با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 
با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 
با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 

با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود

امیر مریخ
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 20:30
با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 

بله تیتر خبر را درست خواندید، «گرافین» ماده‌ای است که ویژگی خارق‌العاده‌ی آن بسیاری از سازندگان را به استفاده از آن در تولیداتشان ترغیب کرده است. برای کسب اطلاعات بشتر در مورد این لباس اعجاب برانگیز با تک‌فارس همراه باشید.

یک ماده‌ی پوشیدنی فراطبیعی

آخرین پیشنهاد استارت آپ پوشاک Vollebak چیزی نیست که شما بتوانید به طور روزمره در هر فروشگاه لباس معمولی ببینید. این شرکت اولین ژاکت را از جنس گرافین ساخت.

گرافین (graphene) یک ماده از جنس یک لایه نازک به ضخامت یک اتم، از عنصر کربن است که برای اولین بار ایزومر آن در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. این ماده محکم‌ترین ماده‌ای است که تا به حال کشف شده است، این ماده در عین حال به شدت ارتجاع پذیر و بسیار رسانا می‌باشد. و هم اکنون شما می‌توانید(!) آن را بپوشید.

یکی از ابزار بتمن که از غارش به بیرون نفوذ کرده!

شرکت Vollebak این ژاکت ۶۹۵ دلاری را ساخته و اعلام کرده است که در صورت نارضایتی مشتری، این کالا قابل پسگیری می‌باشد. این شرکت در ساخت این ژاکت همانطور که در بالا ذکر شده است از یک لایه‌ی گرافین به علاوه‌ی یک لایه پوشاننده‌ی نایلونی که به شدت انعطاف پذیر می‌باشد، استفاده کرده است. و اما شاید برای شما سوال باشد که سود و فایده وجود این لایه‌ی گرافین در این ژاکت چیست؟ خب در جواب باید بگوییم که این لایه‌ی نازک با توجه به افراد مختلف کاربری‌های متفاوتی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر لباس را در جای گرمی قرار دهید لباس گرما را در خود حفظ کرده و به صورت درونی باعث انتقال گرما به بدن شما می‌شود، این لباس حتی به دلیل قابلیت رسانایی قدرتمندش توانایی انتقال گرمای بخش‌های گرم بدنتان را به بخش‌های سردتر دارد.

اگر شما هم از آن دسته‌ افرادی هستید که به محض پوشیدن ژاکت بدنتان شروع به عرق کردن می‌کند باید به اطلاعتان برسانیم که جنس ماده‌ی گرافین هم به گونه‌ای است که وقتی کنار سطح پوست قرار گیرد نسبت به سایر مواد دیگر رطوبت کمتری را تولید می‌کند، پس شما در این لباس به ندرت احساس چسبناکی حاصل از تولید رطوبت را خواهید داشت. بر اساس وبسایت شرکت Vollebak همین طور باکتری‌ها توانایی رشد بر روی گرافین را ندارند. این ژاکت ضد آب بوده و در عین حال منافذ بسیار ریزی دارد که عمل تنفس پوستی را مانند حالت طبیعی حفظ خواهد کرد. پس در نتیجه در حالی که آب قابلیت ورود به آن را ندارد، رطوبت به راحتی می‌تواند از آن خارج شود.

با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 

۱۴ سال در دست تولید

ما در حدود ۱۴ سالی است که از قابلیت‌های شگفت انگیز ماده‌ی گرافین از منابع مختلف اطلاعاتی را می‌شنویم ولی زمان بسیار بیشتری باید بگذرد تا روزی که شاهد باشیم این ماده‌ی فراطبیعی جای خود را در زندگی روزمره‌ی ما پیدا کرده است. این به دلیل گران بودن تولید گرافین و همچنین سخت بودن کار کردن با آن است. خالق شرکت Vollebak، نیک تیدبال (Nick Tidball) امیدوار است که این ژاکت تولید شده توسط شرکتش، گرافین را به جایگاه واقعی که لایق آن است برساند و روزی برسد که در خانه‌ی هر شهروندی محصولاتی ساخته شده از این ماده را ببینیم. او به وبسایت Fast Company این چنین در مورد محصول شرکتش توضیح می‌دهد:

هدف ما از انتشار یک ژاکت که از جنس گرافین به عنوان یک محصول آزمایشی برای جهانیان، این است که بتوانیم بخش R&D شرکت خود را افتتاح کنیم تا در نهایت سرعت اکتشافاتمان را ارتقاء داده و به دنبال آن بتوانیم گرافین را در جایی به غیر از آزمایشگاه شیمیایی و تحقیقات علمی مشاهده کنیم.

در حال حاضر، هر فردی با داشتن ۶۹۵ دلار در جیبش، توانایی بر آمدن هزینه‌ی خرید این ژاکت را از وبسایت Vollebak دارد. این شرکت امید دارد تا مشتریانی که از این محصول استفاده می‌کنند، به آن‌ها در ارتقاء سطح کیفی این ژاکت کمک کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که ممکن است حتی مشتریان به ویژگی‌های جدیدی در این ژاکت بربخورند که تا به حال کسی آن را کشف نکرده است.

با این ژاکت گرافینی، تمام انتظاراتی که از یک ژاکت دارید برآورده می‌شود - تکفارس 

اگر شما به لباسی نیاز دارید که بتوانید آن را در هنگام پیاده‌روی‌های صبحگاهی بپوشید (با اینکه مطمئنا می‌توان انتخاب‌های به صرفه‌تری را هم در نظر داشت) اما پوشیدن این لباس و تجربه‌ی ویژگی‌های فراطبیعی آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نظرات خود را با ما در مورد گرافین و این ژاکت در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید