به زودی در استوری‌های WhatsApp خود شاهد حضور تبلیغات خواهید بود - تکفارس 
به زودی در استوری‌های WhatsApp خود شاهد حضور تبلیغات خواهید بود - تکفارس 
به زودی در استوری‌های WhatsApp خود شاهد حضور تبلیغات خواهید بود - تکفارس 

به زودی در استوری‌های WhatsApp خود شاهد حضور تبلیغات خواهید بود

امیر مریخ
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 08:02
به زودی در استوری‌های WhatsApp خود شاهد حضور تبلیغات خواهید بود - تکفارس 

فیسبوک در حال حاضر که شبکه‌ی اصلی و اولیه خود را در معرض خطر دیده است، دست به اتخاز تصمیم‌های جدید در جهت حفض بنیان خود کرده است در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

در یک حرکتی جدید که کاملا بر خلاف آرزوها و آرمان‌های بنیانگذاران اصلی اپلیکیشن WhatsApp صورت گرفته است، فیس بوک قصد دارد آگهی‌های تبلیغاتی را در این اپلیکیشن پیامرسان فشار دهد. آگهی‌ها به زودی در این پیامرسان محبوب ظاهر خواهد شد و حضور گاه و بیگاهشان از چشمان شما پوشیده نخواهد بود. به گزارش وبسایت The Economic Times، این تبلیغات در مرحله‌ی اولیه قرار است که تنها در ویژگی استاتوس اپلیکیشن  WhatsApp  ایفای نقش کنند. (بخش استاتوس به نوعی دیگر همانند بخش استوری در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام است، که در WhatsApp با این نام متفاوت شناخته می‌شود.)

سرپرست این شرکت آقای کریس دنیلز (chris Daniels) به مجله‌ی The Economic Times این چنین توضیح می‌دهد:

برنامه‌ی ما از این قرار است که تبلیغات را در وضعیتی قرار دهیم که این امر بتواند در حالت اولیه موجب کسب درآمد برای شرکت و نیز فرصتی برای فراهم آوردن کسب و کار برای مردم و انتقال این سود حاصل شده به کاربران این شبکه‌ی  اجتماعی شود.

با این حال آقای دنیلز در مورد تاریخ دقیق حضور این تبلیغات در پیامرسان WhatsApp نظری نداشت. این مورد دیگری از نفوذ و رد پای زوکربرگ و همکارانش در رسانه‌های تحت تسلتشان است. آن‌ها هم اکنون که تقریبا تمام خالقان اصلی این پیامرسان را از زیر مجموعه‌ی شرکتشان خارج کرده‌اند، می‌توانند دست به تغییراتی که باب میلشان باشد، بزنند. چندی پیش آقای برایان اکتون (Brian Acton) ،از معدود خالقان اصلی WhatsApp که همچنان در گروه توسعه‌ی این اپلیکیشن باقی مانده بود، در سال ۲۱۷ میلادی از این شرکت خارج شد و از آن موقع به بعد به یکی از منتقدان سرسخت سیاست‌های اتخاز شده توسط شرکت فیسبوک تبدیل شد، به دنبال وی،  Jan Kuom نیز در ماه ژوئن به دلایل درز اطلاعات امنیتی و نگرانی‌هایی که در این حوزه پیش آمده بود از زیر مجموعه‌ی این شرکت خارج شد. این دو فرد تقریبا در حدود یک دهه پیش اپلیکیشن WhatsApp را تاسیس کردند و این برنامه را به فیس بوک در سال ۲۰۱۴ میلادی به ازای ۱۹ میلیارد دلار فروختند.

این که آیا شما بتوانید با این قضیه کنار بیایید یا نه، بخش استاتوس این اپلیکیشن از هر نظر که فکرش را بکنید طراحی شده است تا از آن برای کسب درآمد‌های تبلیغاتی استفاده شده و تا جانی در آن باقی مانده است دوشیده شود! با وجود اینکه که این پیامرسان تحت اداره‌ی فیسبوک به تازگی از حتی از رقم تعداد کاربران آنلاین شبکه‌ی مجازی Snapchat نیز پیشی گرفته است این دلیل کافی برای مدیران جدید این شبکه به نظر می‌رسد تا بخواهند درآمد هرچه بیشتری را از این شبکه کسب کنند. در اوایل سال جاری، فیس بوک همچنین میزان مارک‌های تبلیغاتی را به دیگر شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت خود یعنی Instagram نیز اضافه کرد. و آنگاه پس از کشمکش‌های فراوان نهایتا سازندگان اصلی اپلیکیشن instagram نیز اعلام کردند که قصد خروج از شرکت  فیس بوک را دارند، طبق گزارشی که وبسایت TechCrunch به انتشار رسانده، دلیل این جدایی، نبود استقلال و باز گذاشتن دست سازندگان در توسعه و گسترش شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بیان شده است. آیا فیسبوک به نظر شما مسیر درستی را در مدیریت و سامان دهی خانواده‌ی شبکه‌های تحت مالکیت خود را انتخاب کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید