نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 
نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 
نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 

نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory

مصطفی اسماعیلیان
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 14:37
نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 

امروزه با افزایش کیفیت دوربین‌های فیلم‌برداری، حجم تصاویر ضبط شده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این حجم از تصاویر طبیعتا فضای زیادی نیز برای ذخیره‌سازی نیاز دارند. به‌خصوص اگر بطور روزانه با تدوین و ویرایش فرمت‌های مختلف ویدیویی سر و کار دارید، ذخیره‌سازی و آرشیو این فایل‌ها می‌تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود. در این مورد شرکت Wonderfox با ارائه‌ی نرم‌افزار قدرتمند خود با عنوان HD Video Converter Factory به کمک کاربران آمده است تا علاوه بر کاهش حجم ویدیوها، تنظیمات بسیاری را بر روی ویدیوی خود اعمال کنند. با تک‌فارس همراه باشید.

امروزه با یک جستجوی ساده در گوگل می ‌توان هزاران نرم‌افزار کاهش حجم ویدیو و تبدیل فرمت را یافت اما به جرأت می‌توان گفت که نرم‌افزار HD Video Converter Factory از معدود نرم‌افزارهایی است که می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر خانگی تا یک تدوین‌گر حرفه‌ای را برآورده سازد. سرعت و بهینه بودن نرم‌افزار، پشتیبانی از بیش‌از ۳۰۰ فرمت ویدیویی، مناسب برای انواع وضوح به‌خصوص ۴k و همچنین ارائه‌ی تنظیمات متنوع همگی باعث شده‌اند تا HD Video Converter Factory به عنوان یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه‌ی تبدیل فایل‌های ویدیویی شناخته شود.

تمرکز اصلی این نرم‌افزار بر روی تبدیل فایل‌های ویدیویی HD است، از این رو سیستم کدبندی انحصاری و منحصر به فرد Wonderfox علاوه بر کاهش حجم ویدیوی HD، بالاترین کیفیت ممکن را در خروجی نرم‌افزار ارائه می‌دهد و در این بین، سازگاری که با کارت‌گرافیک و پردازنده‌ی کامیپوتر دارد، بیش‌ترین سرعت را در کدبندی فایل‌های ویدیویی به ارمغان می‌آورد.

سازگاری با سخت‌افزار

فرآیند تبدیل فایل‌های ویدیویی همیشه خسته‌کننده و زمان‌بر هستند، مخصوصا اگر فایل مورد نظر چند ساعته و در وضوح ۴k باشد. بر خلاف اکثر نرم‌افزارهای مبدل ویدیویی که با یک نوع تنظیمات کدبندی و بدون درنظر گرفتن قابلیت‌های سخت‌افزاری سیستم شروع به تبدیل فایل‌ها می‌کنند، HD Video Converter Factory با پشتیبانی که از تکنولوژی‌های NVENC، CUDA و QSV Intel HD سازگاری زیادی با سخت‌افزار دارد و با استفاده از این قابلیت‌ها بیش‌ترین سرعت و بازدهی را در تبدیل فایل‌های ویدیویی فراهم می‌سازد.

قابلیت NVENC که در سال ۲۰۱۲ به‌صورت انحصاری در کارت گرافیک‌های انودیا معرفی شد، باعث می‌شود تا بار اضافی از پردازنده برداشته شده و سرعت کدبندی ویدیوها به میزان قابل توجهی بهبود یابد. این قابلیت در بیش‌تر نرم‌افزارهای مطرح دنیا که با ضبط و ویرایش ویدیو سر و کار دارند تحت پشتیبانی است و حالا در بروزرسانی اخیر به HD Video Converter Factory اضافه شده است تا ۳۰ برابر سرعت پردازش ویدیو را افزایش دهد.

در این بین قابلیت Multi-CPU به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان از قدرت چند هسته‌ی پردازنده استفاده کند. جدا از این، سازندگان به فکر سیستم‌های ضعیف نیز بوده‌اند و قابلیت تبدیل چندگانه در کنار کدبندی انحصاری نرم‌افزار قادر است تا چندین برابر سرعت پردازش را نسبت به رقبا افزایش دهد.

تست سرعت در تبدیل فایل‌های ویدیویی در مقایسه با دیگر برنامه‌های مبدل نشان داد که HD Video Converter Factory قادر است به خوبی در زمان صرفه جویی کرده و در نیمی از زمان دیگر نرم‌افزارها، پردازش را به اتمام برساند. این ویژگی‌ها Wonderfox را به عنوان یکی از پرچم‌داران حوزه‌ی تبدیل فایل‌های ویدیویی مبدل ساخته است که هیچ کدام از نرم‌افزارهای رقیب چنین توانایی در پردازش فایل‌های ویدیویی ندارند.

نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 

پشتیبانی از فرمت‌ها و وضوح‌های مختلف

HD Video Converter Factory بیش ‌از ۳۰۰ فرمت از قبیل AVI، MP4، H.265، VP9، H.264، MPG، MPEG، VOB، MOV، FLV، MKV تا فرمت‌های کم‌نظیری همچون RM و VRO به عنوان ورودی پشتیبانی می‌کند تا نیاز کاربران به استفاده از چند برنامه‌ی مبدل فرمت برطرف شود. فرمت‌های صدا نیز در نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

فرمت‌های خروجی در سه دسته‌بندی فرمت ویدیویی، دستگاه‌ها و وب‌سایت‌های پخش آنلاین مرتب شده‌اند. این فرمت‌ها درست مانند فایل‌های ورودی طیف گسترده‌ای از تنظیمات را پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال برای افرادی که فایل‌های ویدیویی خود را برای تماشای آنلاین در وب‌سایت‌های مختلف قرار می‌دهند، فرمت‌های بهینه‌شده‌ای در قالب یوتیوب، فیس‌بوک، Vimeo، Liveleak و Metacafe در نظر گرفته شده است. همچنین امکان انتخاب فرمت از میان دستگاه‌های مختلف گوشی هوشمند در برندهای متنوع، پخش‌کننده‌ها، تبلت و یا حتی در قالب DVD وجود دارد.

البته طبق پیشنهاد سازندگان، اگر می‌خواهید بیش‌ترین سرعت را در تبدیل فایل‌های ویدیویی تجربه کنید، بهترین است فایل خود را از میان فرمت‌های AVI، MP4، MKV، MOV، M4V، F4V، FLV، MTS و M2TS انتخاب کنید.

نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 

نرم‌افزار HD Video Converter Factory ساخته شده تا با وضوح‌های بالایی همچون ۴k و ۴k Ultra HD به راحتی کار کند، قابلیتی که کمتر نرم‌افزار مبدلی را می‌توان یافت که توانایی انجام آن را داشته باشد. این نرم‌افزار با منابع سخت‌افزاری که در اختیار دارد، به سرعت ویدیو را کدبندی و تبدیل می‌کند. همچنین در بروزرسانی جدید، سرعت کدبندی و ادغام فایل‌های ویدیویی ۴k بهبود چشم‌گیری نسبت به قبل یافته‌ است. دیگر وضوح‌های معروف ۱۰۸۰P، ۷۲۰P و ۴۸۰P نیز بدون مشکل قابل تبدیل هستند. نرم‌افزار HD Video Converter Factory همانطور که از نامش پیداست، مجهز به تکنولوژی تبدیل ویدیوی پیشرفته‌ی HD است و بهترین بازدهی را در تبدیل فایل‌های SD به HD مانند HD MP4، HD MKV و HD AVI ارائه می‌دهد. بخش نرم‌افزاری مبدل HD از جدیدترین کدبندی H265(HEVC) و VP9 پشتیبانی می‌کند که قادر است ویدیوهای HD را به طیف گسترده‌ای از فرمت‌های  ویدیویی تبدیل کند.

به لطف تنظیمات متنوع این نرم‌افزار، تبدیل HD به SD نیز با کم‌ترین افت کیفیت امکان‌پذیر است، به طوری که در بعضی موارد تشخیص ویدیو تبدیل شده از فایل اصلی بسیار دشوار است. این نوع تبدیل بسیار مناسب افرادیست که اغلب ویدیوهای خود را در حافظه‌ی گوشی هوشمند خود نگهداری می‌کنند. پس اگر جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید با چند کلیک ساده علاوه بر کاهش حجم ویدیوها، آن‌ها را برای گوشی هوشمند خود بهینه‌تر کنید.

رابط کاربری ساده و قابلیت‌های متنوع

در کنار این حجم گسترده از تنظیمات تبدیل ویدیویی، قابلیت‌های زیادی نیز برای ویرایش ویدیو درنظر گرفته شده است. می‌توانید قسمت‌هایی از ویدیو را که نیاز دارید برش داده و کلیپ بسازید، یا افکت زیبایی به ویدیو اضافه کرده و چند فایل ویدیو را در کنار هم قرار دهید.

یکی از قابلیت‌های جالب این نرم‌افزار، امکان دانلود فایل ویدیویی از محیط وب است. با چند کلیک ساده می‌توانید ویدیوی مورد نظر خود را در انواع مختلف HD، ۴K، VR و حتی ۳۶۰ درجه دانلود کرده و یا فایل MP3 آن‌ها را استخراج کنید. حالت دانلود چندگانه نیز به کاربر امکان دریافت چندین ویدیو را از چند منبع مختلف می‌دهد. این قابلیت می‌تواند بسیار مناسب افرادی باشد که علاقه‌ی زیادی به ویدیوهای آنلاین یوتیوب دارند.

پشتیبانی از تصاویر ۶۰fps، همگام‌سازی صدا و تصویر، تبدیل چندگانه، آپلود خودکار فایل‌ها بعد از تبدیل، حذف زیرنویس، ساخت صدای زنگ در فرمت انواع گوشی‌های هوشمند و همینطور تنظیم صدای ویدیو از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار قدرتمند هستند.

این ویژگی‌ها نرم‌افزار HD Video Converter Factory را یک استدیوی حرفه‌ای برای ویرایش، تدوین و تبدیل فایل‌های ویدیویی ساخته است که تمام نیازهای یک کاربر را تأمین می‌کند.

رابط کاربری نیز ساده اما قدرتمند طراحی شده است. تمام قابلیت‌ها در دسترس قرار دارند به طوری که کاربر در اولین نگاه متوجه چگونگی چینش ابزار و تنظیمات نرم‌افزار خواهد شد. همچنین نرم‌افزار به مقدار زیادی بهینه شده است و سنگینی چندانی در مقایسه با نرم‌افزارهای رقیب ندارد.

نقد و بررسی نرم‌افزار Wonderfox HD Video Converter Factory - تکفارس 

پس اگر به دنبال یک نرم‌افزار حرفه‌ای با محیطی ساده می‌گردید تا فایل‌های ویدیویی را به طیف گسترده‌ای از فرمت‌های مختلف تبدیل کرده و کمی هم افکت به ویدیو اضافه کنید، HD Video Converter Factory بهترین نرم‌افزاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی عرضه شده است که قابلیت قراردادن افکت‌‌، برش ویدیو و همگام سازی صدا و تصویر در نسخه‌ی رایگان وجود ندارند. برای دسترسی به این نرم‌افزار می‌توانید به وب‌سایت رسمی HD Video Converter Factory مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید