اینستاگرام به استوری‌های مدرسه‌ای فکر می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام به استوری‌های مدرسه‌ای فکر می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام به استوری‌های مدرسه‌ای فکر می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام به استوری‌های مدرسه‌ای فکر می‌کند

امیر مریخ
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 10:00
اینستاگرام به استوری‌های مدرسه‌ای فکر می‌کند - تکفارس 

باز هم کاربران کنجکاو این شبکه‌ی اجتماعی دست به اکتشافات جدید زده‌اند، این بار استوری‌هایی با طعم مدرسه، در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

طبق گزارشی که به وسیله‌ی خبر گزاری TechCrunch منتشر شده است، به نظر می‌رسد که Instagram در حال کار بر روی یک نسخه از استوری‌های مبتنی بر مدرسه باشد. در طی این دسته از استوری‌ها ما تنها شاهد محتوا و اطلاعاتی از یک دانش آموز مدرسه‌ای خاص هستیم.

ایده‌ی اولیه برای استوری‌های مدرسه‌ای ابتدا توسط یک خبرنگار به نام جین وانگ (Jane Manchun Wong) ارائه و پرسیده شد در طی اخبار درز کرده مشخص شده است که این استوری‌های خاص، چند ویژگی مخصوص به خود خواهند داشت. یکی از قواعد اولیه‌ی مطرح شده در آن، این است که فقط افراد درون جامعه یک مدرسه قادر به مشارکت و مشاهده استوری‌های مدرسه‌ی خود خواهند بود. همچنین علاوه بر آن این دسته از استوری‌ها حتما باید ویرایش و به وسیله‌ی نیروی انسانی بازبینی شوند تا بی‌خطر بودن و عدم وجود محتوی نامناسب در آن محرض شود. با این حال و در شرایطی که این شایعات در خبرگزاری‌ها دست به دست می‌شوند، اینستاگرام تصمیم بر آن گفته است تا سکوت خود را نشکد و نسبت به این شایعات واکنشی را از خود بروز ندهد. جین وانگ در طی یک پیغام در حساب توییترش اینچنین درباره‌ی این قابلیت جدید سخن می‌گوید:

استوری‌های مدرسه‌ای به وسیله‌ی دستی و کاملا به کمک نیروی انسانی بازبینی خواهد شد. تنها افرادی که در یک اجتماع تعیین شده قرار داشته باشند قادر خواهند بود تا این دسته از استوری‌ها را مشاهده کنند. بازبینی دستی استوری‌های مدرسه‌ای سبب خواهند شد تا از امن بودن جامعه‌ی شاهد آن، مطمئن باشیم.

ایده استوری‌های خاص مدرسه از دیگر طرح‌های مبتنی بر مدرسه الگو گرفته شده است که اینستاگرام بخشی از مراحل آزمایشی آن را پیش از این به صورت رسمی تایید و مورد آزمایش قرار داده بود. در طی تابستان اخیر، این شرکت یک ویژگی گروهی را برای دانش آموزانی که در حال حاضر در کالج ثبت نام کرده‌اند، مورد آزمایش قرار داد. کاربرانی که به گروه‌های Instagram دعوت شده‌اند، می‌توانند اعضای گروه خود را مشاهده کنند و پیام‌های آن‌ها را از لیست‌های اجتماعی به مکان‌های ارسال کنند. اسنپ ​​چت به همین ترتیب با استوری‌های مدرسه‌ای در سال ۲۰۱۵ با یک ویژگی کوتاه مدت به نام «داستان پردیس ما»  (Our Campus Story) این ویژگی را مورد آزمایش قرار داد.

اما در نهایت باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که فقط به این دلیل که کد‌های نوشته شده برای این ویژگی در حال حاضر در برنامه وجود دارد لزوما به معنی آن نخواهد بود که این ویژگی در برنامه‌ی زمانی اینستاگرام حضور دارد و یا این که این شرکت برنامه‌ای برای انتشار و یا حتی آزمایش آن داشته باشد، این کد تنها به این معنی خواهد بود که این کد‌ها به طور مستقیم و به وسیله‌ی مهندسان اینستاگرام نوشته شده است. آیا شما موافق با حضور چنین استوری‌هایی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هستید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید