تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از A18 پرو اپل پیشی گرفت - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از A18 پرو اپل پیشی گرفت - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از A18 پرو اپل پیشی گرفت

فرزاد اسرافیلی
۱ مهر ۱۴۰۳ - 10:24
عملکرد تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و A18 پرو اپل

در بررسی عملکرد تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و A18 پرو اپل در بازی Genshin Impact شاهد برتری اسنپدراگون در برابر رقیب خود هستیم.

بنا به گزارشات، اپل سیستم حرارتی گرافن را به مدل‌های آیفون ۱۶ پرو اضافه کرده است که به دفع بهتر گرما کمک کرده و به نوبه خود باعث پایدار شدن عملکرد می‌شود. بدین ترتیب تراشه A18 پرو نسبت به مدل سال گذشته عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. اما سوال اصلی این است که آیا در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی پرچمدار با سیستم‌های اتلاف حرارت برتر، همان عملکرد را ارائه می‌دهد؟

به تازگی کانال یوتیوب 极客湾Geekerwan بازی Genshin Impact و عناوین سنگین مشابه را بر روی آیفون ۱۶ پرو مکس، برخی از مدل‌های قبلی آیفون‌ و تعدادی از پرچمداران اندرویدی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دیمنسیتی +۹۳۰۰ اجرا کرد.

آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس عملکرد بهتری از خود نشان داد. با این حال، گوشی رد مجیک ۹S پرو که در ژوئیه امسال با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار شد، توانست از آیفون ۱۶ پرو مکس اپل در بازی پیشی بگیرد. لازم به ذکر است رد مجیک ۹S پرو به سیستم خنک کننده فعالی مجهز است که باعث می‌شود از قدرت بیشتری استفاده کند.

عملکرد تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و A18 پرو اپل

تراشه A18 پرو اپل در آیفون ۱۶ پرو مکس نرخ فریم ۵۵.۵ فریم در ثانیه در بازی Genshin Impact ارائه داد، در حالی که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رد مجیک ۹S پرو دارای نرخ فریم متوسط ​​۵۹.۹ فریم در ثانیه بود. اگرچه ممکن است این تفاوت چندان زیاد به نظر نرسد، اما بازی در رد مجیک ۹S پرو به طور قابل توجهی روان‌تر اجرا می‌شد.

نکته جالب دیگر این است که نرخ فریم خروجی آیفون ۱۶ پرو با همان تراشه، تنها ۴۹.۵ فریم بر ثانیه است و در مقایسه با مدل بزرگتر، عملکرد بسیار پایدارتری را ارائه می‌دهد. علت این امر احتمالاً مربوط به سیستم اتلاف حرارت نسبتاً ضعیف در مدل پرو است. با این حال، قضیه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به طرز عجیبی متفاوت است، زیرا تراشه A18 در گوشی کوچکتر ۶.۱ اینچی، نرخ فریم بالاتری نسبت به برادر بزرگتر ۶.۷ اینچی خود به دست می‌آورد.

لازم به ذکر است عملکرد تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یکسان نمی‌باشد. شیائومی ۱۴ پرو، که دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز است، تنها وفق به کسب متوسط ​​نرخ فریم ۳۸.۹ فریم بر ثانیه شده است. این مورد هم می‌تواند به تفاوت در سیستم اتلاف گرما و تنظیم عملکرد مربوط باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید