با Den فرزندانتان را از پای گوشی‌هایشان بلند کنید - تکفارس 
با Den فرزندانتان را از پای گوشی‌هایشان بلند کنید - تکفارس 
با Den فرزندانتان را از پای گوشی‌هایشان بلند کنید - تکفارس 

با Den فرزندانتان را از پای گوشی‌هایشان بلند کنید

آرین مرادی
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 22:30
با Den فرزندانتان را از پای گوشی‌هایشان بلند کنید - تکفارس 

در دنیای امروز کار با وسایل الکترونیکی همچون iPad  و تبلت های سامسونگ بسیار افزایش پیدا کرده‌ و دامن‌گیر کودکان و نوجوانان شده‌است.نمی‌توانید کودکانتان را از آیپد‌هایشان جدا کنید؟ دستگاه دن (Den) زندانی برای وسایل آنها است.

برای والدین بیرون از خانه، پیدا‌ کردن راهی درست برای اطمینان ازاینکه کودکانشان با تلفن‌های همراهشان مشغول نیستند، می‌تواند سخت باشد. به همین دلیل کمپانی استرالیایی به نام تک‌دن(TechDen) با عرضه دستگاه دن این کار را آسان می‌کند. این دستگاه قصد دارد با گذاشتن مرزهایی برای مدت زمان نگاه کردن به صفحه‌های گوشی جلوی کودکان شما را بگیرد.

دن برای والدین، خانه‌ای برای گوشی‌ها و تبلت‌های کودکانشان فراهم می‌کند که دسترسی فرزندان به آن‌ها را دشوار می‌کند.با نرم‌افزار این کمپانی، والدین می‌توانند برای دستگاه دن مدت زمان‌های مشخصی را تعیین کنند تا دستگاه باز شود و فرزندان در آن مدت مشخص به گوشی‌هایشان دسترسی داشته‌ باشند.

اگرچه نرم‌افزار‌هایی چون Apple’s screen time  یا Google’s digital wellbeing  وجود دارند اما ما هنوز دسترسی فیزیکی به وسایل الکترونیکی داریم. با دستگاه دن والدین می‌توانند مرزهای محکم‌تری برای کاهش استفاده فرزندانشان از گوشی های همراه‌ ایجاد کنند.

در جلوی این دستگاه دو در وجود دارد که هنگامی که باز است می‌توان آن‌ها را به داخل تا کرد و همچنین یک علامت خرس که موقع قفل بودن دستگاه به رنگ قرمز نمایان می‌شود.

فرآیند دسترسی و قفل‌کردن دستگاه خیلی ساده است به طوری که بچه‌ها زمان زیادی را برای آموزش نیاز ندارند. لمس ساده‌ای روی لوگوی خرس روی دستگاه باعث فلاش زدن قرمز یا سبز رنگی خواهد‌شد؛ قرمز به معنای قفل‌بودن و عدم دسترسی بچه‌ها به دستگاه‌هایشان است، زمانی که سبز است درها باز می‌شوند و کودکان می‌توانند گوشی یا تبلت ‌هایشان را از دستگاه خارج کنند.

شاید یکی از ویژگی‌های ممتاز این دستگاه شارژکردن هم‌زمان گوشی‌ و تبلت‌ها با کابل‌های میکرو USB ‌باشد. هنگامی که زمان کار کودکان با دستگاه‌هایشان پایان می‌یابد آن‌ها می‌توانند گوشی یا تبلتشان را دوباره وارد دستگاه کنند تا زمان کار بعدیشان فرا رسد.

با نرم‌افزار مشخص این دستگاه، خانواده‌ها می‌توانند دوره‌های مشخص استفاده را در هر زمان و روزی تنظیم و ذخیره نمایند. فرزندان هشدار‌هایی مبنی بر درحال تمام شدن زمان استفاده‌شان دریافت می‌کنند تا آن‌ها آماده برگرداندن تلفن‌های هوشمندشان به دستگاه دن باشند. به محض وارد شدن تلفن ها به دستگاه، پیامی برای والدین ارسال می‌شود تا بدانند دستگاه مشخصی وارد دن شده‌‌است. اگر به موقع، تلفن‌ها به دستگاه دن برگردانده نشوند مجددا پیامی برای والدین ارسال می‌شود تا مطلع شوند که دن گوشی یا تبلت مورد نظر را پیدا نمی‌کند. همچنین نرم‌افزار دیگری برای کودکان ازطرف این شرکت تهیه شده‌است که به آن‌ها اجازه می‌دهد دوره‌های استفاده‌شان را مشاهده کنند یا درخواست زمان بیشتری داشته‌باشند. والدین می‌توانند درخواست آن‌ها را از طریق برنامه خودشان تایید یا رد کنند. این برنامه فقط چندین بار مشخص به کودکان اجازه درخواست می‌دهد.

البته، درنظرگرفتن جایزه برای کودکان می‌تواند گذاشتن این مرز‌ها و محدودیت‌ها را آسان‌تر کند. با برنامه مختص والدین، آن‌ها می‌توانند هدف‌هایی را برای دستگاه مشخص کنند؛ برای مثال آن‌ها  هدف را “بازگرداندن گوشی همراه به دستگاه دن با تاخیر کم‌تر از ۵ دقیقه برای ۳ بار” می‌گذارند. اگر فرزندان شما به این هدف نزدیک شوند دستگاه به شما خبر می‌دهد و البته که شما باید جایزه‌ی تایین شده را برای فرزندتان خریداری کنید.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این دستگاه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید