Uber به رانندگان برتر خود پیشنهاد ادامه‌ی تحصیل می‌دهد - تکفارس 
Uber به رانندگان برتر خود پیشنهاد ادامه‌ی تحصیل می‌دهد - تکفارس 
Uber به رانندگان برتر خود پیشنهاد ادامه‌ی تحصیل می‌دهد - تکفارس 

Uber به رانندگان برتر خود پیشنهاد ادامه‌ی تحصیل می‌دهد

امیر مریخ
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 19:58
Uber به رانندگان برتر خود پیشنهاد ادامه‌ی تحصیل می‌دهد - تکفارس 

Uber به تازگی به رانندگان برتر خود این پیشنهاد را ارائه کرده است که هزینه‌ی تحصیل آن‌ها را در کالج تقبل کند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این اقدام جدید که به دنبال برنامه‌ی کلی این شرکت که  Uber Pro نام دارد، به وقوع پیوسته است و طی آن کمپانی Uber هزینه‌ی شهریه‌ کالج راننده‌ی برتر یا یکی از اعضای خانواده‌اش را بر عهده خواهد گرفت. در ادامه‌ی این برنامه، رانندگان برتر همچنین این امکان یا به نوعی دیگر کوپن را خواهند داشت تا قادر به ادعای حق داشتن سایر حقوق از قبیل حقوق نقدی در خرید سوخت و هزینه‌های نگهداری  از اتوموبیل خود را داشته باشند و این کمپانی تمایل دارد تا احترام خود را نسبت به رانندگان برتر خود این چنین و با تقبل مالی خرج و مخارج آن‌ها و پرداخت شهریه‌ی کالج آن‌ها بپردازد. این برنامه در حال حاضر فقط تنها در چند دسته محدود از بازارهای بیشمار این شرکت راه اندازی می‌شود.

برخی از نکات مهم در مورد این دسته از پاداش‌های اوبر وجود دارد. هزینه تحصیل رایگان که پیش از این در بالا از آن یاد کردیم، به این شکل است که این هزینه صرف کلاس‌های آنلاینی می‌شود که تحت نظارت دانشگاه‌های ایالتی آریزونا می باشند. در حالی که این پیشنهاد اوبر می‌تواند به هر یک از اعضای خانواده، از همسر و هر گونه‌ شریک زندگی، فرزند، خواهر یا برادر، والدین تا سرپرست قانونی یا وابستگان دیگر تعلق بگیرد، با این حال شرکت ابراز داشته است که این کپن آن‌ها تنها هزینه‌ی یک نفر را پوشش خواهد داد. رانندگان می‌توانند ۵ درصد پول نقد را در جهت خرید سوخت وسیله‌ی حمل و نقل خود دریافت کنند. و این کپن تنها در تا زمانی کاربرد خواهد داشت که رانندگان از کارت Uber Visa Debit استفاده کنند. همچنین پیشنهاد تخفیف ۲۵ درصدی اوبر در مورد خدمات مراقبتی از اتوموبیل و سرویس‌های تعمیراتی برای آن تنها در فروشگاه‌های تایید شده قابل دریافت است.( قابل ذکر است که تعداد این فروشگاه‌ها در پهنه‌ی تنها ایالالت متحده به تنهایی به رقم ۲۰٫۰۰۰ عدد فروشگاه می‌رسد.)

ذکر این نکته نیز مهم است که پیشنهادات مطرح شده نیز برای همه رانندگان که به Uber Pro می روند، در دسترس نخواهد بود و این خدمات اضافی به محض اینکه راننده وارد این برنامه شد برای وی در نظر گرفته نمی‌شود. این برنامه یک سیستم پاداش چند گانه دارد. رانندگان با تکمیل سفرها امتیازات خود را جمع می‌کنند و این امتیازات را می‌توان برای پیشنهادات مختلفی که اوبر برای رانندگان خود در نظر گرفته است، خرج کرد. در یک تصویر پیش نمایش از این برنامه، همچنین به نظر می‌رسد که راننده برا اینکه بتوانند جایگاه خود را در دریافت پاداش‌های مختلف حفض کنند به این نیاز دارند که به طور پیوسته کسب امتیاز داشته باشند. این سیستم مطمئنا رانندگان را تشویق می کند تا به طور منظم به جاده‌ها بروند و مسافران را به نقطه‌ی مورد نظرشان برسانند. اوبر به وبسایت BuzzFeed در مورد این برنامه‌ی جدید این چنین می‌گوید:

حدود نیمی از رانندگان که واجد شرایط برای ورود به برنامه‌ی Uber Pro ما هستند، رانندگانی هستند که کمتر از ۳۰ ساعت در هفته را صرف رساندن مسافران و کار کردند در اوبر می‌کنند، این بدان معنی است که حدود نیمی از آن‌ها کار کردن با Uber درست به مانند یک شغل تمام وقت در نظر گرفته‌اند، گرچه که این مبلغ مقداری نیست که بتوان از آن به عنوان یک حقوق مناسب یاد کرد و اغلب رانندگان  کمتر از مقداری که مستحق آن هستند پول دریافت می‌کنند، و اساسا ما اوبر را بر این اصل پایه ریزی کردیم که افراد در صورت طی مسافت شخصی خود، در صورت تمایل، افراد مختلف را نیز با خود جا به جا کنند و اگر در این سفر کسب در آمد هم وجود داشته باشد چه بهتر! ولی افرادی که این برنامه را به عنوان شغل تمام وقت خود در نظر می‌گیرند نیاز به این دارند که برخی از مخارجشان را از این راه پرداخت کنند، پس به دلیل درآمد کمتر این کار نسبت به یک شغل تمام وقت واقعی نیاز به این است که ما در شرکت اوبر برخی از این مخارج را برای آن‌ها تقبل کنیم و در واقع این شغل را برای آن‌ها به یک شغل تمام وقت واقعی تبدیل کنیم.

به منظور واجد شرایط بودن برای برنامه‌ی Uber Pro در وهله اول، رانندگان باید امتیاز مشتری ۴٫۸۵ و بالاتر را حفظ کنند. اگر آن‌ها از این مقدار تعیین شده امتیاز پایین‌تری داشته باشند و یا نتوانند مقدار امتیاز خود را در این حد نگه دارند، به آن‌ها این فرصت داده می‌شود که امتیازات خود را قبل از اینکه بوت شوند بالا ببرند. علاوه بر آن، سقوط زیر ۴٫۷۵  رانندگان را کاملا از برنامه رد خواهد کرد. نمودارهای داخلی به بیرون درز شده است که توسط Business Insider منتشر شده نشان می‌دهد تعدادی از رانندگان Uber در حال حاضر دارای نمره‌ای بین ۴٫۷۰ و ۴٫۸۰ می‌باشند.

برنامه‌ی Uber Pro این شرکت در اولین گام خود در سیاتل، شیکاگو، نیواورلئان، نیوجرسی، اورلاندو، تامپا، فینیکس و دنور راه اندازی می‌شود. رانندگانی که در سه ماه گذشته الزامات حضور در این برنامه را برآورده کرده‌اند به طور خودکار در آن ثبت نام می‌شوند. اوبر می‌گوید که قصد دارد این برنامه را در آینده‌ی نزدیک در مارکت‌های بیشتری قرار دهد تا رانندگان بیشتری از این خدمات برخوردار شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید