گزارش: احتمال عرضه‌ی اولین گوشی ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
گزارش: احتمال عرضه‌ی اولین گوشی ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
گزارش: احتمال عرضه‌ی اولین گوشی ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

گزارش: احتمال عرضه‌ی اولین گوشی ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰

امیر مریخ
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 08:00
گزارش: احتمال عرضه‌ی اولین گوشی ۵G آیفون در سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

هم اکنون که در حال خواندن این خبر هستید، سازندگان حامل‌های بیسیم، خود را برای اتصال‌‌های نسل‌ آینده‌ی اینترنتی یعنی اتصال ۵G آماده می‌کنند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

اتصال ۵G احتمالا همانطور که می‌دانید نام نسل بعدی از شبکه‌های تلفن همراه است که با وعده‌ی فراهم کردن سرعت دانلود سریع‌تر برای مصرف کنندگان خود، پا میدان خواهد گذاشت.

به دنبال این تحول جدید در دنیای اینترنت، شرکت‌های سازنده‌ی سخت افزار نیز برنامه‌ریزی می‌کنند، تا خود را مطابق با آن آماده کنند. آن‌ها در مورد دستگاه‌های گوشی هوشمندی که با بهره گیری از این تکنولوژی جدید راهی بازار خواهند شد، اطلاع کامل دارند و برنامه‌های خود را بر اساس این دستگاه‌ها به جلو پیش می‌رانند. در طی گزارشی جدید این حقیقت معلوم شده است که اپل اولین گوشی برخوردار از اینترنت ۵G خود را در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد کرد.

چندی پیش اتحادیه‌ی FCC، تاییدیه‌ی این که اپل بتواند با فناوری ۵G آزمایشات مورد نظر خود را انجام دهد، را به این شرکت تحویل داد، و با این کار راه را برای این شرکت باز کرد تا بتواند در آینده گوشی آیفون با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G خود را به مصرف کنندگان عرضه نماید. اخیرا گزارشی در وبسایت Fast Company cites حول این موضوع منتشر شده است آن‌ها، خود ادعا دارند که منبعشان فردی است که از برنامه‌های شرکت اپل اطلاع کامل دارد، وی برای آن‌ها توضیح داده است که گوشی هوشمندی از جانب شرکت اپل با ویژگی‌های توضیح داده شده برای انتشار در سال ۲۰۲۰ آماده می‌شود. این وبسایت همچنین در طی گزارش خود یادآوری می‌کند که شرکت اپل قصد دارد از هسته‌ی مودم  ۸۱۶۱ ۵G شرکت اینتل در این گوشی استفاده کند، این برنامه‌ریزی در حالی صورت می‌گیرد که همچنان مشکل افزایش دمای بیش از حد انتظار این چیپ و دیگر مشکلات تکنیکال حول آن از جانب شرکت اینتل همچنان حل نشده باقی مانده‌اند. همچنین سخن از این نیز به میدان است که اپل در حال حاضر برای اجرای برنامه‌ی جایگزین خود در حال مذاکره با مدیران شرکت MediaTek است تا در صورت عدم آمادگی شرکت اینتل به منظور تامین هسته‌ی گوشی هوشمند خود از این شرکت ثانویه بهره ببرد.

در حال حاضر شرکت اپل ،از هسته‌های مودم ساخته شده به دست شرکت INTEL در خط تولید گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ خو استفاده می‌کند، اما از این زمزمه‌ها نمی‌توان چشم پوشی کرد که این شرکت به احتمال زیاد در خط تولید گوشی‌های در سال ۲۰۲۰ از هسته‌های بلوتوث و وای فای شرکت اینتل استفاده نخواهد کرد. این شایعات در حالی اهمیت پیدا می‌کنند که بدانیم، اپل در صورت استفاده از چیپ‌های اینتل در گوشی‌های خود به عنوان بزرگترین مشتری چیپ‌های اینتل شناخته می‌شود و در صورت عدم برقراری این قرارداد، شرکت اینتل از سود چشم‌گیری محروم خواهد شد. همچنین شرکت اینتل به وبسایت Verge در مورد بازار تولید و فروش چیپ‌های خود اعلام کرده است که خط تولیدشان در بخش قرارداد‌های مشتریان اینترنت ۵G و همچنین مسیر برنامه‌ریزی شده برای آن در بازه سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تغییری نداشته است و به صحت در حال تکمیل شدن است. آن‌ها به وبسایت Verge اعلام کرده‌اند:

ما نسبت به برنامه‌ها و مسیر خود در حوزه مشتریان ۵G مصمم هستیم و به آن پایبند باقی خواهیم ماند.

با وجود این بیانیه‌ی اینتل به نظر مسیر آن‌ها تعیین شده است و در آینده شاهد آیفون‌هایی خواهیم بود که اینترنت نسل ۵G خود را با هسته‌های اینتل تامین خواهند کرد. با این حال این تنها بیانیه‌ی شرکت اینتل بوده و همچنان شرکت اپل در مورد این موضوع نظر قاطع و نهایی خود را ابراز نداشته است. نظرات خود را با ما در مورد این خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید