گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند - تکفارس 
گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند - تکفارس 
گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند - تکفارس 

گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند

آرین مرادی
۵ شهریور ۱۳۹۷ - 23:00
گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند - تکفارس 

اگر شما هم به دنبال یک گوشی برای بازی هستید اما نمی‌خواهید هزینه بالایی پرداخت کنید ، گوشی هانر پلی (honor play) گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این اولین گوشی شرکت هانر (honor) است که به صورت پیش‌فرض از قابلیت توربو جی‌پی‌یو (turbo gpu) بهره می‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد و نیازی نیست این قابلیت بعد‌ها به صورت به‌روزرسانی اضافه شود . این دلیل مهمی بر ایجاد یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب است. برای اطلاع از جزئیات با تک‌فارس همراه باشید.

اما توربو جی‌پی‌یو چیست؟ یک برنامه است که با سخت افزار گوشی کار می‌کند تا تجربه‌ی بهتری در زمینه‌ی بازی ارائه دهد. شرکت هانر اعتقاد دارد که با این برنامه، کارایی پردازشگر گرافیکی ۶۰ درصد افزایش و همچنین مصرف باتری ۳۰ درصد کاهش می‌یابد . همچنین شما از زمان پاسخ گویی کمتر ، نرخ فریم‌ریت پایین‌تر و ثابت‌تری بهره می‌برید. اگر از بازیکنان بازی پابجی (pubg) هستید، برای مثال باید بدانید که این بازی با توربو جی‌پی‌یو با نرخ ۳۹ فریم اجرا می‌شود در حالی که بدون این برنامه، نرخ فریم این بازی به ۳۶ کاهش می‌یابد .

گوشی Honor play برای گیمرهایی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند - تکفارس 

در گوشی هانر پلی پردازشگر اختصاصی کایرین۹۷۰ (kirin970) مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۴گیگابایت رم برای این گوشی در نظر گرفته شده است . همچنین نمایشگر این گوشی از نوع ال‌سی‌دی (LCD) و به اندازه ۶٫۳ اینچ می‌باشد . هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده است و شرکت هانر قصد دارد که در نماشگاه ۲۰۱۸  IFA tech show از قیمت نهایی این گوشی رونمایی کند اما می‌توان حدس زد که این گوشی قیمتی بین ۲۳۰ تا ۳۵۰ دلار داشته‌ باشد.

صبر کنید ، این گوشی قابلیت های دیگری را نیز برای بازی دوستان در نظر گرفته است. یکی از این قابلیت ها D Smart Shocks4 نام دارم که همانند ویبره (vibrations) دسته های پلی استیشین ۴عمل می‌کند که در آن ویبره گوشی هماهنگ با اتفاقات داخل بازی کار می‌کند . اسپیکرهای ۳d که لذت بازی را دوچندان می‌کند نیز در این گوشی وجود دارد.دیگر برنامه‌ی جالب این گوشی که  Game Suite نام دارد صدای اعلان‌ها (notifications) را در هنگام بازی قطع  و از بازی شما فیلم برداری می‌‎کند و می‌توانید بهترین دقایق بازی خود را ضبط کنید. شرکت هانر محافظ صفحه‌ی گیمینگی (Gaming) را برای این گوشی خواهد ساخت که صفحه‌ی صاف آن برای بازی بسیار مناسب است.

اما دوربین گوشی. اگر از طرفداران سری هانر باشید، شاید این مشخصات برای  شما آشنا باشد. دوربین اصلی از کیفیت ۱۶ مگاپیکسل بهره می‌برد و دوربین دوم آن با کیفیت ۲ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم ۲٫۲ که نور خوبی از محیط دریافت می‌کند به کمک آن می‌آید. دوربین سلفی آن کیفیتی همانند دوربین اصلی دارد و کیفیت ۱۶ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد. از مشخصات دیگر این گوشی می‌توان به باتری ۳۷۵۰ میلی آمپری اشاره کرد. همچنین جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندوید ۸٫۱ و رابط کاربری اختصاصی EMUI8.2 بر روی این گوشی نصب است. از قابلیت‌های امنیتی این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت و قفل با تشخیص چهره (face unlock) اشاره کرد.

همه‌ی نسخه‌های این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه دارند و در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی به فروش خواهد رسید.

همانطور که در قبل هم اشاره کردیم ، قیمت و تاریخ عرضه‌ی این گوشی در نمایشگاه IFA مشخص می‌شود. جالب است که هانر برای اولین بار به طیف وسیع تلفن‌های مخصوص بازی وارد شده است و ما احتمالا شاهد معرفی گوشی های گیمینگ بیشتری از سوی این شرکت خواهیم بود.

نظر شما کاربران تک‌فارس راجع به این گوشی چیست ؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید