قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند

علیرضا هاشمی
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

گوگل اخیرا اندروید Pie را به صورت رسمی برای گوشی‌های Pixel و Pixel 2 منتشر کرده است. اندروید Pie ویژگی‌های بسیاری همچون نوار ناوبری جدید، ظاهر متریال بهبود یافته،سلامت دیجیتال و  App Actions (فعالیت اپلیکیشن‌ها) را با خود به همراه آورده است. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در چند روز گذشته، متخصصین سعی کرده‌اند ویژگی‌های مخفی نسخه‌ی جدید اندروید را پیدا کنند و تاکنون اطلاعات جالبی از آن‌ها منتشر شده که می‌توان به Bluetooth device volume memory ( برای اتصال هدست) و rollback protection ( برای رام و بوت کردن) اشاره کرد. همچنین اگر کاربر به طور ناخواسته از بازی خارج بشود، RAM-heavy دیتای بازی را در حافظه نگه می‌دارد. اکنون سورس کدی منتشر شده که تایید می‌کند اندروید Pie از تصاویر زمینه برای Always on Display پشتیبانی می‌کند.

زمانی که برای اولین بار نسخه‌ی پیش نمایش اندروید P برای گوشی Pixel 2 منتشر شد، برخی از سایت‌های تخصصی از وجود این ویژگی خبر داده بودند. اما کد‌های قرار گرفته شده، ناقص بودند، بنابراین مشخص نبود که این متدها چه کارایی‌‌ای در Always on Display خواهند داشت. اما اکنون با توجه به کدهایی که دیروز منتشر شده‌اند، می‌توان اطمینان کسب کرد که این ویژگی قرار است، توسعه‌ی بیشتری بیابد.

قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

                                   تصویر شماره ۱

قابلیت Always on Display در اندروید Pie از تصاویر زمینه پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

                                تصویر شماره ۲

با توجه به تصویر شماره ۱، برای اینکه تصاویر زمینه در Always on Display نمایش داده شوند، ابتدا باید صفت “True” برای کد “supportsAmbientMode ” در بخش Meta Data و در مسیر android.service.wallpaper تعریف شود. شما می‌توانید نمونه‌ای از چگونگی قرار دادن تصویر زمینه زنده را در AOSP ( نسخه‌ای از کد منبع باز اندروید) که اخیرا گوگل آن را آپلود کرده، تماشا کنید. در تصویر شماره ۲، کد موجود نشان می‌دهد که تصویر زمینه در Always on Display به صورت پیش فرض بر روی یک دقیقه قرار گرفته است و پس از آن محو می‌شود. تصویر زمینه توسط یک انیمیشن محو شونده ۴۰۰ میلی ثانیه‌ای رنگ می‌بازد و به پس زمینه‌ی مشکی تبدیل می‌شود. بدین ترتیب، به نظر نمی‌رسد ویژگی‌ای که گوگل در حال کار بر روی آن است به اندازه تصاویر زمینه‌ای که سامسونگ آن را Always on Display قرار داده، قدرتمند باشد. اخیرا حتی از گیف‌های محرک با طولی در حد چندین ثانیه نیز سخن به میان آمده است.

ما کاملا مطمئن نیستیم که این ویژگی برای گوشی‌های Pixel و Pixel 2 قابل دسترس خواهد بود یا خیر. اما امیدواریم که توسعه دهندگان قرار دادن تصاویر زنده در Always on Display را برای گوشی‌های Pixel ممکن سازند. احتمالا می‌توان با تغییر تعدادی از دستورات مخفی در ADB، زمان محو و نمایش را دستکاری کرد اما این کار هنگامی کارساز خواهد بود که تصاویر زمینه‌ی سازگار با این قابلیت منتشر شود. اگر این ویژگی در گوشی‌های قبلی گوگل پشتیبانی نشود، پس احتمالا آن را برای دیگر محصولاتش در نظر دارد.

گوشی Pixel 3 و پشتیبانی آن از تصاویر زمینه برای Always on Display

موارد ذکر شده، صرفا گمانه زنی است زیرا هنوز گوگل چیزی را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما با توجه به سابقه گوگل در استفاده از پنل‌های OLED و ترند فعلی بازار موبایل، گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به احتمال قوی از صفحه نمایش OLED بهره می‌برند. تصاویری که در دو ماه گذشته از گوشی‌ Pixel 3 رویت شده‌اند، نشان ‌می‌دهند که قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه است و با اخباری که منتشر می‌شود، می‌توان اطمینان داشت که این گوشی از شارژر وایرلس پشتیبانی می‌کند. در ماه ژوئن تصاویری از گوشی Pixel 3 XL در دو رنگ مشکی و سفید توسط انجمن XDA منتشر شد و در روز گذشته ویدیوئی از بازگشایی جعبه گوشی Pixel 3 XL سفید رنگ در فضای اینترنت پخش شد. در تمامی تصاویر می‌توان به وضوح دید که جنس قاب پشتی گوشی از نوع شیشه است و این اشاره به پشتیبانی از شارژر وایرلس دارد.

علاوه بر قاب شیشه‌ای گوشی Pixel 3 XL، برخی از خبرگزاری‌ها اطلاعاتی در رابطه با داک شارژر وایرلس به نام dreamliner منتشر کرده‌اند. البته به نظر می‌رسد نام اصلی این داک Pixel Stand باشد که در اپلیکیشن گوگل ظاهر شده بود و قرار است برای گوشی Pixel 3 XL عرضه شود. رابط کاربری Pixel 3 قرار است شاهد تغییراتی خاصی باشد و زمانی که آن را بر روی داک قرار می‌دهید، قابلیت‌های بیشتری از خود نشان می‌دهد.

احتمالا شما از خود می‌پرسید که اطلاعات فوق چه ارتباطی به Always on Display دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به شما بگوییم، احتمالا زمانی که شما گوشی Pixel 3 را بر روی داک قرار می‌دهید، تصاویر زمینه به مدت یک دقیقه در آن حالت نشان داده می‌شود و پس از آن رابط کاربری با استفاده از اطلاعات شخصیتان به شما پیشنهاداتی می‌دهد. این پیشنهادات برای فعالیت‌های گوشی در زمان قفل بودن بر روی داک انجام می‌گیرد.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید