بازگشت سازندگان پردازنده های آیفون بعد از مقابله با ویروس ! - تکفارس 
بازگشت سازندگان پردازنده های آیفون بعد از مقابله با ویروس ! - تکفارس 
بازگشت سازندگان پردازنده های آیفون بعد از مقابله با ویروس ! - تکفارس 

بازگشت سازندگان پردازنده های آیفون بعد از مقابله با ویروس !

آرین مرادی
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 13:30
بازگشت سازندگان پردازنده های آیفون بعد از مقابله با ویروس ! - تکفارس 

یکی از بزرگترین سازنده‌های پردازنده های جهان(Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.)، مجبور شد که تولید این پردازنده ها را به دلیل ویروسی که کارخانه‌های آنان را در تاریخ ۳ آگوست آلوده‌ کرده‌بود متوقف سازد.

بسیاری از جزئیات مربوط به این ویروس همچنان ناشناخته مانده‌است. هیچ گروه و یا فردی مسئولیت این حمله‌ را به گردن نگرفته‌است. هرچند که سازمان TSMC اعلام کرده که این ویروس توسط یک هکر ساخته و منتشر نشده‌است. این سازمان اعلام نکرده که ماهیت این ویروس چه بوده ،و جزئیات در دسترس ما بسیار گنگ و کم می‌باشد.

TSMC بیان کرده که این ویروس به چندین کارخانه‌ی آنان نفوذ کرده و تعدادی از آنان را آلوده کرده‌است. تعدادی از کارخانه‌های آلوده شده توانسته‌بودند به فعالیت خود ادامه بدهند، ولی تعدادی نیز توسط ویروس از فعالیت بازداشته شدند.

در روز یک‌شنبه، TSMC بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن اطلاعات بیشتری در مورد این حمله‌ی ویروسی به ما می‌دهد. این کمپانی اعلام کرده‌است که تا روز دو‌شنبه ۶ ماه آگوست، دوباره با تمام قوا و کارخانه‌ها به فعالیت مشغول می‌شود، هرچند که این حمله ممکن است برای بعضی از محصولاتشان مشکلاتی ایجاد بکند، ولی به تمامی مشتریان خود اطمینان داد که این مشکلات به زودی هر چه تمام‌تر برطرف می‌شوند.

این کمپانی اعلام کرده است که قبلا نیز مورد حمله‌های ویروسی قرار گرفته‌است، ولی هیچ‌کدام به این شدت نبوده، و نتواسته بودند فعالیت آنان را متوقف بکنند.

TSMC قبلا نیز مورد حمله‌های ویروسی قرارگرفته‌بود ولی هیچ یک از آنان نتوانسته‌بودند خط‌های تولید ما را از کار بیندازند.

از جزئیات این حمله که بگذریم، متوجه می‌شویم که اکنون جزو بدترین وقت‌هایی بود که این کمپانی می‌توانست فعالیت خود را کاهش دهد. TSMC در حال حاضر تنها تولید کننده‌ی پردازنده‌های آیفون است.

در حال حاضر ما نمی‌دانیم که چنین حمله‌ی ویروسی، چه تاثیراتی بر روی آیفون‌ها و یا محصولات شرکت TSMC دارد، البته اگر اصلا تاثیری داشته‌باشد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این حمله چیست؟ آیا روی کیفیت محصولات اپل تاثیر منفی دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید