنات و پوشش‌های جدید بهره می‌برند که سبب می‌شود شیشه درخشان‌تر از قبل مشاهده گردد. البته گوگل در این زمینه نوآوری‌هایی داشته است. برای مثال، در نسل اول گوشی‌های پیکسل از رنگ آبی، نسل دوم آنها از رنگ مشکی و سفید (اصطلاحاً پنگوئنی رنگ) و در نسل سوم پیکسل‌ها از رنگ صورتی استفاده کرد و حالا منتظر هستیم تا ببینیم گوگل پیکسل ۴ چه رنگ جدیدی خواهد داشت.

در پایان اشاره کنیم که اگر بخواهیم بگوییم گوگل باید در محصولات آتی خود آن نقطه را تقویت کند، باتری است چرا که گوگل پیکسل ۳ دارای منبع نیروی ۲۹۱۵ میلی‌آمپری با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بود که اصلاً با یک‌دیگر همخوانی نداشتند زیرا این باتری ضعیف پاسخ‌گوی نمایشگر نسبتاً بزرگ نیست. به همین دلیل باید گوگل این مطلب را مدنظر داشته باشد و اگر می‌خواهد نمایشگر بزرگ‌تری در پیکسل ۴ قرار دهد، به همان نسبت، باتری آن را نیز قدرتمندتر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید