۲۰ هزار نفر از کارکنان در پیاده‌روی اعتراضی علیه Google شرکت کردند - تکفارس 
۲۰ هزار نفر از کارکنان در پیاده‌روی اعتراضی علیه Google شرکت کردند - تکفارس 
۲۰ هزار نفر از کارکنان در پیاده‌روی اعتراضی علیه Google شرکت کردند - تکفارس 

۲۰ هزار نفر از کارکنان در پیاده‌روی اعتراضی علیه Google شرکت کردند

امیر مریخ
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 21:00
۲۰ هزار نفر از کارکنان در پیاده‌روی اعتراضی علیه Google شرکت کردند - تکفارس 

بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان شرکت گوگل در اعتراض به اتفاقات اخیر که درون این شرکت رخ داده است و آزار و اذیت‌های جنسی، در یک راهپیمایی شرکت کردند، در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید

 

به گفته برگزار کنندگان این اعتراض همگانی که امروز این پست جدید را از خود به انتشار رساندند، بیش از ۲۰،۰۰۰ کارمند و پیمانکار گوگل روز جمعه در اعتراض به آزارها و اذیت‌های جنسی‌ که در سطح شرکت گوگل برای کارمندان رخ داده است علیه مدیران اجرایی فعال در گوگل پیاده روی کردند و صدای اعتراضات خود را به گوش ایشان رساندند. در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، این شرکت تعداد ۹۴.۳۷۲ کارمند تمام وقت و قراردادی را در سراسر جهان به استخدام خود داشت، و این به آن معنی است که بیش از ۲۰ درصد از کل شرکت در این راهپیمایی دسته جمعی و اعتراضی شرکت داشته‌اند. شعله‌ی این سلسله رویداد‌ها توسط مقاله‌ای از مجله‌ی نیویورک تایمز آغاز شد که در طی آن نشان داده شده بود که اندی رابین (Andy Rubin)، یکی از خالقان اصلی سیستم عامل اندروید، پس از آنکه از ادعای تجاوز جنسی علیه خود مطلع شده بود، با پرداخت ۹۰ میلیون دلاراز شرکت گوگل خارج شد.

یکی از کارمندان استخدامی در شرکت گوگل ،تانوجا گوپتا (Tanuja Gupta) در پیاده روی نیویورک گفت است:

در حال حاضر که ما یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها هستیم باقی رقبا در حال تماشای ما هستند

به گفته بنیان گزاران این رویداد، که تحت نام «پیاده روی گوگل برای تغییرات اساسی» (Google Walkout for Real Change) به وقوع پیوسته است:

ما همیشه یک شرکت پیشرو بوده‌ایم، بنابراین اگر ما در هدایت راه و نشان داد مسیر درست، ناموفق ظاهر شویم و راه اشتباهی را برگزینیم، هیچ کس دیگری به راه درست پی نخواهد برد.

به گفته تشکیل دهندگان این برنامه، کارکنانی از Google در این راهپیمایی شرکت داشته‌اند که عمدتا از دفاتر ایالات متحده گوگل مشغول به کار بودند، اما این به آن معنی نیست که این راهپیمایی تنها محدود به ایلات متحده می‌شود و باید ذکر شود که همچنین در دفاتر واقع در استرالیا، برزیل ، کانادا، آلمان، هند، ایرلند، ژاپن، هلند، فیلیپین، بریتانیا، سنگاپور، سوئد و سوئیس نیز در این گردهمآیی کارکنان گوگل شرکت داشته‌اند. حساب کاربری «پیاده‌روی گوگل برای تغییرات اساسی» در توییتر در طی پیامی در مورد این رویداد این چنین نظر خود را ابراز داشتند:

انتشار خبر فوری: ۲۰،۰۰۰ کارمند و پیمانکار فعال در شرکت گوگل در «تغییر جهانی برای تغییر واقعی» برگزار شده در ۵۰ شهر در سراسر جهان در ۱ نوامبر ۲۰۱۸ شرکت کردند.

علاوه بر این رقم که روز گذشته به طور عمومی اعلام نشده بود، چون تعداد واقعی شرکت کنندگان هنوز به طور کامل محاسبه نشده بود، سازمان دهندگان این رویداد به خبرگزاری‌ها ابراز داشته‌اند که ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل، موافقت کرده است تا روز دوشنبه با آن‌ها ملاقات کند تا «طرح‌هایی را که پنج درخواست کلیدی را مورد هدف قرار می‌دهد» بررسی کنند.

این درخواست‌های کلیدی که بنیان گزاران این جنبش از آن یاد کردند شامل موارد زیر می‌شود:

  1. پایان دادن به داوری اجباری در مورد آزار و اذیت و تبعیض
  2. تعهد به پایان دادن نا‌برابری دستمزد و فرصت کاری
  3. گزارش شفافیت آزار و اذیت جنسی در مواردی که  افشاء شده‌اند
  4. فرآیند جامع برای گزارش خطرات جنسی تحدید کننده، به طور بی‌خطر و ناشناس
  5. تعهد به ارتقاء مقام مدیر اجرایی به منظور پاسخ دادن به طور مستقیم به مدیر عامل و ارائه توصیه‌های مستقیم به هیئت مدیره

سازمان دهندگان این راهپیمایی همچنین از گوگل خواستند تا یک نماینده رسمی از جانب کارمندان این شرکت را به هیئت مدیره خود اختصاص دهند و آن را به عنوان عضوی از هیئت مدیره در جلسات این شرکت بپذیرند. کلیر استیپلتون (Claire Stapleton)، در طی روز گذشته با توجه به پست این سازمان، اظهار داشت:

گوگل همواره به خاطر فرهنگی که در آن جریان دارد، مشهور است، اما در حقیقت ما حتی بر اساس اصول اولیه‌ی احترام، عدالت و انصاف برای هر فردی نیز در این زمینه قدمی به سمت جلو بر نمی‌داریم.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید