کروم، تبلیغات سایت‌های فریبنده را بلاک خواهد کرد - تکفارس 
کروم، تبلیغات سایت‌های فریبنده را بلاک خواهد کرد - تکفارس 
کروم، تبلیغات سایت‌های فریبنده را بلاک خواهد کرد - تکفارس 

کروم، تبلیغات سایت‌های فریبنده را بلاک خواهد کرد

امیر مریخ
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 11:00
کروم، تبلیغات سایت‌های فریبنده را بلاک خواهد کرد - تکفارس 

احتمالا شما هم از این قضیه دل خوشی ندارید که در هنگام جستجوهای روزمره‌ی خود وارد سایتی شوید و خرباری از تبلیغات‌ها و پنجره‌های ناخواسته بر روی سرتان آوار شود. گوگل از این مسئله به طور کامل آگاه است و تصمیم دارد که برخورد جدی را با این دسته از وبسایت‌های سوء استفاده‌گر انجام دهد، در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

گوگل مبارزه خود را علیه وب سایت‌هایی که از تبلیغات فریبنده و غیر منتظره استفاده می‌کنند، به یک مرحله‌ی جدید ارتقاء داده است. این وبسایت‌ها که معمولا از روش‌های نادرست و غیر کاربر پسندی استفاده می‌کنند تا کاربران خود را وادار به مشاهده‌ی تبلیغات خود کنند، بر خلاف اصول و قواعد گوگل فعالیت می‌کنند و کاربران نیز از این مسئله دل خوشی ندارند. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸، آخرین نسخه‌ی منتشر شده از مرورگر Chrome،  تمام آگهی‌های «تعداد کمی» از سایت‌هایی که از این تاکتیک‌ها برای نمایش تبلیغات خود استفاده می کنند را  به طور کامل مسدود خواهد کرد، این دسته‌ی کوچک از وبسایت‌ها شامل وبسایت‌هایی خواهند بود که چه  پیام‌های مشکل جعلی برای سیستمتان می‌فرستند و یا چه آن دسته که در تلاش هستند تا شما را به آدرس‌های ناخواسته هدایت کنند. با این حال تبلیغات این وبسایت‌ها به صورت آنی از بین نخواهد رفت و در صورتی که گوگل مجرم بودن وبسایتی را اثبات کند و زمانیکه گوگل تصمیم نهایی را برای تعلیق وبسایت بگیرد، صاحبان سایت ۳۰ روز برای اصلاح راه خود از نو دارند و پس از این مدت ،در صورت پیروی نکردن از دستور ابلاغ شده وبسایتشان در مرورگر کروم به طور کامل مسدود خواهد شد.

شاید در این مرحله با خود بگویید که، شاید با وجود تمام تبلیغات‌های اعصاب خرد کنی که در یک وبسایت وجود دارد، همچنان شما به این وبسایت نیاز داشته باشید و علاقه‌ای به این مسئله نداشته باشید که در مرورگر گوگل کرومتان این وبسایت مسدود شده باشد، خبر خوش به این دسته از افراد هم این که گوگل به تازگی ابراز داشته است، شما می‌توانید گزینه فیلتر کردن سایت‌های گفته شده را در تنظیمات Chrome غیرفعال کنید و به این صورت مجددا به این سایت‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

این موضع جدید شرکت گوگل، احتمالا اضطرار بسیار جدی را برای وبسایت‌های تخدی‌گر ایجاد نخواهد کرد، چرا که سایت‌هایی که از این ترفندهای غیر کاربر پسند برای افزایش تعداد بازدید از تبلیغاتشان استفاده می‌کنند اغلب یا به طور انحصاری و یا به طور اصلی بر این دسته از تبلیغات تکیه کرده‌اند و این تبلیغات به نوعی به جزئی از ماهیت سایت آن‌ها تبدیل شده است. گوگل اشاره کرد که سایت‌های فیشینگ (نوعی روش برای هک سیستم‌ها) و کلاهبرداری گاهی از این روش‌ها برای کشیدن اطلاعات شما استفاده می‌کنند. به هر حال، این نکته قابل توجه است که این شرکت قصد دارد تا به هنگام معلوم شدن یک وبسایت به انجام این روش نادرست برای تبلیغ کردن، تمام تبلیغات آن را ،نه فقط تبلیغ‌ها نادرست، به طور کامل حذف کند و هیچ تمایزی بین تبلیغات مختلف موجود در این وبسایت‌ها قائل نخواهد شد. با این حال این مسئله ممکن است تبلیغ کنندگانی که از روش‌های درست و بدون مشکل برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند را مورد آسیب قرار داده و آن‌ها را از این موضوع خوشحال نکند، اما گوگل به وضوح بر روی این مسئله شرط می‌بندد که سایت‌های خاطی، اقدامات لازمه را قبل از آنکه مسئله‌ی مهمی پیش بیاید، تغییر خواهند داد. نظر شما چیست؟ آیا گوگل با این روش جدیدی که با استفاده از مرورگر خود پیش گرفته است موفق خواهد شد و ما در نهایت از منفجر شدن خرواری از تبلیغات ساعت مچی در جلوی صورتمان خلاص خواهیم شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید